Bentley Rhythm Ace - Bentley Rhythm Ace (1997)

Electronic
Label: Skint

1. Let There Be Flutes (7:46)
  2. Midlander (6:37)
  3. Why Is a Frog Too (5:22)
  4. Mind That Gap (6:08)
  5. Run on the Spot (5:25)
  6. Bentley's Gonna Sort You Out (4:55)
  7. Ragtopskodacarchase (8:21)
  8. Whoosh (6:02)
  9. Who Put the Bom in the Bom Bom Diddleye Bom (3:59)
  10. Spacehopper (5:22)
  11. Return of the Hardcore Jumble Carbootechnodiscoroadshow (7:13)
avatar van Kos
Kos
Bentley's gonna sort you out is echt zo'n geweldig nummer. Ik verwachtte best veel van dit bandje, helaas niets meer van gehoord daarna.

Ze hebben nog een tweede album uitgebracht, maar dat was (wmb) niet veel.

avatar van dj maus
Kos schreef:
Bentley's gonna sort you out is echt zo'n geweldig nummer.

Doet het je niet erg aan Eple van Royksopp denken (of eerder andersom?)

avatar van dj maus
Vrij briljant album van deze one hit wonders. Met name de eerste helft is verbluffend.

Van het laatste nummer staat een kompaktere en veel betere versie op Skint Brassic Beats #1.

avatar van T.O.
dj maus schreef:

Doet het je niet erg aan Eple van Royksopp denken (of eerder andersom?)

Dat hoor ik niet helemaal.

avatar van UK-Choonz
Geen onaardig album maar nergens echt memorabel.

Behalve dan de geweldige single Bentley's gonna sort it out. Wat een heerlijke zomerse broeierige track die je weer naar de dagen toen doet verlangen.

avatar van Noere
Ik heb Bentley's Gonna Sort You Out nu pas leren kennen (is ook niet uit mijn tijd enzo), maar wat een fucking beest is dat zeg. Die vergelijking met Eple die hier een paar jaar geleden werd gemaakt snap ik wel, ik heb die twee nummers toevallig achter elkaar in een afspeellijst staan. Ademen allebei een beetje datzelfde zomerse niks aan de hand gevoel uit, prima voor in z'n genre denk ik zo. Nou ja, de rest van het album luister ik ook nog wel eens een keer. Groetjes.