Beth Orton - Central Reservation (1999)

Label: Heavenly

1. Stolen Car (5:27)
  2. Sweetest Decline (5:40)
  3. Couldn't Cause Me Harm (4:49)
  4. So Much More (5:42)
  5. Pass in Time (7:19)
  6. Central Reservation [Original Version] (4:51)
  7. Stars All Seem to Weep (4:39)
  8. Love Like Laughter (3:08)
  9. Blood Red River (4:15)
  10. Devil Song (5:04)
  11. Feel to Believe (4:04)
  12. Central Reservation [The Then Again Version] (4:17)
Dit album heb ik echt grijs gedraaid. Wat een stem, wat een sfeer. Beth Orton is echt een goeie songschrijfster, een van de beste vrouwelijke artiesten. Dit album overtrof zelfs haar meesterlijke debuut. Van Blood Red River, Devil Song, So Much More krijg ik alleen maar kippenvel.

avatar van Paalhaas
Stolen car is echt een fantastische popsong.

avatar van Paalhaas
Potverdrie wat een formidabele songwriter is die Beth Orton toch. D'r albums staan helaas naast prachtige nummers vaak iets te vol met opvullertjes, maar dit album heeft daar naar mijn idee geen (in ieder geval het minste) last van. Het al eerder bewierookte Stolen car en de kippenvelsong Blood red river zijn hier favoriet, wat een geniale nummers zijn dat toch. Toch maar eens een halfje erbij doen hier.

Thijssie024
Een van m'n favoriete platen, hier vallen alle stukjes op hun plaats. Wat meer folk en minder electronica, maar dit maakt het geheel wel een stuk warmer.

Banjo024
Het is al lang stil rond deze dame, hoop dat ze ooit nog eens met een nieuwe plaat komt. Ondertussen zet ik deze zo nu en dan nog eens op. Folk/pop zoals ik hem erg graag hoor.

avatar van T.A.
Ik vind de stem Joan Franka heel erg op die van Orton lijken.

avatar van nikon42
Haha ik lees nu net bovenstaand commentaar; Joan Franka ? , nooit meer iets van gehoord !. Hoe bedoel je gedateerde berichten. Maar wel een meer dan prima plaatje van deze Beth.

avatar van Gert1980
Wat is Stars All Seem To Weep toch mooi!!

Sowieso zitten er veel mooie nummers verborgen op dit album. Echt web groeier overigens.