Eagles of Death Metal - Heart On (2008)

Label: Downtown

1. Anything 'Cept the Truth (4:34)
  2. Wannabe in LA (2:15)
  3. (I Used to Couldn't Dance) Tight Pants (3:35)
  4. High Voltage (2:43)
  5. Secret Plans (2:22)
  6. Now I'm a Fool (3:41)
  7. Heart On (2:43)
  8. Cheap Thrills (3:42)
  9. How Can a Man with So Many Friends Feel So Alone (3:02)
  10. Solo Flights (3:25)
  11. Prissy Prancin' (3:40)
  12. I'm Your Torpedo (5:13)
  13. As Nice as I Can Be * (3:45)
  14. Fairy Tale in Real Time * (3:01)
Honkie schreef:
Heerlijke ranzige / sleezy rock en roll plaat. Mij hebben ze weer.

Sommige mensen schrijven hier dat de productie wat gladder is dan op hun vorige 2 albums en dat ze het daarom een wat minder album vinden. Ik vind dat je je dan veel te veel door een detail laat leiden. Want wat staan hier weer een hele stapel errugg lekkere rock 'n roll songs op zeg!
Favoriete tracks: Anything 'Cept The Truth, Wannabe in L.A., Tight Pants, High Voltage, Now I'm A Fool, Heart On, Cheap Thrills & Solo Flights. Eigenlijk dus bijna alle nummers...

Die gitaren zijn wel zo vuig en zo lekker: geweldig klinkt het! Doet Keith Richards soms mee? De zang van Jesse Hughes komt dit keer nog meer in de buurt van die van Mick Jagger: wat is hij lekker aan het zeiken zeg! Dat soms ook nog eens vet aangezet met een jaren '60 Stones koortje.

Wat wil je nog meer? Ik wil nog één ding: 'm zometeen nog eens hard aanzetten.

Nog steeds een geweldig album dit. Vind deze samen met het debuut er nog steeds bovenuit komen, deze plaat is wat minder vlak dan het debuut, wat complexer en harder en daarom net wat minder swingend dan de eerste. Alhoewel Wannabe in LA dat weer wel doet.
Opener Anything except the truth zet meteen de toon, Wannabe in LA is geweldig. Afsluiter im your torpedo is een van de beste EODM nummers die er is en tussendoor vallen High Voltage en Cheap Thrills vooral op.
****