Outerspace - God's Fury (2008)

Label: Babygrande

1. Laws of Fire (Intro) (1:09)
  2. Hail Mary (3:51)
  3. Quick Draw (4:09)

met Doap Nixon en Lawrence Arnell

4. What the Future Holds (3:36)
  5. Lost Battles (3:49)

met Reef the Lost Cauze

6. Is It a Crime (Interlude) (1:38)
  7. American Me (3:37)
  8. Gods and Generals 2 (4:11)

met King Syze en Des Devious

9. Living the Life (3:01)
  10. Anointing of the Sick (4:51)

met Abdiel en Psycho Realm

11. Mourning Sun (Interlude) (1:30)
  12. Nicko (4:34)
  13. The Killing Fields (4:29)

met Vinnie Paz en King Magnetic

14. Love Don't Pay (3:29)
  15. The Last Supper (4:59)

met Chief Kamachi en Celph Titled

16. Our Father (3:27)
avatar van Rhythm & Poetry
Nog een paar dagen wachten... What The Future Holds is alvast een sterk nummer, mooie productie met een sterke sample. De raps zijn ook uitstekend.

avatar van MJ_DA_MAN
Jelmer19, waar heb je de tracklist vandaan? Wou hem namelijk ook toevoegen maar kon geen site vinden met de playlist.

avatar van jelmer19
Amazon

Goedgekeurd MJ?

jelmer19 schreef:
Amazon

Goedgekeurd MJ?
Haha, nou ja gezien ik dagelijks up-to-date blijf bij dit soort platen viel het me op dat ik de list nog niet was tegen gekomen . Opvallend trouwens dat Amazon hem heeft (tracklist), normaal heeft UGHH als eerste de tracklist van undergroundplaten.

Anyway, kijk hier natuurlijk wel naar uit. Blood Brothers uit 2006 beviel me goed, Blood & Ashes vind ik zelfs nog sterker. What the Future Holds is een redelijk nummer, maar om het niveau te halen van hun vorige platen moet er toch een tandje bij.

Hell yeah eindelijk weer iets van Celph Titled

sprrrt schreef:
Hell yeah eindelijk weer iets van Celph Titled
Hij kwam laatst nog voorbij op deze plaat, hoor (op de Army of the Pharaohs-track).

avatar van Rene1979
Zin in! Ga m zo luisteren

SinX
Op het eerste gehoor zitten er een paar heerlijke producties tussen, ligt ongeveer op hetzelfde niveau als Blood Brothers denk ik zo. Alleen het nummer met Celph Titled en Kamachi ( is zo'n metal-achtig nummer ) vind ik op het eerste gehoor niks.

avatar van Rhythm & Poetry
Outerspace heeft de 'pech' dat ze dit album uitbrengen in een reeks met vergelijkbare albums. Daardoor is het moeilijk om als act je te kunnen onderscheiden van de overige artiesten. Outerspace lukt dat maar moeizaam, omdat de twee rappers over het nodige talent beschikken (meer dan Gutta, King Syze en Doap Nixon). Het resultaat is een lekker album wat nergens echt spannend wordt. Productioneel is het veel van hetzelfde maar klinkt het gewoon goed. De twee zijn goed op elkaar ingespeeld, lyricaal kan het allemaal nog wat beter.

avatar van Rene1979
ind het een geweldig album!

avatar van MJ_DA_MAN
Weer een prima plaat van het duo. De producties liggen inderdaad in dezelfde lijn als de platen van Doap, King Syze en een aantal andere Babygrande-releases dit jaar, maar doordat Planetary en Crypt The Warchild twee goede MC's zijn die al jaren overtuigen (zowel individueel als als groep) en de producties lekker in het gehoor liggen is dit opnieuw een goede en lekker wegluisterende Outerspace-plaat geworden (na Blood & Ashes en Blood Brothers) en krijgt ie van mij 4*. Het metal/hiphop (metal-hop? )-nummer ''The Last Supper'' is overigens h-a-r-d!

avatar van hiphopmaster
Ik ga toch een poging wagen, maar ik vrees toch het ergste. Althans, ik verwacht dat dit weer een 'typische' Babygrande-release zal zijn. En dat is de laatste tijd niet echt mij ding. Maar wie weet.....!?

avatar van MJ_DA_MAN
Het is idd weer typisch Babygrande, dus kijk er niet van op als het je weer niet bevalt .

En ik zeg het nog een keer: wat een (...) hard nummer, The Last Supper. Heb er toen straks piepjes in mijn oren van gekregen toen ik het nummer een stuk of vier keer op maximum zette.

avatar van Woltertjes
Zitten wel een paar lekkere nummers bij op dit album. Maar er staan niet echte uitschieters op
Het album kan me niet de hele tijd weten te boeien. Is een beetje veel van hetzelfde vind ik. Ook vind ik het soms wat druk.
Ga het album nog een paar keer luisteren. Misschien veranderd mijn stem nog wat.

avatar van MJ_DA_MAN
Vond hem de eerste keer ook niet echt goed, maar tweede luisterbeurt groeide ie (gelukkig) . Minimaal tweemaal beluisteren dus .

RedLightCityBoy
Een aardig album van een goed vernieuwende hip-hop groep uit Philly.
De beats springen er voor mij weer veruit bovenuit op dit album.
Het duo heeft wel een soort stijl van hip-hop waarvan je moet houden.
Dikke beats met lappen rijms er overheen.
De refreinen zijn zoals altijd bij Outerspace toch wel een minpuntje.
Het is vaak erg saai opgelezen, en de inhoud is ook niet echt bijzonder.
De samenwerkings nummer vindt ik op dit album toch echt minder, ik moet het hier echt wel hebben van hun eigen nummers zonder samenwerkingen.
Alhoewel, alleen Vinnie Paz op The Killing Fields me wel kippenvel geeft,
wat een volle stem heeft die man.
Het opent gelijk lekker met Hail Mary en later ook
What The Future Holds wat nu al mijn favoriete track is uit 2008. (mooie sample)
Nicko is ook erg sterk, maar de rest moet ik het niet zo van hebben.
Voor echte Outerspace fans is dit zeker een heerlijk album, voor mij ook wel, maar iets minder 3.5*

avatar van hiphopmaster
MJ_DA_MAN schreef:

Slecht is het niet te noemen hoor, maar ik mis gewoon de pompende beats en het keiharde scratchwerk die ik bij zo'n duo als dit verwacht. Maar volgens mij ben ik echt één van de weinige, zo niet de enige, die daar problemen mee heeft!
Nogmaals, heel slecht is dit niet, maar voor mij te typisch Babygrande, dus niet heel interessant. 3*!

avatar van bixtad
wel grappig dat in Quick Draw hetzelfde sample wordt gebuikt als in Jiggy Dje's Blauw Bloed

avatar van MJ_DA_MAN
En Jedi Mind Tricks - I Who Have Nothing .

avatar van bixtad
he ja, nu je het zegt
Maar bij die van JMT klinkt het anders; die van Outerspace en Jiggy Dje zijn gewoon hetzelfde

avatar van Shelter
hiphopmaster schreef:

kijk dat vind ik nu ook, ik mis echt heel vet scratchwerk.
Dat zou deze groep echt een vette groep maken, nu vind ik het een jedi mind pt II...ja het is anders maar niet heel anders

baronpils
Hail Mary en Quick Draw zijn echt tof!

avatar van Elohim
Iemand een idee waarom The Last Supper op iTunes Ghostly Heavy heet?

avatar van MJ_DA_MAN
Nee. De intro en de interludes op dit album zijn trouwens van Stoupe-niveau.

avatar van Elohim
Mourning Sun vind ik hoger niveau, dat is de enige interlude die ik speciaal opzet, eigenlijk. Wat een heerlijk sample.

avatar van He$$el_01
Wat is Our Father een geniaal nummer zeg.

Die eerste verse.

avatar van james_cameron
Net als voorganger Blood Brothers uit 2006 geen topper, maar ook dit derde album van rapduo Outerspace is dik in orde. Voornaamste probleem is dat echt sterke songs ontbreken, maar over de hele linie genomen is dit wel een degelijke plaat. De meer aggressieve songs vind ik de beste, zoals Gods And Generals 2, Anointing Of The Sick en The Killing Fields. Op die laatste duikt Vinnie Paz ook nog even op, iets dat nooit verkeerd is.