Craig David - Greatest Hits (2008)

Alternatieve titels: Rewind | The Collection

Pop / R&B
Label: Warner Bros.

1. Fill Me In (4:16)
  2. 7 Days (3:57)
  3. Rise & Fall (4:47)

met Sting

4. Insomnia (3:27)
  5. What's Your Flava? (3:38)
  6. Walking Away (3:26)
  7. Where's Your Love (3:35)

met Tinchy Stryder

8. You Don't Miss Your Water ('Til the Well Runs Dry) (5:20)
  9. Rendezvous (4:39)
  10. Spanish (5:04)
  11. All the Way (3:57)
  12. Just My Imagination (3:36)
  13. World Filled with Love (3:45)
  14. Don't Love You No More (I'm Sorry) (4:03)
  15. 6 of 1 Thing (3:48)
  16. Hidden Agenda (4:12)
  17. This Is the Girl * (4:11)

met Kano

18. Rewind (5:33)

met Artful Dodger

19. Hot Stuff (Let's Dance) (3:37)
  20. Key to My Heart * (4:13)
totale tijdsduur: 1:14:40 (1:23:04)
avatar van NewYorkCityLight
Insomnia is een mix van Chris Browns Forever en Ne-Yo's Closer, met een vleugje Disturbia (Rihanna).
En het is een heerlijk nummer. Heb de CD al beluisterd, maar ik wacht nog even met mijn stem.

6 Of 1 Thing klinkt trouwens qua refrein als Ameries 1 Thing.

avatar van NewYorkCityLight
3,0* voor deze Craig, voorlopig... Ik vind de meeste nummers wel goed klinken. (zelfs de ballads, en dat zegt veel). Leerde deze man voor het eerst kennen met What's Your Flava? wat ik destijds helemaal geen goed nummer vond...
Just My Imagination is mijn persoonlijke favoriet, en 1 van de 3 nieuwe nummers op deze CD. Uitgerekend degene die niet als single is gekozen (!).

De nummers die ik heb aangeklikt als favo's:

Insomnia
What's Your Flava
Just My Imagination
Hot Stuff

Rise & Fall zou de 5e favoriet zijn geweest.

Ronnuz
Craig David mag zich van mij een van de beste zangers 'around' noemen. Heerlijke stem met dito nummers.

Op dit moment als favorieten aangeklikt: 7 Days, Walking Away, Don't Love You No More en Insomnia. Ik mis wel nummers als: Key To My Heart, Hypnotic, Do You Believe In Love en Johnny, helaas.

avatar van NewYorkCityLight
Het album is me meer gaan interesseren. Na een paar keer denk je dat het het net niet is maar ik vind 'm nu heerlijk. Je merkt dat de tracks (vooral van z'n eerdere werk, het betere werk) niet zo makkelijk in elkaar zitten en de lyrics van goed niveau zijn.

Fill Me In :
Z'n eerste solo single, en het nummer dat me het minst interesseert van het album Born To Do It. Toch is het absoluut geen slecht nummer en de tekst is opzich wel toepasselijk .

7 Days :
Dit is mijn favoriete nummer van de CD. Het is gewoon een heerlijk nummer en ik zing ook altijd mee... Het nummer is er zo een die je tegenwoordig niet meer hoort.

Rise & Fall :
Geen slecht nummer, dat absoluut niet, alleen ik heb 'm al zo vaak gehoord en het refrein wordt me toch echt te vaak herhaald. De tekst is dan wel weer goed.

Insomnia :
Een heerlijke track. Ik vind het nog steeds een mix van Disturbia, Closer en Forever (zie eerder bericht) alleen het nummer staat gewoon op zichzelf.

What's Your Flava :
Another favorite of mine. Het heeft gewoon iets... Ik luisterde er vaak naar in de 2002 (dit was het eerste nummer dat ik van Craig kende) en ik vond het toen niet echt geslaagd maar nu wel!

Walking Away :
Ook weer zo'n geweldig nummer. De tekst vind ik erg goed en ik vind de beweging in z'n stem ook prachtig.

Where's Your Love :
Een partystamper (zoals wel meer van z'n nieuwere werk). Net iets meer up-tempo dan hij vroeger had, en de lyrics zijn seksistischer in z'n nieuwe nummers. Romantisch/seksistisch als ze eerst waren zijn ze nu alleen nog maar seksistisch.

You Don't Miss Your Water ('Til The Well Runs Dry) :
Mooie ballad. Luister ik niet al te vaak naar want dat kan ik niet dragen, maar hij staat terecht op dit album.

Rendezvous :
Dit nummer sloeg helemaal niet bij mij aan in het begin maar ik zie nu dat het een veel beter nummer is dan ik dacht. Het is heel rustig en het zit gewoon goed in elkaar. Helemaal perfeft bij zo'n zomerachtige dag als vandaag.

Spanish :
Leuk dat ie een stukje in het spaans zingt, ik heb nl ook spaans op school. Gewoon een goed nummer dat er staat, niks mis mee.

All The Way :
Niet een nummer dat mij zou trekken maar hij wordt wel beter als je er vaker naar luistert. Gewoon niet veel bijzonders, luister er niet al te vaak naar.

Just My Imagination :
Dit was mijn favoriet en is er niet minder op geworden, de andere nummers werden alleen maar beter! Nog steeds een goed nummer, goed refrein.

World Filled With Love :
Lief nummer, gewoon een mooie tekst over een jongen die z'n weg een beetje kwijt is in de wereld die gevuld zit met liefde. Niet heel speciaal maar hij hoort zeker niet te missen op deze CD.

Don't Love You No More (I'm Sorry) :
Ad-em-be-ne-men-de ballad. Dit is er niet een die je dagelijks op de radio hoort (à la Bleeding Love, nee dat niet). Het is een hele mooie. Behoort ook tot mijn favorieten.

6 Of 1 Thing :
Uhm, hij doet me aan 1 Thing van Amerie denken (verschrikkelijk nummer trouwens), ik dacht zelfs dat het refrein een cover was. Maar tot nu toe nog geen bevestiging van gevonden. Het nummer is niet heel interessant maar weer niet slecht.

Hidden Agenda :
Een klassiek Craig-nummer. Dat ik à la 2002 niets vond maar ik vind het nu veel beter. De tekst is goed (zoals bij veel van z'n nummers) en het nummer steekt gewoon goed in elkaar.

This Is The Girl :
Tsja, het valt me niet tegen dit nummer. Maar het is niet echt passend op deze CD (net als track 18). Het is wel een afwisseling, dat dan weer wel.

Rewind :
Dit nummer is niet echt afwisselend. Het herhaalt zichzelf nogal en het duurt nogal lang. Neen, hier luister ik niet graag naar. Laten we het maar een misser noemen? Toch heeft heeft wel iets...

Hot Stuff (Let's Dance) :
Dit is precies wat ik bedoel met seksistisch. Naja, het werkt. Het nummer is aanstekelijk, refrein wordt alleen wel iets te vaak herhaald.

Overall is deze CD gewoon echt ontzettend goed. Een CD die niet moet missen in je collectie (ik heb hem dan ook aangeschaft).

Favorieten :
7 Days
What's Your Flava
Walking Away
Don't Love You No More of Rendezvous.. ik heb voor de eerste gekozen.

avatar van LucM
De eerste hits van Craig David vond ik wel aardig maar een gans album is niet aan mij besteed. Veel te gelikt!