Fleetwood Mac - The Best of Peter Green's Fleetwood Mac (2002)

Blues
Label: Columbia

1. Albatross (3:12)
  2. Black Magic Woman (2:53)
  3. Need Your Love So Bad [USA Version] (6:15)
  4. My Heart Beat Like a Hammer (2:59)
  5. Rollin' Man (2:54)
  6. The Green Manalishi (4:36)
  7. Man of the World (2:52)
  8. Something Inside of Me (3:56)
  9. Looking for Somebody (2:52)
  10. Oh Well- Part 1 (3:29)
  11. Oh Well- Part 2 (5:42)
  12. Rattlesnake Shake (3:31)
  13. Merry Go Round (4:10)
  14. I Loved Another Woman (2:57)
  15. Need Your Love Tonight (3:28)
  16. Worried Dream (5:24)
  17. Dragonfly (2:48)
  18. Stop Messin' Round (2:21)
  19. Shake Your Moneymaker (2:57)
  20. Chicken Shack - I'd Rather Go Blind (3:16)
  21. Albatross (5:26)

met Chris Coco

kistenkuif
BB King schreef:
Blues uit Engeland, soms gaat het toch goed. Erg mooie verzameling en goed gitaarwerk.
Knap dat Fleetwood zowel met de Blues als met de Pop albums succes heeft gehad!

Wel met twee verschillende bands maar het is in beide formaties verdiend. Dit is voor mij het betere werk waarvoor ik als puber op de puch naar huis scheurde om te oefenen voor mijn luchtgitaarshow.

avatar van teus
Het is net als met Genesis; Genesis part1 (Peter Gabriel)
part 2 (Phil Collins)

Dus Ook met; Fleetwood Mac part 1(Peter Green)
part 2(Nicks/Buckingham)

Zelfde naam ,andere formatie,andere sound
bij Fl M is de omezwaai het grootst van engelse blues naar West coast pop/rock
Dus had part 2 ( de nieuwe Band) eigg destijds een andere bandnaam moeten nemen,vind ik
Muzikaal heb het een weinig met het ander

avatar van musician
Er is wel een aantal grote verschillen.

Zo zijn Mick Fleetwood en John McVie de naamgevers van de band. Het vertrek van Green kon daar niets aan veranderen. Hadden ze overigens na het vertrek van Danny Kirwan en Bob Welch ook nog een keer van naam moeten veranderen?

Want Buckingham/Nicks zijn helemaal geen part 2 maar op zijn gunstigst part 4.

Bij Genesis kwamen er geen bandwijzigingen maar vertrokken er alleen leden. De muzikale koers is in de eerste periode na Gabriel helemaal niet zo schokkend veranderd. Dat gebeurde pas een jaar of 7 later.

avatar van teus
Oke dan musician,mee eens ,want de info van jou hierboven is mij ook bekend
Zo diepgaand ingewikkeld wilde ik het in mijn bericht niet maken,
. . . Dan kun je Genesis ook nog een part 3 geven (Ray Wilson)
Ik bedoelde in grote lijnen 2 succes periode,s Fleetwood Mac ,2 periode,s met een heel andere sound

avatar van musician
Jawel, maar je riep eigenlijk om een andere naam voor de band en daar kan/mag in het geval van Fleetwood Mac geen sprake van zijn.......

avatar van spinout
Waarom staat deze niet in de MuMe blues top 50 lijst? Daar hoort hij wel degelijk in.

avatar van henk01
ricardo schreef:
Samen met Rory Gallagher en The Allman Brothers Band mijn favoriete bluesrock muziek.Dit album ligt overigens bijna overal voor slechts 7.99 euro te koop,dus inderdaad kopen allemaal,zou anders echt een gemiste kans zijn!!

Dodax 5,98

avatar van Johanv4434
Iemand een idee van welk album de versie van Need your love so bad op dit album is verschenen? Als ik discogs mag geloven was de single versie maar 3:36 en hier 6:15. De omschrijving USA version vind ik ook nergens terug...

Kalamitsi
Fijne verzameling. Geef mij maar de blues van FM. Die andere band heeft me nooit kunnen bekoren.