Ozark Henry - Grace (2008)

Belgiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. To Walk Again (4:14)
  2. Sweet Instigator (3:45)
  3. Splinter (6:26)
  4. Vespertine (3:51)
  5. Grace (3:40)
  6. Jailbird (4:08)
  7. Me and My Sister (4:41)
  8. Sun Dance (4:23)
  9. Indian Summer (5:03)
  10. At Sea (4:31)
  11. Morpheus (5:20)
  12. Godspeed (4:28)
  13. Le Temps Qui Reste (5:38)
  14. Word Up (3:42)
avatar van platedraaier
Eigenlijk ken ik alleen "The Sailor Not The Sea" van Ozark henry. En dat vind ik een erg mooie plaat.
Is het nou een band? of is het een persoon? Ik ben er nog niet uit. Net als met dit schijfje. Er staan nummers op van "The Sailor Not The Sea". In het boekje (1 papiertje) staat live opgenomen in de studio in januari 2008.
Volgens mij zijn dit oude nummers die opnieuw zijn ingespeeld in 1 take in de studio, maar ik kan er naast zitten. Misschien dat iemand die wat beter bekend is met Ozark Henry mij een beetje kan vertellen hoe dit zit.

In ieder geval is dit een erg mooi en ingetogen plaatje dat mijn aandacht zeker weet vast te houden.

thejazzscène
platedraaier schreef:

Het zijn inderdaad oude nummers maar nu in een akoestische versie gespeeld.

avatar van ThaProphet15
En Ozark Heny is 1 persoon. Hij heet in het echt Piet Goddaer. Live speelt hij met sessie muzikanten. Ook is hij verantwoordelijk voor Sunzoo Manley.

avatar van sander.h
Deze week mogen horen bij een vriend.
Erg fijne muziek, uiterst relaxed en met een mooie sfeer.

avatar van citizen
Ietwat uitgeklede versies van eerdere songs. Dat heeft zijn charme, maar met name de songs van The Sailor Not The Sea zijn er m.i. niet op vooruit gegaan. Behalve dan Indian Summer - met afstand het mooiste lied van de plaat.

avatar van VanDeGriend
Ik vind dit plaatje een leuke aanvulling op de reguliere cd's. Met de herfst in aantocht, waarvoor het mi een passende soundtrack is, ligt hij weer vooraan in de kast.

Eerst maar even houtjes hakken...