Wild Horses - Stand Your Ground (1981)

Label: EMI

1. I'll Give You Love (3:43)
  2. In the City (4:44)
  3. Another Lover (3:26)
  4. Back in the USA (3:50)
  5. Stand Your Ground (3:36)
  6. The Axe (4:20)
  7. Miami Justice (5:00)
  8. Precious (4:36)
  9. New York City (3:26)
  10. Stakeout (3:40)
  11. The Rapist * (3:34)
  12. The Kid * (3:13)
Nieuwstad
Aardige muziek, beetje Thin Lizzy achtig. Gaat wel het ene oor in het andere oor uit. Op elpee gevonden laatst.

avatar van Broem
Vanochtend blind uit mijn platenkast getrokken en sinds vele jaren weer eens op de draaitafel gelegd. Volgens mij in 1981 ooit aangeschaft vanwege de aanwezigheid van Brian Robertson op dit album. Die typische Thin Lizzy sound is dan ook goed hoorbaar. Muzikaal aardig te pruimen. Leuk om weer eens voorbij te horen komen.

avatar van gigage
Jimmy Bain is geen rockzanger a la Phill Lynot en dus de thin lizzy sound-alike muziek komt maar mondjesmaat over. Het ligt er allemaal net iets te dik bovenop.

avatar van Faalhaas
gigage schreef:

Muzikaal kan dit zich anders prima meten met het betere Thin Lizzy werk. Ik hoor ook genoeg een eigen stijl en hoofdzakelijk alleen maar catchy songs met goeie melodieën. De stem van Jimmy Bain is wel de zwakste schakel ja. Al moet ik zeggen dat het na meerdere luisterbeurten zeker ook zijn charme heeft. Heb Bain altijd een sympathieke gast gevonden, dat zal ook meespelen.