Fleetwood Mac - Greatest Hits (1989)

Blues / Rock
Label: CBS

1. Need Your Love (3:53)
  2. Coming Home (2:38)
  3. Rambling Pony (2:40)
  4. The Big Boat (2:37)

met Eddie Boyd

5. I Believe My Time Ain't Long (2:54)
  6. The Sun Is Shining (3:10)
  7. Albatross (3:08)
  8. Black Magic Woman (2:51)
  9. Just the Blues (5:33)

met Eddie Boyd

10. Jigsaw Puzzle Blues (1:33)
  11. Looking for Somebody (2:50)
  12. Stop Messin' Round (2:19)
  13. Shake Your Money Maker (2:54)
  14. Love That Burns (5:02)
avatar van argus
Dit is hetzelfde album als dit : http://www.musicmeter.nl/album/21333 .
Dubbele toevoeging dus.

Pieter Paal
CD-heruitgave van Peter Green's Blue Horizon-jaren 1967/69 met Fleetwood Mac die in 1971 ook al als LP verschenen was.
Het is dus gewoon de goeie compilatie 'Pious bird of good omen' uit 1969 met 2 bonus tracks. Heel toevallig werd deze 'Greatest Hits' opnieuw onder onze aandacht gebracht nadat die CD 'Greatest Hits' voor het Warner Bros.-label met de Buckingham/Nicks line-up flink aan het verkopen was. Ik ben fan van beide line-ups van Fleetwood Mac en ik heb deze dus ook trouw in mijn CD-rijtje in de huiskamer staan.

wijsneus
Deze is dus NIET hetzelfde als album 21333.

Ik heb in het verleden beide versies in platenwinkels zien liggen.

Het linke is dat de hoezen hetzelfde zijn, maar de tracklisten zijn duidelijk anders; leg ze maar eens naast elkaar.

Nmm is de andere een betere compilatie, en daar staan ook de betere nummers op.
Op deze ontbreekt o.a. Oh Well ! En dat is toch een van de grootste hits ( en beste nummers ) van FM oude stijl.

avatar van Thuurke
Bovenstaande plaat is inderdaad de tracklist van de eerste Fleetwood Mac verzamelaar uit 1969 The Pious Bird Of Good Omen aangevuld met Shake Your Moneymaker en Love That Burns.

avatar van nlkink
Heb deze ooit aangeschaft omdat ik dacht dat ik de versie uit 1971 te pakken had. Beter opletten dus. Die heb ik uiteindelijk ook te pakken gekregen.
Gecombineerd geven de Greatest Hits uit 1971 en de opnieuw verpakte Pious Bird Of Good Omen uit 1989 een aardig overzicht van de periode met Peter Green, Jeremy Spencer en Danny Kirwan, al is er sprake van overlap. Er zullen ongetwijfeld betere compilaties zijn maar deze twee gecombineerd met Then Play On voldoen voorlopig voor mij.

avatar van B.Robertson
Heb deze eens gekregen en zie het als aanvulling op die '71 LP (die toch mooier is) en ben in het verleden bijna op het verkeerde been gezet door die hoes. Dat 'The Green Manalishi' ontbrak nekte de aankoop. Die '71 versie later ook op CD gevonden en van de week voor een prikkie Fleetwood Mac - The Best of Peter Green's Fleetwood Mac (2002) wat e.e.a. haast overbodig maakt (daar staat Love That Burns dan weer niet op).