Total 9 (2008)

Electronic / Dance
Label: Kompakt

1. Justus Köhncke - Thanks for the Add
  2. DJ Koze - Zouzou
  3. Superpitcher en The Congosound - Say I'm Your Number One [Superpitcher Remix]
  4. Jürgen Paape - Come into My Life

met Alison Degbe

5. Matias Aguayo - Minimal
  6. Supermayer - Hey Hotties!
  7. Jörg Burger - Modernism Begins at Home
  8. Superpitcher - Disko (You Don't Care)
  9. Partial Arts - Telescope
  20. SCSI 9 - Another Day Acid
  21. Maxime Dangles - Tulipa
  22. Freiland - Geduld
tuktak
ik ben niet zo heel erg fan van deze total serie, beetje heel erg commercieel allemaal. weinig spanning. het gekke daarbij is dat ik het minst serieuze nummer dan nog meest draai, door zijn meligheid: jorg burger met zijn i'm the one and only dominator, i wanne kiss myself is toch wel erg vermakelijk.
er staan ook nog wel wat andere fijne tracks op van jurgen paape en justus kohncke bv. gui boratto komt ook nog met een vette track, maar het totaal plaatje blijft wat mij betreft helaas toch weer matig.

avatar van luc011190
Beste Totalplaatje tot nu toe voor mij, hele dikke 4 sterren (kans op 4,5).
Vooral de nummers van Dubshape, Parial Arts, Koze, Superpitcher, Freiland, Jorg Burger en Matias Aguayo zijn fantastisch.

avatar van Urbanoetang
Inderdaad fijne Total dit. Een stuk commerciëler dan zijn voorgangers, maar daarom niet minder. Sterker, ondanks dat misschien zelfs mijn favoriet. Hilarisch en toch erg lekker nummer van Jorg Burger inderdaad. Ook Jurgen Paape en Partial Arts komen goed.

Voorlopig een 3,5 met grote kans op een 4.

edit: De nieuwe van Popnoname is ook een aanrader.

avatar van Antie
Heb tot nu toe alleen de eerste cd een paar luisterbeurten kunnen
geven.
De eerste maal had ik een beetje dezelfde mening als "tuktak".
Het klinkt allemaal wel commercieel maar neemt totaal niet weg dat het wel leuke nummers allemaal zijn.
Eenvoudig in elkaar gestoken, maar in dit geval is ook het de
eenvoud dat siert.
En ja de totals hebben nooit niet echt "de spanning" gehad.
Maar vind het terug een vooruitgang want voor mij was
total 8 vond ik echt even het dieptepunt in hun verzameling.
Maar dat kon ook moeilijk na "Total 7".
Dat voor mij persoonlijke favoriet is.

Wel leuk dat die tekst van "Human Resource - Dominator" is verwerkt is door "Jörg Burger "
Orgineel had ik nog op 1 van de eerste "House Party's" staan.
Voorlopige favoriet "Superpitcher - Disko (You Don't Care)"
Nu nog de andere beluisteren voor sterretjes uitdelen.

avatar van Antie
Maxime Dangles

Haha, die track van Burger, niet te doen

Maar verder ook veel mooie muziek op deze Total. Heel toegankelijk, maar dat geeft hier niet. Vooral het ingetogen melodieuze werk van oa Gui Boratto en Nicolas Stefan is lekker berustend en relaxed.

En Telescope is natuurlijk te gek.

avatar van luc011190
Goodfella schreef:
Haha, die track van Burger, niet te doen

Ik vind dat echt het hoogtepunt van deze plaat. Post-ironische pop, een beetje als Loser van Beck.

Voor de rest blijf ik dit echt een fantastische compilatie vinden. De gewone Kompaktsound (melodieuze tech-house) is hier ruimschoots aanwezig, maar de wat abstractere dingen als Koze en Aguayo doen mij nog echt wat meer. Lekker ongrijpbare tracks

avatar van Urbanoetang
Halfje omhoog.

luc011190 schreef:

Ik bedoel dus 'ondoenlijk grappig' of iets van die strekking. Nog maar even voor de duidelijkheid

Ultiem moment aan de bar van de Melkweg bij Nuno Dos Santos met oudjaar. We hadden 'm een paar uur eerder thuis nog keihard gedraaid. Uit volle borst meegezongen dus

avatar van Goodfella
Tracklist van Total 10, verschijnt 10 augustus. Paar opvallend oude tracks (Walter Neff, German Film Star, hoewel beiden geniaal) en verder genoeg namen om weer erg benieuwd te maken.

bertito
CD 1 draai ik al maanden en ik vind het heerlijke muziek! Relaxt, erg creatief, luchtig, goed geproduceerd en schitterende geluidskwaliteit! CD 2 heb ik nog helemaal niet beluisterd, maar dat maakt niks uit.

Heden en toekomst zit toch echt in de electronische muziek Het is gewoon een verademing, deze muziek laat alle overtollige balast en bullshit van de wereld achter zich.

Ik vraag me af of het verstandig is met terugwerkende kracht tot deel 1 terug te gaan?

Ja hoor, gewoon beginnen en zien hoe ver je komt. Vanaf 6 en later ken ik ze allemaal en overal staan wel toffe nummers op.

Van deze heb ik vooral Modernism Begins at Home veel gedraaid.

bertito
Dit vind ik echt een heerlijke track: Superpitcher - Disko (You Don't Care) Voorlopig kan ik dus weer vooruit Hoewel dat bij mij niet snel gaat, ik hoef niet vaker dan 1 keer in de 2 maanden iets nieuws.