This Town Needs Guns - Animals (2008)

Label: Big Scary Monsters

Gewoon recht-toe-recht-aan (indie)rock, met naar mijn mening aardig gitaarwerk

avatar van daanbaecke
(verwijderd) schreef:
Gewoon recht-toe-recht-aan (indie)rock, met naar mijn mening aardig gitaarwerk

'recht-toe-recht-aan (indie)rock??' Als ik alleen die drumritmes al hoor, dan klinkt dat toch VERRE VAN recht toe recht aan! Heerlijk album!!!

Dikkop
Baboon moet het beste mathrock nummer ooit zijn.

avatar van Sjaakspeare
Deze plaat heb ik een paar jaar geleden uit een tweedehands-cd-bak gevist. En daar heb ik bepaald geen spijt van! Hoe vaker ik dit luister, hoe beter het wordt. Totaal niet rechttoe-rechtaan inderdaad. Weergaloze complementariteit tussen de zang en de zeer ingenieuze riffjes, drumpatronen en baslijnen. Er zit vaak ook heerlijk veel gevoel in. Maar bovenal weet het een bijzonder aangenaam evenwicht te vinden tussen pakkend en verrassend. Het is dansbaar, het swingt, terwijl het net zo goed aandachtig bestudeerbaar is.

Uitmuntende mathrock. 4,5e Ster.