Aimee Mann - Bachelor No. 2 or, The Last Remains of the Dodo (2000)

Label: SuperEgo

1. How Am I Different (5:04)
  2. Nothing Is Good Enough (3:11)
  3. Red Vines (3:44)
  4. The Fall of the World's Own Optimist (3:07)
  5. Satellite (4:10)
  6. Deathly (5:38)
  7. Ghost World (3:32)
  8. Calling It Quits (4:10)
  9. Susan (3:52)
  10. Backfire (3:25)
  11. It Takes All Kinds (4:07)
  12. Save Me (4:35)
  13. Just Like Anyone (1:22)
  14. You Do (3:43)
Poles Apart schreef:

Dit is wel een aardig achtergrondartikel n.a.v. de 20e verjaardag van het album:

Aimee Mann's 'Bachelor No. 2' Turns 20

Interessante longread, waar ik toch in 10 minuten mee klaar was, omdat ik geschiedenis van de totstandkoming van de plaat al via wikipedia tot mij had genomen. Wel veel reclame (veel beweging en prikkels). Geen aangename site, dat Stereogum.

De teksten gaan dus over verslaafd zijn aan alleen zijn en je rot voelen. Jezelf wentelen in zelfmedelijden. Herkenbaar voor de Renard van 30-40 jaar oud. Die tijd ligt gelukkig ver achter me.

Blijft over dat de zang en de zanglijnen voor mij subliem zijn.

Kalamitsi
Nou ja zeg! Eén volle pagina met reacties op dit flutwerkje? Da's natuurlijk veel te veel aandacht voor die trut!

avatar van Mssr Renard
We kunnen hier met zn twee natuurlijk pagina's over vol lullen. Ik draaide deze trouwens zojuist nog. Bizar hoe goed haar melodielijnen zijn. Zeldzaam mooi.

avatar van Poles Apart
Mssr Renard schreef:

Vergeet zeker Magnolia (1999) niet te beluisteren ook.

Poles Apart schreef:

Vergeet zeker Magnolia (1999) niet te beluisteren ook.

U vraagt, wij draaien.

avatar van Mssr Renard
Deze plaat vind ik inmiddels zo goed, dat deze een plek in mijn top-10 heeft gekregen. Daarmee beschouw ik deze plaat als één van de tien beste platen die ik ooit heb gehoord. Ik ben niet zo heel gek op muziek na 1990 (merk ik), en ik ben benieuwd of deze plaat daar verandering in gaat brengen.

avatar van MarkS73
Mssr Renard schreef:

Inmiddels Magnolia al gezien waarin ook veel nummers van dit album voorkomen? Als dit album in je top 10 staat is die film echt een aanrader. Zelden een film gezien die op zo'n mooie wijze muziek in het verhaal verweeft.

MarkS73 schreef:

Ik ben zelf van huis uit niet zo een film-kijker. Maar soms vinden we het wel leuk om een film te kijken. Ik heb zelf de mogelijkheid van NPO, Cineville en Cinetree en soms huur ik een film via Pathé, maar die heeft geen oude films, kwam ik achter. Maar Cineville en Cinetree hebben mooie films, ik zal daar eens kijken.

Mijn vrouw vindt de film ook erg goed, maar die heeft heel wat films gezien in haar leven.

Edit: ik zie dat deze al voor 3 euro te huren is bij Pathé: Magnolia - Pathé Thuis - pathe-thuis.nl