Angie Stone - Black Diamond (1999)

Soul
Label: Arista

1. Feedom (Intro) (0:42)
  2. No More Rain (In This Cloud) (4:43)
  3. Everyday (3:29)
  4. Bone 2 Pick (Wit U) (5:21)
  5. Life Story (4:09)
  6. Visions (3:32)
  7. Coulda Been You (4:25)
  8. Just a Pimp (4:13)
  9. Black Diamonds & Blue Pearls (Interlude) (1:37)
  10. Green Grass Vapours (4:16)
  11. Baby Slow Down (4:09)
  12. Love Junkie (4:20)
  13. Trouble Man (2:35)
  14. My Lovin' Will Give You Something (4:58)
  15. Heaven Help (3:20)
  16. Life Story [Jazz Hop Mix] (8:16)
avatar van FunkStar
Bij deze CD kom je echt helemaal tot rust. Er staan echt heerlijk rustige nummers op, maar ook lekkere swingende nummers zoals Life Story wat zo van Chaka Khan had kunnen zijn! Het nummer No More Rain (In This Cloud) bevat een sample van Gladys Knight. Ook de cover van Heaven Help (Lenny Kravitz) is goed gedaan!

avatar van Rinus
Behoorlijk sterk debuut van deze goede zangeres. Een lekker soul album (zonder R&B invloeden gelukkig), dat swingt, en tegelijkertijd heel gerelaxed overkomt.

avatar van Reijersen
Rinus schreef:
Een lekker soul album (zonder R&B invloeden gelukkig),

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Soul zonder R&B? Hoe krijg je dat voor elkaar?

avatar van Reijersen
Angie Stone heeft een erg warme en volle stem die ze erg onder controle heeft. De nummers zijn allemaal erg relaxed en hebben vrin intelligente teksten. Het enige nadeel is dat het allemaal wat eentonig wordt.

3,5 ster.

avatar van Saldek
Rinus schreef:

Dit is de enige die ik van Angie heb. En inderdaad, ik kan voor de volle 300 % met Rinus meegaan. Modern, soul, swing en chill tegelijk.
Het album heeft voor mij geen uitspringers. Maar soms moet dat ook gewoon niet zo zijn en is het gewoon lekker om zonder turbulentie en zonder duikvluchten op vertrouwde hoogte door de wolk te worden gedragen. 3,5*

avatar van Madonna
Echt een super goede CD. Alle nummers zijn top. Goede afwisseling van up ("My Lovin' Will Give You Something") en low ("Heaven Help") tempo. Angie Stone is een funky, soul lady met een geweldig goede zangstem die (gelukkig) nergens schreeuwerig klinkt. Een vette:

-4-

avatar van Emile93
Nee, dit is niet HET soulalbum! Viel me een beetje tegen eigenlijk!