Lacuna Coil - Unleashed Memories (2001)

Italiƫ
Label: Century Media

1. Heir of a Dying Day (4:59)
  2. To Live Is to Hide (4:34)
  3. Purify (4:36)
  4. Senzafine (3:53)
  5. When a Dead Man Walks (5:54)
  6. 1.19 (4:58)
  7. Cold Heritage (5:23)
  8. Distant Sun (5:29)
  9. A Current Obsession (5:20)
  10. Wave of Anguish (4:40)
  11. Lost Lullaby * (5:05)
  12. Halflife * (5:01)
  13. Trance Awake * (2:00)
  14. Senzafine * (3:55)
  15. Hyperfast * (4:57)
  16. Stars * (4:37)
Ja ik vind het mooie muziek, maar ik zie nou echt geen verschil in de liedjes. De liedjes hebben totaal geen variatie voor mijn gevoel, ik hoor eigenlijk helemaal geen variatie.

avatar van Rinus
Goede opvolger van "In a reverie". Alweer zingt Christina de sterren van de hemel, en tilt de nummers naar een hoger niveau.

avatar van itbites
Hele mooie CD!
'Cold Heritage' is mijn persoonlijke favoriet, daarna ga ik voor het ingetogen Purify en Senzafine vanwege de sfeer die ook door de italiaanse lyrics gezet wordt, hetzelfde heb ik met het titelnummer van Comalies.
Net kwam When A Dead Man Walks langs op de shuffle.... ook een heel mooi liedje. Ik draai hem eigenlijk te weinig maar ja dat lot is meerdere hele mooie CD's beschoren.

avatar van notsub
Deze CD mag er wezen. Na een langere tijd heb ik hem er gisteren weer eens inegeschoven en de mooie liedjes komen je direct tegemoet. Senzafine springt er uit voor mij, maar de rest is ook prima. De recente Lacuna Coil CD komt mijn huis niet in, deze gaat er niet uit.

avatar van james_cameron
Degelijk tweede album van deze italiaanse band, waarop men zelfverzekerd en overtuigend voor de dag komt. Met het groepsgeluid is niets mis, maar het songmateriaal is sporadisch te vlak en nogal eentonig. De songs missen hierdoor een eigen identiteit en blijven niet bepaald hangen. Dat probleem zou op de albums hierna gelukkig opgelost worden.