Herbert Grönemeyer - Was Muss Muss (2008)

Alternatieve titel: Best Of

35. Ich Hab Dich Lieb
  36. Will I Ever Learn

met Antony Hegarty

avatar van musicfriek
Deze verzamelaar is voor mij een uitkomst, zo heb ik alle mooie songs van Herbert op een dubbel-cd. Vind het een bijzonder fraaie hoes

avatar van rkdev
Perfecte verzamelaar! Instapmodel voor iemand die twijfelt of hij/zij de albums wel wil kopen.

avatar van ChrisX
rkdev schreef:

Aah... voor mij dus.... zo af en toe dan zie ik deze man z'n albums staan en denk: hmmm... heb toch wel eens nummers gehoord die ik mooi vond van hem... Maar ja, wat dan te kopen...

speranza
Het enige pareltje dat op dit verzamelalbum ontbreekt is Kein Verlust.

En een schitterend nummer met (Hallo daar zijn we weer) Antony!

rkdev schreef:

Daar reken ik mezelf toe en Antony die meedoet trekt me dan over de streep.
Heerlijke nummers op deze verzamelaar maar 2 cd's Grönemeyer achter elkaar is voor mij een beetje too much. In etappes gaat het veel beter. Ook wisselen de nummers te veel voor mij: er zitten er tussen die ik schitterend vind en ook een aantal die me niet zo veel doen. In zulke gevallen vind ik 3,5 een veilige middenweg voor verder een prima verzamelalbum.

Perfect voor hen die willen 'instappen', maar dit leidt toch een beetje de aandacht af van een 'nieuw album'. Je moet hier namelijk bij optellen dat er volgend jaar een Engelstalig album uitkomt.
Door al deze tussenstapjes is het extra lang wachten geblazen op iets nieuws...
Ik weet, ik ben ongeduldig...

speranza
nachmir schreef:
Je moet hier namelijk bij optellen dat er volgend jaar een Engelstalig album uitkomt. Ik weet, ik ben ongeduldig...
Wat bezielt hem om opeens in het Engels te gaan zingen? Ik heb alle geduld van de wereld bij het wachten op een album waarin hij zijn prachtige moederstaal in de steek laat.

avatar van rkdev
speranza schreef:

Hij heeft al eerder 2 Engelstalige albums gemaakt, maar dat was niet echt een succes. In zijn moedertaal krijpt hij je onder de huid, in het Engels komt het wat geforceerd over vind ik.

avatar van youngneil
Prachtige Musik maakt deze man toch. jammer dat "liebe liegt nicht" niet op deze cd staat. Toch ook een parel. Live verschrikkelijk goed met dat grote scherm erachter en het koor ( zie dvd ). Maar ja, zoveel keus hè. Een artiest die ook nog wat te vertellen heeft. Elk stadion in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland platgespeeld. Nu Nederland nog graag.

rkdev schreef:

Tja veel Duitse bands/artiesten die erg populair zijn in eigen land denken daarbij de oversteek kunnen maken met Engelstalige muziek. Een enkeling is dat gelukt met een hitsingle (Freiheit, Opus en Nena) maar hele albums floppen vrijwel altijd.

avatar van vigil
Maar goed, prima verzamelaar van deze prima artiest!

RoM
Ik heb alle duitstalige albums van Herbert en ben in 2008 bij het concert in het Borussia Park Stadion geweest; wat een feest was dat! Dit album is inderdaad het onvermijdelijke en dus was muss muss. Er ontbreekt altijd wel iets wat de een mooi vindt en de ander niet. Wat echter wel objectief ontbreekt is een stuk van zijn eerste plaat "Grönemeyer". Daar staan best een paar mooie nummers op, zoals het ietwat komische, maar muzikaal mooi in elkaar zittende "Guten Morgen" (Hij heeft een prijs gewonnen met die plaat, al zal hij er niet trots op zijn; te weten die voor de meest lelijke hoes).
Grappig side effect van Was muss muss is dat ik afgelopen weekend in de cd winkel een cd hoorde van Anthony (waarmee Herbert "Will I ever learn" zingt) and the Jonsons. Mijn aandacht werd getrokken doordat ik die aparte stem herkende, maar de muziek boeide mij dusdanig dat ik het album "Swanlights" spontaan kocht. Let wel, de stijl is bepaald wel anders dan Herbert.

RoM schreef:
" Hij heeft een prijs gewonnen met die plaat, al zal hij er niet trots op zijn; te weten die voor de meest lelijke hoes

Ik moet toegeven, echt sexy is die hoes ook niet...