Moby - I Like to Score (1997)

Electronic
Label: Elektra

1. Novio (2:38)
  2. James Bond Theme (Moby's Re-Version) (3:23)
  3. Go [New Version] (3:59)
  4. Ah-Ah (2:24)
  5. I Like to Score (2:21)
  6. Oil 1 (4:51)
  7. New Dawn Fades (5:34)
  8. God Moving over the Face of the Waters (5:44)
  9. First Cool Hive (5:41)
  10. Nash (1:22)
  11. Love Theme (4:36)
  12. Grace (5:24)
avatar van Zwammer
De versie van Go die hierop staat is erg goed. Voor de rest staan er weinig nog niet uitgebrachte, goede nummers op.

avatar van c-moon
Moby's versie van Joy Division's "NEW DAWN FADES" vind ik magistraal.. voorts vind ik ook "Novio", "James Bond Theme" en "God Moving Over the Face of the Waters" heel bijzonder...

avatar van Wizzy
Vooral de eerste 3 nummers zijn mooi. Go blijft voor mij het beste nummer van Moby.

EVANSHEWSON
God Moving over the Face of the Waters is pure mooie filmmuziek (zij het voor een film die dan nog gemaakt moet worden), Go is een kei van een nummer, James Bond Theme is zeer geslaagd.
I Like To Score laat de veelzijdigheid van deze artiest goed horen al is de plaat niet consistent goed van begin tot eind.
Daarom : ***1/2

avatar van FunkStarr
Zelfde verhaal als bij Everything Is Wrong, eerste helft van het album zeer goed te verteren, de tweede helft minder, vooral de laatste drie tracks hadden van mij niet gehoeven. Vage hoes trouwens met die balletjes, weet niet wat het moet voorstellen maar goed

Father McKenzie
Een zwangerschapstest?

avatar van dr.gonzo
EVANSHEWSON schreef:

Is volgens mij gebruikt in Heat van Michael Mann met De Niro en Pacino

avatar van Johanv4434
dr.gonzo schreef:

Is volgens mij gebruikt in Heat van Michael Mann met De Niro en Pacino
Evenals 'New dawn fades'. Bovendien zijn alle nummers in een film gebruikt geweest, behalve 'Go' en de re-version van het 'James Bond Theme'. 'Go' zou zelfs samples uit 'Laura Palmers theme' uit Twin Peaks bevatten.
Hoe ik dit weet? In het boekje gelezen.

avatar van perrospicados
New dawn fades........ Ian Curtis waardig. Een prachtig eerbetoon