Lalalover - The Runner (2008)

Belgiƫ
Pop / Soul
Label: OnTheOne

1. A Woman Saves a Man (4:38)
  2. Candy Song (4:09)
  3. Get Your Act Together (4:24)
  4. The Runner (4:57)
  5. The Beau Ideal (4:21)
  6. Talking M-city (3:19)
  7. Rebel Blood (4:13)
  8. Step Out of the Dark (4:20)
  9. Illegal Girl (3:43)
  10. To Love Me (5:13)
  11. Who's Gonna Save Us (5:40)
  12. A Woman Saves a Man [Extended Version] (6:35)
avatar van jovad
clap your hands, clap your hands

Je krijgt het niet meer uit je hoofd na het beluisteren van deze plaat, waarvan van de 55 min meer dan 11 min hieraan gewijd zijn. Eén keer dat nummer was genoeg geweest

Ik vond heliotrophic heel sterk, een echte zwoele sexy zomerplaat. Dit is minder sex maar meer soul, bij het beluisteren moet ik altijd aan Marvin Gaye denken. Nog niet genoeg gehoord om een stem te geven, maar een eerste indruk: not bad, not bad at all maar ik wis de special touch die er bij het debuut wel zat

avatar van jeroen1904
Ik kan mij hier volledig bij aansluiten. Dit album is donkerder dan zijn debuutplaat (Heliotropic) en heeft iets meer tijd nodig. Heliotropic sloeg bij mij ook direct in. Echter staat op deze runner genoeg moois op om mij te verwarmen tijdens deze koude winterdagen. Heerlijke soul , prachtige melodieën en arrangementen. Je hoort op dit album dat Tom Kestens wel goed heeft geluisterd naar zijn voorbeelden Marvin Gaye en Stevie Wonder, maar daar is niks mee als je dit op een hedendaagse manier kan inkleden. Goeie soulplaat tout court.

avatar van funkdoc
Nu een week geleden gekocht. Draait al constant in mijn cd-speler. Aanvankelijk leken alle nummers wel oké, maar soms wat inspiratieloos. Nummers als "get your act together" klonken te veel Eurosong (ik had niet gedacht die term te gebruiken bij Lalalover, maar goed).

Na enkele luisterbeurten merk je de genialiteit van enkele nummers. Vooral Rebel Blood, Step out of the dark, The Runner en adembenemende Who's gonna save us blijven aan je ribben plakken.

Andere nummers zijn oké, maar niet speciaal.

Desondanks blijf ik verslaafd aan het geheel. Ik begrijp het eigenlijk zelf niet. Soms denk ik tijdens een nummer: ja, nu mag het wel gedaan zijn, zo onorigineel. Maar dan haal ik hem vijf minuten uit mijn cd-speler om hem vervolgens in alle vlucht er terug in te proppen.

Misschien wordt dit wel een cd die snel zal vervelen, maar ik kan me niet weerhouden van het frequente beluisteren. Ook al ligt hij dan na een maand tussen 'the forgotten albums'.

avatar van FunkStar
Dit 2e album van Lalalover klinkt minder geslaagd dan hun eerste maar toch klinken de singles A Woman Saves a Man en Step Out of the Dark erg lekker! Verder ok.