LTJ Bukem - Earth Volume One (1996)

Alternatieve titels: LTJ Bukem Presents Earth Volume One | Earth Volume 1

Dance
Label: Good Looking

1. Poets Of Thought - The Rhyme Goes On (5:50)
  2. Appaloosa - Travelling (6:25)
  3. Subject 13 - Faith (6:59)
  4. PHD en The Funky Technicians - Above and Beyond (8:16)
  5. Poets Of Thought - Samba with JC (5:50)
  6. Blame - Revival (7:23)
  7. Pablo - Do What You Gotta Do (9:16)
  8. Poets Of Thought - Jamming the Session (4:05)
  9. LTJ Bukem - Moodswings (9:25)
  10. Doc Scott - Tokyo Dawn (7:39)
avatar van YoG
YoG
Vers op de site

Wat een heerlijk album.. verschillende stijlen op een plaatje met ook natuurlijk de zorgvuldig uitgekozen drum 'n bass van LTJ Bukem.
Het gaat op en neer: van de wat hardere dnb (Doc Scott - Tokyo Dawn) naar naar jazzy uptempo lounge (Poets Of Thought - Samba with JC).. funkie vrolijke DnB (Appaloosa - Travelling , die bas!) en 'nachtclub-hiphop' (Poets Of Thought - Jamming the Session) daardoor is het wel een plaatje waar ik de nummers iedere keer selectief uitkies, een hoop skipwerk dus.
M'n favorieten zijn The Rhyme Goes On van Poets of Thought (extreem laidback hiphop werk) en Pablo's Do What You Gotta Do (makkelijke DnB waar ik een brok in m'n keel van krijg).

De uitstekende laidback jazzy Drum & Bass voert de boventoon en mag daarom niet ontbreken bij de liefhebbers van dit genre.

Het beste album in de Earth-reeks.

avatar van T.O.
Tokyo Dawn is een klassieker, verder vind ik de tracks van Bukem, Subject 13 en vooral Appaloosa goed. Rest is minder, deel twee van deze serie vind ik toch beter en coherenter. Daarna werd het allemaal te veel softe fusion en zo.