Shearwater - Winged Life (2004)

Rock / Pop
Label: Misra

1. A Hush (4:17)
  2. My Good Deed (5:52)
  3. Whipping Boy (4:43)
  4. The Kind (2:50)
  5. A Makeover (5:00)
  6. St. Mary's Walk (3:16)
  7. Wedding Bells Are Breaking Up That Old Gang of Mine (6:26)
  8. (I've Got a) Right to Cry (3:39)
  9. The World in 1984 (3:02)
  10. The Convert (2:46)
  11. Sealed (3:48)
  12. The Set Table (6:40)
avatar van Co Jackso
Bij Winged Life is het geluid van Okkervil River duidelijk te horen. Hetzelfde geluid is het overigens niet, aangezien deze nummers duidelijk de urgentie missen die veelal wel bij de nummers van Okkervil River te horen is. Zoals altijd, staan ook op dit album van Shearwater verschillende prachtige parels. Het betreft hier bijvoorbeeld The World in 1984, The Set Table en de prachtige opener A Hush. Maar er staan ook een aantal nummers die de tijdsduur van het album onnodig oprekken. Voorbeelden hiervan zijn Sealed en The Kind.

Na een vijftal albums van Shearwater te hebben geluisterd, kan ik concluderen dat het album Rook het meest perfecte album is, omdat het aantal zwakkere nummers op dat album tot een minimum is teruggebracht.