Devin the Dude - Landing Gear (2008)

Label: Razor & Tie

11. Your Kinda Love

met Joseph Edwards, Jr.

12. Stray
avatar van MJ_DA_MAN
Toch leuk dat een van mijn helden nog met een plaat komt dit jaar .

avatar van Rhythm & Poetry
Devin the Dude komt met een heerlijke, relaxte plaat. Tracks over sex en over drugs. Maar ook tragische liedjes die hij met geweldige emotie zingt en rapt. En tsja zijn stem is gewoon te geweldig, erg fijn om naar te luisteren. Ondanks dat het geen typische soul zanger is zingt hij ze met erg veel inleveningsvermogen, toch een belangrijke eigenschap. Daarnaast doet hij het rappend ook erg goed. Lyricaal is het zoals ik wel verwacht had hij brengt het gewoon op een goede manier zonder de meest moeilijke verses uit de hoge hoed te toveren. De producties passen precies in het totaal plaatje. Lekker rustig en weten me op de goede tijd aan te grijpen. Zo staan er chille beats op maar ook producties vol met drama.

avatar van nega
zeker een dope plaat. na The dude zijn beste voor mij

RedLightCityBoy
Devin The Dude is dan eindelijk terug met het eerste album onder Razor & Tie.
Na zijn redelijke Waitin To Inhale (2007) komt hij heel erg sterk terug met Landing Gear. Ook hier doet Devin vrijwel alles productioneel gezien zelf.
Dit album bevat overheersend funky sounds met sterken bas melodieën.
De heerlijk relaxte stijl van rappen afgewisseld tot zang is hier echt heel erg sterk gebracht.

Alle teksten passen goed bij deze beats.
Niet heel sterk, maar dat past ook totaal niet bij dit genre.
Als Devin The Dude zingt doet me dat erg denken aan Anthony Hamilton.
Nummers als: Thinkin Boutchu, In My Draws,
I Don't Chase Em en Your Kinda Love zijn voor mij echt nu al kleine klassiekers.
De gastbijdrages op dit album zijn alle aardig en vooral Snoop Dogg is sterk op I Don’t Chase Em.

4* toch maar. Zou heel misschien ooit kunnen groeien...zakken denk ik zeker niet.

avatar van nega
zit nu in de les, ben landing gear aan het luisteren. hij word elke keer beter en beter. hij kan aleen maar groeien. niet de sterkste raps, maar devin heeft stijl

Gast rappers toegevoegd.

Kan wat mij betreft na 2 luisterbeurten niet tippen aan Waiting to Inhale, maar ik vond dat ook gewoon een van de beste platen van 2007.

Blijf Devin gewoon dope vinden in de stijl die hij brengt.

avatar van MJ_DA_MAN
Raar, vind dit juist de minste plaat van Devin (ken alleen zijn debuut nog niet). De sound is typisch Devin, maar het overtuigd een stuk minder, wellicht ligt dat aan het verlaten van Rap-A-Lot gezien hij daar ook nog producties kreeg van die Nederlandse knaap. Klinkt soms ook wat snel gemaakt, er zijn ook geen (leuke) skits te vinden. Gastartiesten zijn ronduit zwak te noemen. 3*, omdat het Devin is en hij altijd wel goed zijn stijl kan brengen, alleen nu dus iets minder overtuigend (ligt dus ook aan de beats).

RedLightCityBoy
Na 5 luister beurten zakt hij toch ook een halfje.

Nega: Zeker een dope plaat. na The dude zijn beste voor mij
MJ: Raar, vind dit juist de minste plaat van Devin (ken alleen zijn debuut nog niet).

Lijkt me goede aanleiding deze plaat, onder juiste atmosfeer, snel eens op de speler te zetten....

ik vond in ieder geval 2theExtreme zn beste tot nog toe, die vorige, waintin to inhale, vond ik wat minder.

Vuh-reemd, nu heb ik ineens ook nog een andere cd uit 2008 genaamd Hi Life. Iemand enig idee what's the story?

Misschien een verzamelaar?

Harco
Ja, verzamelaar o.i.d.

RedLightCityBoy
Thinkin Boutchu blijft een heerlijk nummer.
Mooie instrumenten worden er gebruikt.

Niet zijn beste plaat, maarna een moeizaam begin toch weer erg lekker.

avatar van Flipm0de
Het minste album van Devin.

Weinig echt goede tracks, alleen Thinkin Boutchu en El Grande Nalgas kunnen me echt bekoren.

avatar van thomzi50
Rhythm & Poetry schreef:

Graag had ik van the one and only Rob nog eens vernomen waarom het, ruim na deze post, toch een twee sterren-beoordeling werd. Grappig genoeg kan ik me, nu ik Landing Gear eindelijk meermaals langdurig heb gecheckt, beide wel voorstellen: dat je dit een geinig, levendig laidback-album vindt en dat je het een inspiratieloos geheel is. Welbeschouwd is het allebei. Devin the Dude doet niks verfrissends, zelfs binnen zijn laidback-stijl klinkt hij een tikkeltje uitgeblust, en anders dan op veel van zijn verdere werk staat hier geen echte classic op. Maar toch is het ook best een vermakelijk geheel, en blijft de lome stijl van Devin heel eigen en uniek.