Eagles of Death Metal - Heart On (2008)

Label: Downtown

1. Anything 'Cept the Truth (4:34)
  2. Wannabe in LA (2:15)
  3. (I Used to Couldn't Dance) Tight Pants (3:35)
  4. High Voltage (2:43)
  5. Secret Plans (2:22)
  6. Now I'm a Fool (3:41)
  7. Heart On (2:43)
  8. Cheap Thrills (3:42)
  9. How Can a Man with So Many Friends Feel So Alone (3:02)
  10. Solo Flights (3:25)
  11. Prissy Prancin' (3:40)
  12. I'm Your Torpedo (5:13)
  13. As Nice as I Can Be * (3:45)
  14. Fairy Tale in Real Time * (3:01)
avatar van KidChino8
zware hoes, kga hem meteen beluisteren, het wordt mn eerste Eagles of death metal plaat.
ik vraag me sterk af of deze band zware QOTSA-invloeden heeft

avatar van kaztor
Je kon er natuurlijk op wachten: Een jaar geen QOTSA, dus wel Eagles.

Mij benieuwen!!

Als antwoord op hierboven: Ikzelf vind van wel, maar dan aangelengd met een flinke scheut Stones. Maar dat baseer ik op het eerdere werk.

Toffe hoes, toffe band.

avatar van -Brent-
Vorige 2 behoorlijk veel gedraaid ben benieuwd

avatar van hansjuvefan
nog altijd even veel rock n roll, maar dit album vind ik toch minder dan de vorige...

nu op vrpo luisterpaal

Stuk gelikter geluid van wat ik heb gehoord.

avatar van kaztor
Hij gaat zo mee de auto in. Mij benieuwen, Josh's nieuweling!

De beste man kan altijd op mijn onvoorwaardelijke steun rekenen!

avatar van KidChino8
vrij goed dit stukje gitaarwerk. Ik zou zeggen: beter dan death by sexy, op hetzelfde niveau als peace love and death metal.

Wannabe in LA is niet voor niets de single, beste nummer op de plaat.
Wel veel fillers in mijn ogen, maar al bij al toch wel te smaken..

avatar van KidChino8
btw : heeft er nog iemand het gevoel dat pissy prancin' en cheap thrills soms op elkaar lijken??

avatar van kaztor
Nou, ik vond 'm toch iets tegenvallen. De grooves zijn niet zo onverwoestbaar en smerig als op de vorige albums. De productie valt me ook wat tegen. Het klinkt allemaal wat gecalculeerder, wat gelikter, net alsof ze nu echt proberen op de radio te komen, ofzo. Maar het blijft echt wel lekker, hoor. Gewoon een iets mindere cd, maar het is zeker niet slecht.

avatar van Ploppesteksel
Inderdaad Kaztor, ça va

avatar van edgarphoto
maar zeg nou, dat nummer 6, het melodietje,
is toch geleend van ehh welk ander nummer....?
kan er maar niet opkomen!

avatar van edgarphoto
Ja ik weet t!
Luister maar s naar Steely Dan, eerstye lp, 1972,
only a fool would say that..
Is dit lenen of stelen?
Wel slim en toch ook wel weer leuk gedaan..

avatar van Antie
Ik vond hun vorige 2 albums ook beter.
Maar deze mag er van mij toch ook zeker zijn!
Komt voor mij veel te weinig uit albums zoals deze,
met goeie "rock & roll".
Ze klinken wel iets minder smeerig als op vorige albums.
Maar ze stralen nog altijd sex uit en nu met de winter in het zicht
geven ze toch nog wat zomergevoel
Direct met sterke opener "Anything 'Cept the Truth", "High voltage" en
"Secret Plans"

Groeiplaat. Ik vond hem eerst ook tegenvallen maar hij krijgt steeds meer dynamiek. Oh en even @ KidChin08, de zanger/gitarist speelde bij het schrijven van PLDM nog maar 4 maanden gitaar, dus toen hield ie het nog wat simpeler. Maar ja dat krijg je met bands die muziekaal willen groeien, ze raken een deel van hun originele chrame kwijt.
*3.5

avatar van greendog
Moet inderdaad wel even wennen aan de geliktheid van dit album.
Maar na een tijdje luisteren is deze plaat toch wel gegroeid tot een heerlijke zompige, sexy, hete plaat.
Zo'n plaat die wat meer zonnestralen kan geven op een donkere herfstdag, zowel buiten als in je hoofd.
Trouwens, het is een band die live gezien moet hebben. De liedjes komen dan veel ranziger en sleazier over. The way we like it!

avatar van -Brent-
Leuke plaat, maar red het niet bij de vorige twee

Hmmm toch maar 3,5*

avatar van roelenbastiaan
Ik vind het opzich wel een lekkere plaat. in tegenstelling tot de vorige twee platen is het helaas niet meer dan leuk. Het lijkt me voor een band als EODM ook best lastig om elk album weer iets nieuws te doen, omdat ze toch wel aan een bepaalde stijl vast zitten. Qotsa kan veel meer kanten op met hun muziek.

avatar van midnight boom
Nog lekkerder speels rock album dan de vorige.

avatar van Honkie
Heerlijke ranzige / sleezy rock en roll plaat. Het briljante zit hem toch altijd weer in de details bij EODM. Subtiele koortjes, toffe gitaareffecten. Mij hebben ze weer.

avatar van Doc
Doc
Klinkt lekker. Wat minder smerig dan de vorige twee, maar genoeg goede rock & roll op deze plaat. Luister maar naar nummers als "High Voltage" en "Secret Plans".

Honkie schreef:
Heerlijke ranzige / sleezy rock en roll plaat. Mij hebben ze weer.

Sommige mensen schrijven hier dat de productie wat gladder is dan op hun vorige 2 albums en dat ze het daarom een wat minder album vinden. Ik vind dat je je dan veel te veel door een detail laat leiden. Want wat staan hier weer een hele stapel errugg lekkere rock 'n roll songs op zeg!
Favoriete tracks: Anything 'Cept The Truth, Wannabe in L.A., Tight Pants, High Voltage, Now I'm A Fool, Heart On, Cheap Thrills & Solo Flights. Eigenlijk dus bijna alle nummers...

Die gitaren zijn wel zo vuig en zo lekker: geweldig klinkt het! Doet Keith Richards soms mee? De zang van Jesse Hughes komt dit keer nog meer in de buurt van die van Mick Jagger: wat is hij lekker aan het zeiken zeg! Dat soms ook nog eens vet aangezet met een jaren '60 Stones koortje.

Wat wil je nog meer? Ik wil nog één ding: 'm zometeen nog eens hard aanzetten.

avatar van Ducoz
Vind het bij tijd en wijlen een leuk album, best grappig. Maar soms is het hier en daar erg schel en dat waardeer ik dan weer een stuk minder.

Niet voor altijd geschikt, moet echt voor in de sfeer zijn voor deze plaat

avatar van Madjack71
Bekend bij mij geworden door het wat melige Wannebe in La, de muziek rockt als ware het de ziel van de Stones die door de muziek heen waad, vooral de riffs van Richard komen met enige regelmaat terug in de nummers. De wat dandy uitstraling van de zanger met zijn tattoes geven mij soms de indruk alsof het hier om een stelletje gaat die samen van rock muziek houden. Maakt niet uit linksom of rechtsom, het is een vlotte plaat.

avatar van Pantaviar
Heerlijk album! Ik kan hem niet echt met de eerdere twee cd's vergelijken, omdat ik die maar in delen heb gehoord. Ik heb waarschijnlijk als zovelen via Queens of the Stone Age (Josh Homme) deze band ontdekt. Nummers zijn niet altijd even sterk, maar luistert toch in zijn geheel prima weg.

avatar van JVT
JVT
Nieuw album op komst , Zipper down, komt uit begin october. Daar heb ik toch best wel zin in. Eerste single is ook uit, complexity. Das dan wel weer een teleurstelling, want dat is gewoon een 4 jaar oud nummer dat toen is uitgebracht onder de naam Boots Electric, een zij-project van Jesse Hughes.

avatar van repelstefan
Blijft een fijn album (nee: band) om af en toe eens op te zetten. Wannabe in LA is catchy AF. Begrijp alleen niet zo goed dat I'm Your Torpedo zo laag scoort. Wat een heerlijke afsluiter is dat.

avatar van Rudi S
Jesse is vast niet de beste liedjes schrijver op aarde maar het klinkt altijd weer zo lekker.

Nog steeds een geweldig album dit. Vind deze samen met het debuut er nog steeds bovenuit komen, deze plaat is wat minder vlak dan het debuut, wat complexer en harder en daarom net wat minder swingend dan de eerste. Alhoewel Wannabe in LA dat weer wel doet.
Opener Anything except the truth zet meteen de toon, Wannabe in LA is geweldig. Afsluiter im your torpedo is een van de beste EODM nummers die er is en tussendoor vallen High Voltage en Cheap Thrills vooral op.
****

dat over minder swingend neem ik terug