Felt - Forever Breathes the Lonely Word (1986)

Label: Creation

1. Rain of Crystal Spires (3:55)
  2. Down But Not Yet Out (3:36)
  3. September Lady (3:44)
  4. Grey Streets (3:46)
  5. All the People I Like Are Those That Are Dead (5:10)
  6. Gather Up Your Wings and Fly (3:54)
  7. A Wave Crashed on Rocks (2:52)
  8. Hours of Darkness Have Changed My Mind (4:47)
avatar van johan de witt
Prachtige indie-pop, die van grote invloed is geweest op bijvoorbeeld de muziek van Belle and Sebastian (dit is dan ook Stuart Murdochs favoriete band).

Beste nummers: Rain of Crystal Spires, September Lady en All the People I Like Are Those That Are Dead

tondeman
Zeer mooie plaat ja!

avatar van frolunda
Heerlijke pop-plaat waar ik nog steeds van kan genieten.Mooie stem die in de verte wel wat aan Lou Reed doet denken en ook het orgeltje is van toegevoegde waarde.Hadden meer succes verdient.

avatar van Premonition
Vanaf deze plaat is mijn interesse voor Felt vervlogen, ben namelijk geen groot liefhebber van Hammond-orgels en laat deze nou net op deze plaat op de voorgrond zijn gemixt. Ach, er zijn ergere dingen....

Waanzinplaat! Waanzinband!

Heerlijk die gitaarpartijen en de ietwat zeurende, Lou Reed-achtige zang. Typische jaren '80 gitaarpop in de lijn van Lloyd Cole and the Commotions en consorten.
Ik heb de indruk dat de Nederlandse band Blue Guitars er ook naar geluisterd heeft indertijd.

Enige nadeel vind ik dat het na verloop van tijd allemaal wat op elkaar lijkt. Gelukkig duren hun albums nooit zo lang

avatar van luigifort
Ik kan geen genoeg van ze krijgen

Nog steeds niet

luigifort schreef:
Nog steeds niet

Er zijn meer van dat soort mensen en daarom zijn alle albums - incl het lastig verkrijgbare Felt - The Strange Idols Pattern and Other Short Stories (1984) - opnieuw uitgebracht op vinyl

avatar van nico1616
Dit lijkt wel een kloon van Lloyd Cole & The Commotions
Heerlijke plaat met dat orgeltje en de wat onverschillige zang die doet denken aan Lou Reed. Zo’n 80s parel die ik nu na meer dan 30 jaar ontdek.