Girls in Hawaii - From Here to There (2004)

Belgiƫ
Label: 62 TV

1. 9.00 Am (3:03)
  2. Short Song for a Short Mind (2:26)
  3. Time to Forgive the Winter (2:57)
  4. Casper (3:16)
  5. Found in the Ground (3:02)
  6. The Ship on the Sea (1:57)
  7. The Fog (3:25)
  8. Fontanelle (2:47)
  9. Flavor (3:38)
  10. Organeum (4:14)
  11. Bees & Butterflies (3:29)
  12. Catwalk (15:31)
Een hip bandje uit Wallonië. Aangenaam verrast door de cd. Mooie gitaarpop.

deze Waalse band bijna genegeerd in Vlaanderen,maar
voor mij toch een van de beste Belgisch en Europese albums van de laatste 10 jaar.

avatar van jeroen1904
Ben de laatste tijd de plaat ook terug aan het spelen en inderdaad gewoonweg prachtig. Het zeurderige Casper, het melancholische bees& butterflies, de instrumental the ship on the sea, het poppy short song for a short mind.... allemaal raak. Dit kan zeker mee met groepen als dEUS, absynthe minded, zita swoon, enz. Helaas niet zo bekend in vlaanderen,laat staan in nederland . Enkel de singles organeum en short song for a short mind hebben wat airplay gekregen op de radio.

L.P
Zomer muziek voor in lange autoritten richting vakantieland. Niet erg spannend, bij sommige nummers heb ik zelfs het idee dat ik ze al eerder op de cd gehoord heb, maar het zijn toch fijne liedjes die een duidelijke sfeer neerzetten.

Mooi plaatje. Grandaddy meets dEUS.

avatar van Zwammer
Ik vind het wel een aardig plaatje. Ok, het is allemaal wel wat standaard maar dat mag de pret niet drukken. 3 sterretjes dus, maar misschien gaat m'n beoordeling nog richting de 3,5..

Flavor vind ik trouwens het lekkerste nummer

avatar van AriTupari
Begin 2008 komt de nieuwe eraan!

avatar van Lennonlover
goede muziek. Alleen zijn de songs een beetje zwak. 2*

Niet geslaagd dus, maar na een paar luisterbeurten meer kan dit cijfer nog worden opgetrokken natuurlijk.

avatar van berwt
net catwalk gehoord op lastfm... dit kende ik enkel van naam, maar hier wil ik nu wel meer van horen!

avatar van timhardt
Robo schreef:
Mooi plaatje. Grandaddy meets dEUS.

vind ik ook! Ook met score ben ik akkord: 4,5*

avatar van otherfool
Deze hangt al tijden op m'n peecee rond met wat halve luisterbeurten tot gevolg. Naar aanleiding van de bejubelde nieuwe plaat toch maar iets intenser gaan luisteren, en ik ben blij toe!

De referenties naar Grandaddy zijn al na openingsliedje 9.00 Am te maken, en ik hoor er ook een beetje Johan in (bij het mooie Found in the Ground bijvoorbeeld). Mooie popliedjes derhalve zonder nog *echt* te beklijven (het gemiddelde hier vind ik dan ook wel erg hoog), maar genoeg om ook de opvolger eens bij de hand te pakken. Beste liedje trouwens: Organeum.

3 fijne sterretjes dan maar.

avatar van L_T_B
Persoonlijke aanval verwijderd.

avatar van treske
Het heeft lang geduurd, maar ik denk dat ik eraan verslaafd ben geraakt
favourieten:
Casper
found in the ground
9.00AM
flavor
organeum

sleazy is easy!!

avatar van ZERO
Ik vind dit zeker geen slecht plaatje, na één luisterbeurt. De link met Grandaddy is inderdaad snel gelegd. Even goed als dEUS vind ik deze band vooralsnog niet, maar dat zou ook straf zijn na één keer luisteren. Voorlopig is 'Time to forgive the winter' mijn favoriet, hoewel ik er eigenlijk niet echt nummers vind uitschieten op deze plaat, noch positief, noch negatief.

Voorlopig schommelt het wat tussen 3,0* en 3,5*, en meestal neem ik dan een afwachtende houding aan.

3,0* met kans op verhoging

avatar van Raconteur
The Fog tot en met Organeum zijn zeer goed, Time to Forgive the Winter en Casper zijn vrij zwakke songs, al de rest valt goed te verwerken.

avatar van Ernie
Deze plaat staat vol met heerlijke songs.
Casper, Flavour, organeum en 9:00am zijn de grootste prijsbeesten maar al de rest doet er nauwelijks voor onder. Ook de laidbackzang is een absolute meerwaarde. Het geeft de nummers een soort zweverige sleazy en atmosferische feeling. Bees & butterflies mag ook genoemd worden want dat is country fingerpicking op Girls in Hawaï hun schitterende manier. Grandaddy, Sparklehorse, een snuifje Buffalo Tom en dEUS zijn goede vergelijkingen maar daarmee is hun sound niet echt volledig gevat. Het is toch meer een eigen gezicht dat deze mannen aan hún muziek meegeven. Opvolger Plan your Escape ligt hier ook en is even goed. De nieuwste "nocturne" ga ik ook alle kansen geven, dat verdienen deze fijne heerschappen wel