Aimee Mann - I'm with Stupid (1995)

Label: Geffen

1. Long Shot (3:13)
  2. Choice in the Matter (3:13)
  3. Sugarcoated (3:39)
  4. You Could Make a Killing (3:21)
  5. Superball (3:05)
  6. Amateur (4:51)
  7. All over Now (3:37)
  8. Par for the Course (6:01)
  9. You're with Stupid Now (3:27)
  10. That's Just What You Are (4:22)
  11. Frankenstein (4:25)
  12. Ray (4:47)
  13. It's Not Safe (4:58)
avatar van Shelter
deze net gekregen van een vriendin, op het eerste gehoor klinkt het wel leuk. ik denk dat het 3 tot 3,5 wordt..maar nog ff een paar keer luisteren.

avatar van musiquefrique
Weinig berichten nog hier! Toch een bescheiden female powerpop klassieker. Voor de grote doorbraak (in Nederland) met de soundtrack van de film Magnolia.

Het is een beetje een transitie-album: aan de ene kant radio vriendelijke powerpop, aan de andere kant al de doorkijkjes naar mooi slepende ballads. Alles gezongen met die prachtig omfloerste stem die zo in de mix geplaatst is, dat ze rechtstreeks in je oor lijkt te fluisteren.

Favorieten: vooral in de tweede helft van de plaat: Ray en It's not safe (met geweldige soli van manlief Michael Penn). Maar ook Sugarcoated, You could make a killing en Amateur behoren tot mijn favoriete Aimee nummers.

Fans: ondanks spuuglelijke hoesje mag je deze niet links laten liggen...