Beth Orton - Daybreaker (2002)

Rock / Pop
Label: Heavenly

1. Paris Train (5:46)
  2. Concrete Sky (4:34)

met Ryan Adams

3. Mount Washington (6:28)
  4. Anywhere (4:35)
  5. Daybreaker (3:55)
  6. Carmella (3:37)
  7. God Song (5:16)

met Emmylou Harris en Ryan Adams

8. This One's Gonna Bruise (4:44)
  9. Ted's Waltz (5:42)
  10. Thinking About Tomorrow (6:40)
  11. Ali's Waltz * (3:25)
  12. Bobby Gentry * (5:29)
Beth leerde Ryan Adams kennen en het resultaat mag er zijn. Hij schreef This one's gonna bruise speciaal voor haar. Zelf zingt hij mee op Concrete Sky en God Song. Johnny Marr heeft ook meegeholpen. En the chemical brothers zijn verantwoordelijk voor de productie achter het titelnummer. Een geweldige plaat!

niks aan toe te voegen verder!

Jammer dat niet meer mensen dit kennen!

Jawel hoor! Ik heb dit album ook.

ooit leren kennen via leidsekade live!

zo af en toe wordt ik zenuwachtig van de muziek, maar verder OK!

avatar van jellorum
Geen overdonderende maar gewoon mooie pop-plaat van een vrouw met een schitterende stem.
Carmella is zo een mooi nummer, je zou het er warm van krijgen.

avatar van Mjuman
Mooie muziek, maar op een gegeven moment raak je de treurwilgstem van Beth een beetje beu - het einde van de cd komt dan ook net op tijd.

Beth G. laat je meer hunkeren en smachten

avatar van Twinpeaks
Fijne plaat van Orton. Ik mag die treurwilgenstem wel graag horen . Heerlijk om bij te lezen of met je ogen dicht op de bank te sluimeren .Wel eens met Mjuman dat Beth Gibbons net even dat iets meer heeft in haar stem waardoor je ademloos achterblijft . Toch wel 3 en halve pingel waard deze.