Suzanne Vega - 99.9F° (1992)

Alternatieve titel: 99.9 F Degrees

Rock / Folk
Label: A&M

1. Rock in This Pocket (Song of David) (3:31)
  2. Blood Makes Noise (2:28)
  3. In Liverpool (4:41)
  4. 99.9F° (3:16)
  5. Blood Sings (3:18)
  6. Fat Man & Dancing Girl (2:19)
  7. (If You Were) in My Movie (3:06)
  8. As a Child (2:56)
  9. Bad Wisdom (3:24)
  10. When Heroes Go Down (1:55)
  11. As Girls Go (3:27)
  12. Song of Sand (3:05)
  13. Private Goes Public * (1:56)
99.9° F

Ink
Blood Makes Noise

EVANSHEWSON
Best nog een aardig album, maar ik denk dat het nogal geflopt is.
Foeilelijke hoes kan daarin geholpen hebben natuurlijk.
Blood Makes Noise, de titelsong en In Liverpool beklijven het meeste.

***

Thijssie024
De bonustrack Private Goes Public staat hier nog niet vermeld maar is een van m'n favorieten. Leuke experimentele plaat en een van m'n meest gedraaide albums van Suzanne Vega.

Geweldig album van mevrouw Vega. Niet alledaagse muziek, maar daarom juist zo uitzonderlijk. Zeer afwisselende nummers. Tekstueel ook erg goed, maar je wordt ( ik, tenminste ) er niet vrolijk van. Ik denk, dat ze haar niummers in een wat deprimerende periode geschreven. Maar dat maakt het album er zeker niet slechter op, integendeel. When Heroes Go Down en Liverpool hebben een lekker tempo. Blood Sings en Bad Wisdom prachtige tekst. Ja, Blood Makes Noise, Private Goes Public (staat niet op de lijst boven) en As A Child, zéér apart. Als je deze cd niet kent, moet je deze zeker eens gaan beluisteren. Je zou wel eens héél erg verrast kunnen zijn. In positieve zin!!!

Mijn portie Vega vandaag weer gehad en 99.9F op gewaardeerd naar 5***** Dit is in mijn ogen de beste van Suzanne Vega (lees mijn reaktie van gisteren, waarom)

avatar van JJ&Joan
Ik ben het eens met Ad hierboven. Dit is een fantastisch album.

avatar van BoyOnHeavenHill
Wanneer een artiest zó'n bewuste poging onderneemt om het roer om te gooien en zich van een radicaal andere kant te laten zien is de vrees gegrond dat het allemaal gekunsteld en onecht klinkt. Dus wat doet Vega? Ze komt aanzetten met een serie uitstekende en zeer melodische composities, gebruikt een producer die zó sympathiek tegenover haar muziek staat dat hij drie jaar later met haar trouwt, huurt muzikanten in die haar nummers alle mogelijke kleur en nuance meegeven, en eindigt zo met een album dat qua stijl helemaal anders is maar qua niveau geheel vertrouwd klinkt. Petje af. (Van Mitchell Froom scheidde ze na drie jaar alweer, maar dat is een ander verhaal.)
        Prachtige teksten ook weer trouwens. "Mother the doctor knows something is wrong / Cause my body has strange information" – koude rillingen.