Luka Bloom - Keeper of the Flame (2000)

Ierland
Folk
Label: Munich

1. Make You Feel My Love (2:49)
  2. In Between Days (1:51)
  3. Throw Your Arms Around Me (3:38)
  4. Bad (5:28)
  5. Keeper of the Flame (3:09)
  6. Urge for Going (5:02)
  7. No Surprises (3:02)
  8. Wishing on a Star (2:27)
  9. Golden Feather (4:20)
  10. Natural Mystic (2:28)
  11. If I Were a Carpenter (3:17)
  12. Dancing Queen (3:57)
avatar van LittleBox
Leuk, allemaal covers. U2's Bad is zeer fraai en ook No Surprises van Radiohead brengt hij erg mooi.

avatar van SirNoodle
Ik heb het wel voor zijn 'dancing queen' cover, mooi en heel verschillend van het origineel

EVANSHEWSON
Mooie coverplaat is dit. Dancing Queen (Abba), No Surprises (Radiohead), Make YOu Feel My Love (ik dacht: Bob Marley), If I Were A Carpenter (Tim Hardin) maar vooral de versie van The Cure's In Between Days vind ik biezonder geslaagd!

Hoedje af voor mooie coverversies van deze aparte artiest!

3.5 sterren !

***1/2

avatar van LeRoi
Na een klein dippie bij Salty Heaven is deze weer van het oude vertrouwde niveau.....HOOG dus! Geweldige covers van sowieso mooie nummers.

Luka terug in vorm met deze coverplaat : knap hoe hij de meeste van de nummers naar zijn hand zet :
Make you feel my love en het titelnummer zijn breekbaar knap,
In between days en No surprises verliezen in zijn verse niks van hun kracht
En in zijn live shows is Natural Mystic een knaller van formaat !

avatar van barrett
Mooi coveralbum, die makkelijk in het oor ligt, eens je dit album hebt opgezet haal je het er nog moeilijk uit je cd-lader.

Fantastische versies van Natural Mystic van Bob Marley en Dancing Queen van Abba. Dit Album heeft het allemaal, een lach een traan, en dit allemaal op Luka's eigen stijl.

avatar van Helicon
Prachtige plaat vol covers, die hij zich eigen maakt, zodat het niet van die platte covers worden.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Wederom een zeer fraaie luisterplaat van Luka waar vooral 2 nummers van grote favorieten van mij ( Cure/U2 ) eruitschieten.
Bad is werkelijk van een ongekende schoonheid in deze Luka Bloom uitvoering en dezelfde kwalificatie kunnen wij aan Inbetween Days geven.
Ik ken overigens het origineel van Joni Mitchell niet maar ik ben benieuwd of ik Urge For Going mooier zal vinden dan deze uitvoering.

avatar van ThisCharmingMan
Eén van de mooiste cover albums die ik ken. Hoogtepunten voor mij: Bad, Urge for Going en Wishing on a Star.

avatar van Twinpeaks
Mooie plaat van Luka Bloom . Er zit een heerlijke vibe in en de nummers op zich verliezen geen moment hun kracht in deze uitgeklede versies. Het stemgeluid is prachtig en de keuze van de nummers . Bad en No Surprises zijn voor mij de toppers hier. Ook de bewerking van Dancing Queen mag er zijn. 4 sterren