Akon - Freedom (2008)

Senegal
Pop / R&B
Label: Konvict

1. Right Now (Na Na Na) (4:00)
  2. Beautiful (5:13)

met Colby O'Donis en Kardinal Offishall

3. Keep You Much Longer (4:20)
  4. Troublemaker (3:57)

met Sweet Rush

5. We Don't Care (4:16)
  6. I'm So Paid (4:23)

met Lil' Wayne en Young Jeezy

7. Holla Holla (3:00)

met T-Pain

8. Against the Grain (4:04)

met Ray Lavender

13. Freedom (4:15)
  14. I'm So Paid * (3:22)

met Lil' Wayne

15. Clap Again * (5:11)
  16. Be with You [Mandarin Version] * (4:34)

met Will Pan

17. Beautiful * (3:53)

met Negra Li

18. Beautiful [Reggae Remix] * (5:13)

met Colby O'Donis en Kardinal Offishall

19. Sexy Bitch * (3:47)

met David Guetta

Wat een rijmelarij zeg, tjongejonge. Werkelijke een schande dat dit als R&B wordt beschouwd. Pas van nummer 10 tot nummer 13 gaat het enigzins ergens over (En dan moet je nagaan dat dat bij mij niet eens het belangrijkste criteria is), maar klinkt het nog allemaal zo gelikt als ik weet niet wat. Dat bonus-nummer is totaal, maar dan ook totaal, overbodig. "Birthmark" en "Over the Edge" zijn met afstand de 'beste' nummers.

NAT
Leuk album ook leuk is dat dit album voor meer dan de helt geproduceerd is door Giorgio Tuinfort.

RedLightCityBoy
Leuk? alles, maar dan ook alles,
qua productie vind ik op dit album VER-SCHRIk-KE-LIJK.

avatar van Woltertjes
Die producties zijn echt NIET verschrikkelijk. De nummers klinken goed.
Hoe kom je erbij!

RedLightCityBoy
Het is niet echt mijn stijl, laten we het daar op houden.

avatar van Pretbek
Duidelijk een album waar veel tijd in is gestoken of gewoon is gemaakt. Het is namelijk goed afgewerkt en afwisselend.

Een van de grootste nadelen van mijn werk, is dat ik op regelmatige basis word blootgesteld aan de grootste bagger die heden ten dage onder de noemer 'muziek' wordt geproduceerd. Werkelijk waar, ik ben blij met Phil Collins en dank God op mn blote knietjes voor Coldplay. Afgelopen zondag echter was het de beurt aan onze grote vriend, mister 'I'm So Lonely' Akon. Om het in 4 woorden te beschrijven: aaaaaaaaaaaarrrrrgggggghhhhh, wat een kutmuziek. Deze man voelt zich, afgaande op wat ie uitbraakt, nogal wat, maar iemand met zo'n piepende kutstem kun je überhaupt toch al niet serieus nemen? Daar komt bij dat de teksten van zulk belachelijk laag niveau (I wanna make love, na na na, right now, na na na ), dat mn 6-jarige neefje zich er nog voor zou schamen. De productie, tenslotte, lijkt gedaan door een amateur op basis van een boekje creatief met productieapparatuur, nergens een fatsoenlijke beat te horen. Ik kan niet anders, dan dit album een dikverdiende 0,5* geven, opdat het belachelijk hoge gemiddelde hier wat aangepast wordt.

Nik Ankersmit
wat heb ik een hekel aan dit soort gasten, waarom laten weten dat je een hekel hebt aan de muziek? net of andere daar iets aan hebben.. kga toch ook niet overal een 1 geven wat ik kut muziek vind... get a life ofzo.. het is aan je top-10 muzieklijst ook niet te zien dat je van deze muziek houdt, waarom toch kritiek geven.. is hetzelfde als ik op metal rock ga beoordelen waar ik een hekel aan heb.. wat heeft het voor zin?

greetssss

Als hij het album echt beluisterd heeft, zou ik niet weten waarom hij zijn mening niet zou mogen geven. Als alleen mensen die dit album geweldig vinden mogen stemmen en berichten plaatsten, krijg je toch geen reëel overzicht van de plaat?

avatar van MJ_DA_MAN
Tja, als ie het heeft beluisterd mag ie stemmen maar het verhaaltje wat ie erbij geeft is idd meer dan voorspelbaar en nutteloos.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ben in dubio, zal ik deze plaat nou wel of niet beluisteren. Misschien kan een wijs man (MJ bijvoorbeeld, hij komt niet uit het oosten maar enfin) mij helpen met het nemen van een beslissing.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik kom uit het zuiden, nog beter! Maar waarom zou ik voor je moeten beslissen? Dit is nou niet echt de muziek die ik graag check. Maar gezien het de laatste tijd heel rustig is in de (hiphop-)scene, why not?

avatar van Game
Akon zijn eerste 2 platen vond ik best leuk. Deze is echt minder, en dan voornamelijk de productie. Akon gaat nu echt op de dance tour qua beats. Ja, dat is heel catchy, maar het verveeld snel.

Tips:

Nummers 5, 8 en 10 t/m 13.

Favo is Sunny Day, die was eerder dit jaar al te beluisteren op een uitgebrachte mixtape. Heerlijk sfeertje, zulke shit moet Akon meer maken.

Op de advance stonden trouwens nog best goeie tracks, stom dat hij die hier er niet op heeft gezegd.

Nik Ankersmit schreef:

greetssss

Weet je waar ik een hekel aan heb? Aan gasten die het niet kunnen hebben dat hun favoriete muziek negatief beoordeeld wordt... Vertel mij eens waarom ik niet zou mogen stemmen? Ik heb het album beluisterd (3x zelfs, toen werd ie eindelijk afgezet), ik sta over het algemeen open voor elk type muziek, zolang maar enige vorm van kwaliteit tentoonspreidt... Dat is naar mijn mening niet het geval op dit album, wat ik laat blijken met onderbouwde beoordeling. En dan ga jij mij vertellen dat ik dat niet mag doen? Lijkt mij een beetje kromme situatie, vind je zelf ook niet? En als jij tegenbeweging de moeite wil nemen om een metalalbum te gaan beluisteren en een lage beoordeling wil geven, be my guest, dan heb je het iig nog vrijwillig beluisterd...

avatar van Game
Halfje omhoog, blijkt toch voor een herhaling vatbaar.

avatar van GREENLiGHT
ik had toch wel iets meer van hem verwacht, een 3.5

avatar van Rich_B
Ik vond juist het allereerste album niet veel aan..
Maar toen Konivict uitkwam, & die beluisterd had (na de single Don't Matter)Vond ik hem juist beter geworden. & dit album ligt bij mij juist lekker in het gehoor !!
Maar zoiezo iedereen heeft een eigen smaak & om elkaar dan af te zitten zeiken om de smaak die ze hebben, Wat schiet je er mee op.?iedereen mag toch gewoon zijn mening geven goed of slecht..
Vind je het te ver gaan, ga er dan gewoon lekker niet op in !!
Gebeurd de laatste tijd heelveel dat fans elkaar gaan zitten afzeiken. waar slaat het op ?!!

Rich_B schreef:
iedereen mag toch gewoon zijn mening geven goed of slecht..
Vind je het te ver gaan, ga er dan gewoon lekker niet op in !!!!

Juist ja .

Mezelf
Leuk cdtje. Weinig diepgang, het blijft toch allemaal qua teksten oppervlakkig en de producties zijn vooral clubgericht. Een lage luisterdrempel zullen we het maar noemen. Toch vind ik het wel vermakelijk.

Oja, en de cover vind ik echt mooi.

avatar van Lovekellycl
Je kan Coldplay natuurlijk niet vergelijken met Akon, ondanks dat ze beiden enorm veel succes hebben denk ik dan.
Ik luister graag af en toe naar Akon en vind zijn cd niet slecht, niet dat ik hem zou kopen.
Als ik Coldplay op de radio hoor, zet ik de radio ook onmiddelijk af, zo een gezaag denk ik dan bij mezelf
Laten we dus elk ons eigen ding graag horen.

avatar van Kill_illuminati
Lil Wayne & Young Jeezy "samen" duiken ook echt overall op.

t-h-y-$
waar nogmeer dan

Kanye West - 808s & Heartbreak
Usher - Here I Stand
Rick Ross - Trilla
DJ Khaled - We the Best
Birdman - Five Star Stunna

Om maar een mee te beginnen.

deze cd zit nu al 2 weken in men auto en ik krijg er eerlijk gezegd niet genoeg van, vind hem erg sterk!

avatar van Nieekk
Vet album. Heb hem een paar keer volledig geluisterd, productietechnisch zit het allemaal wel goed in elkaar. Na een paar keer luisteren al meteen een favorieten gevonden, al met al catchy. Kijken hoe lang het gaat duren voordat hij gaat vervelen.

Tot zo ver, prima album! Aanrader voor mensen die Akon wel kunnen waarderen.

Lekker om naar te luisteren, maar echt creatief en mooi kan ik het niet noemen. Erg zoet allemaal en het alle liedjes lijken veel op elkaar. 2.0

release schreef:

OMDAT hij het gemiddelde omlaag probeert te brengen en dus geen eerlijke mening geeft. Ik wed dat deze gozer het album niet 1 keer helemaal heeft geluisterd.

Right now en Holla Holla vind ik echt helemaal niks. Sunny day gaat ook wel erg snel vervelen, vooral het einde!!!!

Freedom, Over the hedge, keep you much longer en against the grain zijn wel echt mijn favorieten.

Goede CD, luister m vaak. vind hem beter dan konvict.

avatar van kaztor
Nik Ankersmit schreef:

greetssss

Het begint met 'vrijheid' en eindigt met 'meningsuiting' en met de gedachte dat dat een uitstervend iets is in dit land bescherm ik dat fenomeen met liefde. Daarnaast onderbouwd ie zeker z'n argumenten door er naar te hebben geluisterd. Je gaat toch niet met tegenzin naar een album luisteren alleen om daarna te zeggen dat het kut is?

Hij beargumenteerd niks.. hij heeft het over zijn werk en over wat hij vindt. een mening is geen argument. Ergens 3 keer naar luisteren is ook geen argument. Leer je nederlands kerel..