Feeding Fingers - Baby Teeth (2009)

Label: Tephramedia

1. Neverlight (5:11)
  2. She Hides Disease (4:14)
  3. Baby Teeth (4:01)
  4. Is Heaven All That You Hear (3:57)
  5. Permission for Sleep (2:41)
  6. This Isn't Enough (4:10)
  7. Plain Faced Afternoons (4:02)
  8. No Movement in Water (3:26)
  9. Your Name in a Stolen Book (5:39)
avatar van azra
Ik zou het niet beter noemen, ik vind dat WiW een heel eigen sound heeft wat je aangrijpt of niet. Dit zal waarschijnlijk een wat breder publiek aanspreken. Vandaag weer beluisterd terwijl ik op mijn fiets zat, en het begint echt goed te worden

edit ; kantlijnaantekening ; ligt het aan mij of zijn de drums soms 'foutief' aanwezig, te onrustig, te 'onstrak' en te laag qua vollume?

avatar van reptile71
Het is mij alleen opgevallen op de eerste track, maar je kan wel eens gelijk hebben. Ik vind ze op Neverlight nogal dof klinken (onrustig of onstrak was me nog niet zo opgevallen). Ik ga het Justin ook laten weten, heb gezegd dat ik eerlijk feedback ga geven. Mogelijk hadden ze wat moeite met de live drums opnemen. Op WiW staan volgens mij geen live drums maar alleen computerdrums, maar hang me er niet aan op als ik ongelijk heb, is alleen wat ik denk. Ze hebben ook niet de beschikking over een dure studio, denk dat ze om kosten te besparen best wat kunst en vliegwerk hebben gedaan om de drums er goed op te krijgen. Mogelijk is dat wat je hoort.

avatar van azra
Ja, zou best kunnen. Ik denk dat het wel veel waarde zou toevoegen als hij weer terug zou komen op die computerdrums, simpelweg om het feit om het wat 'gevoeliger' (computerdrums en gevoeliger in één zin? ja ik weet het, maar je snapt me wel ) te laten klinken. Niet dat het nu slecht is ofzo!
Het eerste nummer wordt, ben ik bang, een wat ergerlijk nummer voor mij wat ik misschien vaker ga skippen. De opbouw duurt tergend lang voor een eerste nummer van de cd. Maar ik zeg het weer, het is geen slecht nummer alleen staat het misschien op de verkeerde plaats.

Het lijkt alsof ik alleen maar kritiek geef, maar deze plaat zit aardig dichten tegen 4**** aan te hikken als ik zou stemmen

Lin
@ azra: Ik wist eerst niet wat je bedoelde met die drums, vond het eerste nummer juist wel erg lekker, dus mijn wederhelft heeft de cd weer eens opgezet (ach ja zit vastgelijmd in de speler geloof ik ) en nu snap ik het wel, de drums klinken een beetje doffig... ik hou er meer van als het wat strakker en blikkeriger klinkt (wat een deskundige termen gebruik ik weer ) maar ondanks dat toch wel een erg lekker nummer, met name toch door zijn zang en de heerlijk inkomende bas

avatar van reptile71
@azra: Ben het niet met je eens. Ik vind Neverlight een dijk van een opener, alleen jammer van de wat doffe drums. Ik vind de opbouw niet tergend lang, maar werkelijk perfect! Denk eens aan de nummers van The Cure waar ook de zang pas na ruim anderhalve minuut of meer begint. En het hakt er gewoon gelijk goed in voor een opener, vind ik, met die lekkere drums (ondanks het doffe geluid).

Je begrijpt wel dat wij soepblikken nooit weg doen. Daar leeft Lin zich op uit met haar trommelstokjes.

avatar van azra
Ja, ik ben nog met kwartjes aan 't gooien en zo nu en dan valt er eentje maar de meeste zijn nog aan 't zweven. Dat komt nog wel behalve de drums, die zijn nu eenmaal zo op dit album.

Lin
ja, nu hoor ik het weer bij een ander nummer, alsof de drums verder weg klinken, er een deken overheen ligt ofzo.

tja...je hebt a way with words of niet

avatar van azra
Ja, zo af en toe kom ik niet helemaal uit mijn woorden en verdrink ik in beeldspraak
Maar dit is wel de toekomst denk ik. Ik denk niet dat er nog geprobeerd moet worden om de Joy Division sfeer op te roepen of iets dergelijks. Ik denk dat de technologie in de muziek eenmaal de stap heeft gezet en niet meer terug kan. Hetzelfde als met een chocoladereep van een bepaald merk. Iedere week, jarenlang, koop je dezelfde reep en die vind je heerlijk. Dan opeens staat op de verpakking 'vernieuwd recept', dan zitten er minder caloriën in, en breekt hij wat sneller in je mond en blijft de smaak langer. Dat vind je ook wel lekker, maar je mist gewoon iets wat dat andere wel had. De chocolademakelarij zal dit recept niet terugdraaien en zit je opgescheept met het nieuwe recept en probeer je daar het beste van te maken. Ik denk dat Justin een goed recept heeft gevonden en dat ik zijn chocolade lekker genoeg vind om mee verder te gaan

Zijn stem op This Isn't Enough hoor ik nu eigenlijk pas goed
Geloof dat dat nu even mijn favoriete nummer is

avatar van reptile71
Ja als ik heel eerlijk ben maakt The Cure tegenwoordig echt niet meer mijn muziek hoor. Ik word gewoon gestoord van al dat drukke gedoe van RS. Justin houdt het allemaal vrij beheerst, zingt rustig en smeert de boel niet dicht met gitaren maar geeft wat ruimte om normaal naar de muziek te luisteren. Plus hij maakt geen huppelnummers. Ik blijf het zeggen, de nieuwe The Cure is opgestaan. Doffe niet strakke drums of wat dan ook doet daar niks aan af, kwestie van betere middelen en evt. een andere drummer. Dit is een 2de album van deze band opnieuw op een heel behoorlijk niveau en dat zegt heel erg veel!

reptile71 schreef:
Ik blijf het zeggen, de nieuwe The Cure is opgestaan.

U maakt mij hier bijzonder nieuwsgierig

avatar van reptile71
Ja fan van The Cure blijf ik altijd wel om al het moois dat ze hebben afgeleverd, maar wat mij betreft zijn ze compleet ontspoord nu. Feeding Fingers is op hun eerste 2 albums grofweg gezien zwaar beïnvloed door 17 Seconds, Faith, Porn en het betere werk op Kiss Me (3x) naast uiteraard ook andere invloeden, maar ik heb nog geen band gehoord die de lijn waar The Cure compleet van afgeweken is op een zo knappe manier oppakte. Elke The Cure liefhebber moet dit op zijn minst eens horen en dan zien of hij/zij de band adopteert als nieuwe liefde of niet.

Kan ik ergens een paar nummers beluisteren, want hun albums zijn volgens mij niet makkelijk te vinden (zeker niet in mijn buurt)?

avatar van reptile71
Het album is momenteel alleen exclusief voor mume leden al verkrijgbaar hier. Rest van de wereld moet wachten tot 27 januari, is echt waar! (er staat pre-order, maar als je je mume gebruikersnaam doorgeeft krijg je de cd al opgestuurd) Je kan daar ook samples downloaden.

Lin schreef:
Zijn stem op This Isn't Enough hoor ik nu eigenlijk pas goed
Geloof dat dat nu even mijn favoriete nummer is

Viel me gelijk al op. Bleef gelijk goed hangen.

avatar van Premonition
Inmiddels besteld!!!

Gezocht:

Justin Curfman zoekt iemand die een review (in het Engels uiteraard) wil schrijven van dit album. Hij zal dat gaan gebruiken voor zijn promotie activiteiten. (uiteraard is het dan handig als je overwegend positief bent over de cd )

Interesse? Laat het me even weten via PM.

PM verstuurd

Super azra!

avatar van azra
2.40 minuut van Is Heaven All That You Hear. Is Martin Hannet uit zijn graf opgestaan, is het puur overgenomen van Insight van Joy Division of is het iets op de achtergrond wat er verdacht veel op lijkt en het nummer iets extra's geeft. Ik denk het laatste

avatar van reptile71
Ik denk dat Justin sowieso hier en daar wel wat wegpikt wat hij leuk vindt om te gebruiken. Het was mij ook al opgevallen. Ik heb er absoluut geen moeite mee dat hij een beetje aan recycling doet. Hij weet het altijd wel goed in een geheel andere omgeving te plaatsen.

Iemand die uithaal met zijn stem op Plain Faced Afternoons al hard beluisterd? Prachtig man!

avatar van azra
En die uithaal dan bij Your Name In A Stolen boek. 'Maybe I should, give up, give up, tonight'
heerlijk

Lin
lekker stel zijn jullie toch ook

avatar van reptile71
Tja, wat andere mannen over vrouwen doen houden wij netjes bij muziek. Beter dan: "Hey, moet je die t**ten van dat wijf zien!" Wij gaan van: "Hey, heb je die uithaal al gehoord in dat nummer?"

Iemand Formes Nouvelles al gehoord? Ook al zo'n album waar veel moois op staat.

avatar van reptile71
Exclusief voor mume-gebruikers is dit album al verkrijgbaar. Ik heb weer een nieuwe voorraad binnen: klik

avatar van azra
Waarom is Justin het weer tegen zo'n belachelijk goedkope prijs weg aan 't doen? 9.95 euro inclusief verzendkosten. Dus maar een 8 euro voor het album? Een andere artiest vraagt er 15 voor een nieuw album. Ik denk dat het niemand iets kon schelen als het album 10 euro zou kosten en dat daar dan nog verzendkosten bij kwamen. Misschien dat hij daarom zo in geldnood zit om naar Nederland te komen.

avatar van reptile71
Prijs gaat binnenkort ook excl. verzendkosten worden. Dus, laatste kans om hem nu voor € 9,95 incl. te kopen.

avatar van Mjuman
@Azra: Ik denk dat R71 geen bezwaar tegen een extra donatie heeft. Het vorige album van FF is ook gewoon te koop voor $ 11.95 en dan betaal je er een 2$ of zo verzending bij - met de huidige dollar is dat ongeveer vergelijkbaar.

Het enige risico dat je hebt is dat die controle-feldwebel op Schiphol wakker wordt en je er nog eens 20% BTW bovenop pleurt + zgn "behandelkosten" - dat doet ie vooral bij groene waardestickers op pakketjes.

Voor rechtstreekse verkoop vragen de meeste (kleinschalige) artiesten/labels trouwens minder - krijgen ze nog meer dan wanneer ze de tussenhandel betrekken. wat dat betreft kan je deze keten vergelijken met de wijnhandel: bij beide ketens komt naar verhouding weinig bij de oorspronkelijke producent terecht, terwijl die verrreweg het meeste werk verrichten.

avatar van reptile71
Neem maar van mij aan dat hier niemand rijk van wordt. Voor deze prijzen mag je blij zijn als je uit de kosten komt.

avatar van azra
Dat bedoel ik ja. Maar niemand zou toch vreemd opkijken als die cd van Justin een euro 14 zou kosten? Ik in ieder geval niet. Waarom probeert Justin dan niet een beetje winst te behalen? Of zit er een ingewikkelde markttheorie achter dat hij eerst grote naam wilt maken en dan pas kan beginnen met flink verdienen