Dizzee Rascal - Showtime (2004)

Hip-Hop / Electronic

13. Imagine (2:54)
  14. Flyin' (3:27)
  15. Fickle (4:01)
avatar van Jordy
De grote lof voor z'n debuutalbum heb ik nooit helemaal begrepen, maar die had tenminste nog heerlijke tracks als I Love You. Die mis ik hier een beetje. Erg aardig allemaal, lekker ter afwisseling van "echte" hiphop, maar fantastisch vind ik het niet.

Maar goed, misschien beschouw ik het teveel als hiphop, en moet je er met andere ogen naar kijken.

avatar van BoordAppel
Zelfde verhaal als bij het eerste album en dus ook hetzelfde cijfer. Een aantal erg vette nummers (oa Stand Up Tall en Hype Talk) en wat mindere nummers, vooral omdat de beats wat aan de saaie kant zijn (oa Face en Respect Me).

Feit blijft dat het vrij aparte muziek is. Grime wordt het genoemd maar het heeft natuurlijk erg veel raakvlakken met Hip-Hop. Dit album heeft ook iets meer een "Amerikaans" geluid dan zijn eerste plaat, er komen wat Timbaland invloeden bij kijken. Ook zijn hier niet meer van die gabberbeats te horen zoals in I Luv You. Echt commercieler wordt het er overigens niet op.

Vond je de eerste plaat goed, ga deze dan ook maar checken want hij zal je dan niet tegenvallen 3,5*.

Stand up tall wordt regelmatig op MTV gedraaid. Het is me een raadsel wat hij zegt. Je verstaat gewoon niks van wat hij zingt. Heel raar is dat. Het is niet echt mijn ding, maar best leuke beats.

"geprobeerd" te beluisteren , en na de 3e song afgehaakt : wat een irritant klinkende stem , niets van enige muzikale waarde waren in die 3 songs terug te vinden. Pretentieus gedoe dat probeert een eigen genre te vormen maar wat een verschrikkelijk resultaat.

avatar van BoordAppel
Pretentieus, huh? Waar dan? Dat je het niets aan vind kan natuurlijk maar er zit wel degelijk iets van muzikale waarde in. Het probeert ook geen nieuw genre te vormen, het is het al. Originele muziek die je zeker wel moet liggen, want vrij apart. Dizzee is meestal ook echt niet te verstaan omdat hij een enorm accent heeft. Echt irritant is dat niet want hij heeft een geweldige flow. Daar kan een onoriginele prutser als Ja Rule toch echt niet tegen op hoor.

avatar van Word_Play
Ik voel me nu best stoer dat ik het aardig goed kan verstaan.

Komt misschien doordat ik Boy In Da Corner helemaal grijsgedraaid heb. Ik ben nogal een fan van UK Garage, en Dizzee Rascal past perfect in mijn straatje. Heerlijke uptempo beats, en de wat langzamere tracks laten Dizzee's geweldige flow er goed uitkomen.

****.

sommige nummers zijn erg vet, maar sommige ook niks. Dat is jammer.
het is goed of het is niks.

maar voor de goede nummers toch 3,5*

avatar van Gyzzz
Weer 3,5 ster, en precies hetzelfde commentaar. Weer twee uitblinkende nummers (Imagine en Fickle), en een hele hoop aardige dingetjes, die soms wat gaan vervelen.

Het is overigens sterk af te raden om Boy In The Corner en Showtime na elkaar te draaien, want dan word je waarschijnlijk wel behoorlijk gek van Dizzee.

avatar van Onderhond
"Stand Up Tall" . Wat een hypercute nummertje. Ga ik nog veel plezier aan beleven

avatar van Paalhaas
Dizzee is gewoon een hiphop-artiest die zijn eigen ding doet, en dus meteen één van de origineelste die ertussen zitten.

avatar van Cath
Gyzzz schreef:

Ja dat herken ik. Dan wordt je zelf helemaal dizzee

avatar van thomzi50
Ja het is heel erg eentonig maar wel erg origineel

avatar van Onderhond
Ook hier 3.5*. Stand Up Tall is een absolute topper voor mij, de rest is weer wat gewoner. Mist een beetje de drive die wel in de beste Rascal tracks zitten. Dream is nog wel een lekker fout trackje trouwens

Allemaal leuk en aardig, alleen iets te weinig uitschieters vind ik.

Gewoon een heerlijk cd'tje geen groupie nummer productie als Kane west, pharrel en al die andere zooi vol met sampel en bass drums die ik niet in mijn maag voel kloppen. Maar voel je wel een variatie van elektronische snythers en bass drums een varaitie van lyrics Learn,graftin, stnad up tall,iamgine,flyin. een dikke 4

avatar van Reijersen
jose flores schreef:
Kane west,

sampel

elektronische snythers

avatar van Pinsnider
Ik ben absoluut geen hiphop-fan, maar dit vind ik echt helemaal geweldig!! Geen schuddende konten en gouden kettingen, maar gewoon een jongen die op bijzonder originele wijze rapt over zijn leven. Everywhere en Stand up Tall schieten er wat mij betreft uit. Heerlijk die MSX/Commodore 64 bliepjes!!! 4*

Pelvin
Echt vette muziek dit...4.0* van mij. Het maakt me niet al te veel uit wat hij zegt, deze muziek moet vooral ook voelen denk ik. Ik vind zijn flow goed iig. Ik ga toch ns meer van dit soort muziek checken. Grime toch? Lijkt ook wel op UK garage of 2step? ik weet het niet precies maar ik ga me er eens in verdiepen.

avatar van Sjaakspeare
Pinsnider schreef:
Geen schuddende konten en gouden kettingen

uhmmm... bekijk die clip van stand up tall eens?

Trouwens... dit illustreert het totaal vertekende beeld dat veel mensen van hiphop hebben op uiterst treffende wijze. Ik heb het gevoel dat heel veel mensen een afkeer voelen tegenover de aggressiviteit, het sexisme, en de ongegronde decandentie van de commerciele gangstarap.

Maar er is nog zoveel meer dan commerciele gangstarap (ook al zie je dat haast nooit op tv)! Het probleem is echter dat dit populaire soort van subgenre in de hiphop het voor de andere hiphop verpest omdat mensen al afknappen op een nummer als ze 1 keer "yo" horen. Hierdoor wordt de muziek meer op gevoel dan op kwaliteit beoordeeld, wat ik werkelijk zonde vind.

avatar van Lukaz
Sjaakspeare schreef:

uhmmm... bekijk die clip van stand up tall eens?

Hiphop is inderdaad zo veel meer dan wat je op MTV ziet, maar voor de mensen die niet naar hiphop luisteren, of er niet veel van af weten, is de wereld van de echte hiphop onbekend. Eigenlijk is het echt belachelijk dat het loont als een artiest de "Gangster" uit hangt op MTV.

geef mij maar emotionele rap met eminem. Maar dit is ook best goed 3*

avatar van Reijersen
Bij dit album een beetje dezelfde euvel als zijn 'Boy in Da Corner'. De opgefokte beats en de rapstijl van Dizzee kunnen mij niet non-stop interesseren.

3,5 ster.

Jammer dat ik zijn stem niet zo lekker vind klinken. Verder is Dizzee een prima mc. Ik hou meer van de iets rustigere nrs op deze cd zoals Get By, Imagine en Flyin maar vooral Stand up tall vind ik toch wel erg goed. Groot aantal middelmatige nrs helaas. Kleine 3,5*

JustaRascal
Ik hou van die typische grime tracks van em, eigenlijk vind ik dat er daar maar 1 van op staat bij deze plaat, graftin'.

avatar van PJC
PJC
fickle

avatar van Stapler
Dirty stank! man..
Stand Up Tall blijft toch wel lachen

avatar van Raul
Ondanks dat dit misschien zijn minste plaat is bevat het wel zijn beste nummer ooit (vind ik), Stand Up Tall.
Briljante beat met fantastische hypeteksten. Ben er menig keer op los gegaan bij een avondje uit

"To my eastside crew, get paper
To my westside crew, get paper
To my southside crew, get paper
I tell a player hater, see you later!
"

Voor de rest nog een paar sterke nummers als Dream, Hype Talk, Graftin en Fickle.
Lekker album, 3,5 sterren.

X-man
Ik vind dit album toch minder dan Boy In Da Corner...het is allemaal net wat minder, en, helaas, een stuk eentoniger. Waar op Boy In Da Corner genoeg variatie zat, is dit toch allemaal hetzelfde alleen net wat anders.

Zonde, want Dizzee Rascal laat wel horen dat hij steengoede muziek kan maken. Hier had duidelijk meer ingezeten, maar misschien ben ik wel te veeleisend na zijn ijzersterke binnenkomer...

This man got Soul.

avatar van Shelter
Ik vind deze een stuk minder dan boy in da corner... Stand up tall is een erg vet nummer...maar toch zeker niet zo goed als Fix up look sharp en andere topnummers van het vrige album. Ook Hype talk is wel aardig, de rest is niet heel slecht maar wel vergetelijk.

avatar van UK-Choonz
Dit vind ik veruit de beste van Dizzee. Rauwer en botter dan de New Kids.

Zijn opgefokte en bijtende raps zijn ook erg goed te pruimen.