Nirvana - Travelling on a Cloud (1992)

Verenigd Koninkrijk / Griekenland
Label: Island

1. Rainbow Chaser (2:36)
  2. Pentecost Hotel (3:07)
  3. Tiny Goddess (4:02)
  4. Girl in the Park (2:40)
  5. Melanie Blue (2:40)
  6. You Can Try It (3:17)
  7. Trapeze (2:48)
  8. Satelite Jockey (2:36)
  9. Wings of Love (3:20)
  10. The Show Must Go On (2:40)
  11. The Touchables (2:58)
  12. We Can Help You (1:58)
  13. Oh What a Performance (3:09)
  14. Darling Darlene (2:49)
Pieter Paal
Heel toevallig ben ik aan deze CD-compilatie gekomen.
Ik was niet echt op zoek naar deze band en ik kon alleen maar de hit 'Rainbow chaser' met dat gave phase-effect.
De verkoper van de CD-zaak had voor een klant deze CD besteld, omdat die dacht dat het een titel van Kurt Cobain's bandje was.
Hij heeft hem toen maar in de CD-bakken neergezet voor fl. 19,95 en ik heb hem vanwege 'Rainbow chaser' meteen aangeschaft.
Op Chris Blackwell's Island-label is in de jaren 60 en begin jaren 70 veel mooie muziek uitgebracht, zoals dit gave bandje van Patrick Campbell-Lyons en Alex Spyropoulous die van Griekse afkomst is.

Ze maakten op dit label tussen 1967 en 1969 een aantal leuke singles:

en albums:

1967 The story of Simon Simopath
1968 soundtrack The Touchables
1968 All of us

'I believe in magic' is het antwoord op Lovin' Spoonful's 'Do you believe in magic'.
'Girl in the park' was eigenlijk geschreven voor de groep The Smoke die ook op dit label zaten en bekend zijn van de gave hit 'My friend Jack (eats sugarlumps)'.
Op 'You Tube' staat ook een video van 'Pentecost Hotel' uit het Duitse t.v. programma 'Beat Club' uit 1968 en is zo te horen playback.
De soundtrack van The Touchables is verschenen op 20th Century Fox en Nirvana heeft alleen het thema gemaakt.
Daarna vertrokken ze naar het Pye-label gevolgd door Vertigo.
Eind 1978 verscheen er op United Artists ook de single 'Love is...' van een Britse groep die Nirvana heette, maar volgens mij heeft dat niets met deze band te maken.

avatar van Droombolus
Ik ben over het algemeen niet zo'n liefhebber van comps, maar Travelling On A Cloud is zo'n uitzondering die de regel bevestigd want deze CD is precies voldoende om in de kast te hebben van Nirvana.

Heerlijke melodieën en teksten met een positieve onderstroom, goede orkestrale arrangementen en pretentieloze zang met een charmant engels accent dragen je als het ware op een wolkje van song naar song. Goede titel dus .......

c1537757
Goede herinneringen aan zomer 1968 nummer Rainbow chaser, na Time Seller Spencer Davis beste plaat ooit gemaakt andere nummers wat minder, heb hem zelf ook een zeer gewaagd nummer voor die tijd, vind album uitstraling tijdloos best ruig voor toen