D12 - Devil's Night (2001)

Label: Shady

1. Another Public Service Announcement (0:48)
  2. Shit Can Happen (4:51)
  3. Pistol Pistol (5:22)
  4. Bizarre (Skit) (1:11)
  5. Nasty Mind (4:43)

met Truth Hurts

6. Ain't Nuttin' But Music (5:11)

met Dr. Dre

7. American Psycho (4:36)
  8. That's How (Skit) (0:37)
  9. That's How... (4:48)
  10. Purple Pills (5:04)
  11. Fight Music (4:21)
  12. Instigator (4:56)
  13. Pimp Like Me (5:56)

met Dina Rae

14. Blow My Buzz (5:09)
  15. Obie Trice (Skit) (1:06)

met Obie Trice

16. Devils Night (4:19)
  17. Steve Berman (Skit) (0:49)
  18. Revelation (5:48)
  19. Girls (5:34)
  20. Shit on You * (5:16)
  21. Words Are Weapons * (4:37)
  22. These Drugs * (4:44)
totale tijdsduur: 1:15:09 (1:29:46)
avatar van thgryda
LoveStoned schreef:
echte HipHop. Black Eyed Peas

anyway leuk album dit

avatar van Nr.4
Toch wel een goed album. Had verwacht dat ik die flauwe humor niet meer zou trekken na al die jaren, maar kan er nog wel om lachen. Bizarre is een idioot en Eminem was hier nog net te pruimen. Nieuw werk van deze gasten hoef ik niet te horen overigens. Nou Proof (RIP) overleden is en Eminem niet veel meer voorstelt, is er qua raps alleen nog middelmaat over.

avatar van snatchNsteal
LoveStoned schreef:
Dit album valt onder de weinige echte HipHop. Black Eyed Peas, Eminem & D-12... Dat zijn voornamelijk de enige HipHop artiesten die ik kan accepteren (paar kleine artiesten niet meegeteld) Al die Snoop Dogg, 50 Cent & Three 6 Maffia shit.
Purple Pills is geweldig!

Als BEP's Eminem en D12 de enigste "Hip Hop" artisten zijn die je goed vindt dan zit je al helemaal verkeerd. Doe is meer onderzoek A.U.B.

avatar van He$$el_01
Ach, dat bericht is al meer dan vier jaar oud. Ik kende vroeger ook alleen 50 Cent, BEP, Eminem en G-Unit (ik wist niet eens dat 50 Cent ook in G-Unit zat).

avatar van DarkoMarco
Ja je moet ooit ergens mee beginnen met luisteren, dan kan je niet meteen alles weten toch

Het tweede album wat ik check van D12, wat sterker is dan de volgende.
Het album is de hele tijd wat gelijk, zwakke nummers staan er niet op, maar ook echt sterke nummers ook niet.

Het album begint krachtig. Zeker tot nummer 6 is het lekker door luisteren. Dit zijn allemaal sterke nummers

America Psycho vind ik net wat matig. That's how is wel leuk! leuk gecombineerd met de variatie van: That's how ...... get fucked up!

Purple Plls en fight music zijn ook heerlijke nummers. Wat heb ik vaak het nummer; Purple Pills afgespeeld! Dat nummer vind ik zo heerlijk samen met de video clip!

Instagator is net als American Psycho wat saai, sample van the real slim shady

Pimp like me vind ik ook wat tegenvallen.

Blow My Buzz en Devil's night zijn weer sterk

De laatste nummers van het album zijn wel aardig.

D12 zijn duidelijke artiesten met niet al te serieuze boodschappen, wat niet erg is hoor. Dat is ook weer eens leuk! ik voel ze ook duidelijk aan. Toch is het allemaal niet helemaal top.

*3.5

Dit is zoiezo een classic

avatar van Yestsida
Ontzettend tof debuutalbum van D12.

Shit Can Happen, American Psycho, Purple Pills, Fight Music(!), Instigator(!), Pimp Like Me, Revelation(!) en bonustracks Girls en Shit on You ontstijgen de hoge kwaliteit van de andere nummers.

4* voor het debuut van een groep die wat in de vergetelheid is geraakt.