The Bodyguard (1992)

2,80

Pop / Score
Label: Arista

1. Whitney Houston - I Will Always Love You (4:32)
  2. Whitney Houston - I Have Nothing (4:50)
  3. Whitney Houston - I'm Every Woman (4:46)
  4. Whitney Houston - Run to You (4:24)
  5. Whitney Houston - Queen of the Night (3:10)
  6. Whitney Houston - Jesus Loves Me (5:13)
  7. Kenny G - Even If My Heart Would Break (4:58)
    met Aaron Neville
  8. Lisa Stansfield - Someday (I'm Coming Back) (4:59)
  9. The S.O.U.L. S.Y.S.T.E.M. - It's Gonna Be a Lovely Day (4:51)
  10. Curtis Stigers - (What's So Funny 'Bout) Peace, Love and Understanding (4:05)
  11. Kenny G - Waiting for You (4:57)
  12. Joe Cocker - Trust in Me (4:14)
  13. Alan Silvestri - Theme from the Bodyguard (2:46)
24 BERICHTEN 1 MENING
avatar van starbright boy

geplaatst: 17 augustus 2004, 21:50 uur [permalink]

avatar van Sir Odolf III

geplaatst: 17 augustus 2004, 23:02 uur [permalink]
Zo, deze moest er gewoon op. I Will Always love You is mijns inziens namelijk het aller, állerslechtste nummer ooit, en heeft om die reden een niet te versmaden plaats in mijn gevoelige hartje veroverd.
Eeend aaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiaaaaaaaaiii wiiilll aaaaallweeeeeeeeiiiiiis looooòòòòve yoeoeoeoeoe - oeoeoeoeohohohhoh....

avatar van EmDee

geplaatst: 18 augustus 2004, 09:17 uur [permalink]
starbright boy schreef:

Ondertussen toch Titanic?

neo (crew)
geplaatst: 18 augustus 2004, 11:16 uur [permalink]
Er zijn verschillende soorten lijsten maar als het aankomt op de term ''soundtrack'' zoals gehanteerd in al die lijsten is The Bodyguard nr.1.
Daarna komen Purple Rain, Forrest Gump, Dirty Dancing en dan Titanic.Maar als je praat over best verkochte ''filmscore'' van een filmcomponist staat Horner's Titanic op 1.

avatar van MarkV

geplaatst: 19 mei 2005, 13:19 uur [permalink]
Ook ik vind I will always love you in deze versie het allerslechtste nummer allertijden. Daar kan geen Marco Borsato, Gordon of zelfs Rene Froger tegenop. Ik ken de rest van de deze CD (gelukkig) niet maar alleen al door I will alwaaayyss lovvvveeee yououoou niet meer dan 1*

avatar van brooklyn

geplaatst: 19 mei 2005, 13:58 uur [permalink]
Je kan dus niet een hele cd een cijfer geven terwijl je de rest van de cd niet kent...

geplaatst: 19 mei 2005, 17:43 uur [permalink]
Hmmm ik kan het nummer toch echt wel hebben. Vreemd toch dat soms zulke grote nummer 1 hits van vroeger nu zo verguist worden.
Nee Kenny G. is dan veel beter 😛 😉

Btw Alan Silvestri's score is jammergenoeg aanwezig met maar 1 track. Toch 1 van zijn betere scores nmi.

avatar van Eddie
0,5
geplaatst: 20 augustus 2005, 10:21 uur [permalink]
Aan de ene kant is dit voor mij pure jeugd sentiment, aan de andere kant vind ik het berschrikkelijk om naar te horen. Ik heb de cd meer dan eens gehoord, mijn zus was hier destijds een groot fan van. Ik haat deze plaat vanuitde grond van mijn hard. 0.5*

geplaatst: 22 mei 2006, 01:15 uur [permalink]
Sir Odolf III schreef:
I Will Always love You is mijns inziens namelijk het aller, állerslechtste nummer ooit, (...)

Neee hoor 👎

Het origineel is van Dolly Parton en is 1 van de allergevoeligste nrs ooit gemaakt.

Alleen heeft Whitney het compleet de vernieling in geholpen.

avatar van musicfriek
1,0
geplaatst: 7 februari 2008, 20:38 uur [permalink]
Precies. Het origineel blijft toch zo'n ehhh 100.000 x mooier 🙂 En dat heb ik dus ook met de versie van I'm Every Woman. Chaka's versie prefereer ik zeker boven dit aftreksel. Verder heb ik dit album erg veel aan moeten horen en mijn beoordeling van 1 ster is het enige wat ik kan doen. Bovendien was het een verschrikkelijke film ook nog.

En dan ook nog Kenny G, Curtis Stigers en Joe Cocker.. 🤐 Too much!

geplaatst: 15 maart 2008, 15:38 uur [permalink]
Heeel vaak gehoord toen ik klein was. I Have Nothing vond ik altijd een mooi nummer, en dat vind ik nog steeds!! Verder stelt de hele cd weinig voor...

avatar van catdog

geplaatst: 1 mei 2008, 21:15 uur [permalink]
starbright boy schreef:
Volgens mij het bestverkochte filmalbum allertijden.

Sterker nog: het is het op Michael Jackson's "Thriller" na, het best verkochte album ooit ! (Gedeelde 2e plek met AC/DC's "Back in Black".)

1,5
geplaatst: 16 mei 2009, 16:52 uur [permalink]
Ik ben niet zo een fan van Whitney Houston, dus haar nummers vind ik allemaal wat minder. de rest van de nummers zijn niet slecht. Het beste nummer is toch Theme from the Bodyguard van Alan Silvestri.

avatar van Lamontagne
geplaatst: 17 februari 2010, 19:08 uur [permalink]
Snap niet echt al die negatieve reacties ik hou van bijna alle genre muziek en kan dit toch wel waarderen inclusief I will always love you

avatar van Snakeskin
geplaatst: 10 augustus 2011, 23:20 uur [permalink]
Opmerkelijk is het elke keer weer dat een film die lange tijd domineert en waarvan ook de themesong de hitlijsten aanvoert op alle fronten wegzakt in het collectieve geheugen, dat het hier niet verder komt dan 25 stemmen. Mariah Carey is zo'n ander voorbeeld hiervan.

geplaatst: 10 augustus 2011, 23:22 uur [permalink]
Van welke film verzorgd die dan de themesong?

avatar van Snakeskin
geplaatst: 11 augustus 2011, 08:46 uur [permalink]
Mariah Carey is zo'n artieste waarvan heel veel platen verkocht zijn waarvan de respons op haar platen hier nul komma nul is. ik heb het idee dat jij een beetje naar de bekende weg vraagt.

laundromat
geplaatst: 30 juli 2012, 13:00 uur [permalink]
4* zijn voor Houston. Met op #1 Run to you. Fantastisch...that's all I'm saying.

avatar van Kronos
geplaatst: 2 november 2012, 00:27 uur [permalink]
Whitney is hier erg goed bij stem. Toch wel een aardige soundtrack. Beter dan de film in ieder geval.

avatar van RogerV

geplaatst: 5 april 2014, 12:24 uur [permalink]
Voor het overgrote deel is dit gladde, gedateerde, mierzoete troep. Maar The S.O.U.L. S.Y.S.T.E.M. - It's Gonna Be a Lovely Day is bij uizondering wel een heel vet nummer gemaakt door Clivilles & Cole.

avatar van Funky Bookie
geplaatst: 23 januari 2015, 15:35 uur [permalink]
Ik vind het ook niet zo dramtiach als de meesten hier.
De niet-Whitney nummers zijn slecht, maar La Houston haalt zelf een hoog niveau.
Ze is fantastisch bij stem en als ze vol gas geeft in power ballads kan ik het goed pruimen.

avatar van pureshores
geplaatst: 23 januari 2015, 20:45 uur [permalink]
Toch opmerkelijk dat op 1 na al die Whitney tracks op single geslingerd zijn. Maar La Houston floreert wel op die dancetracks, de update van I'm every woman balanceert lekker tussen pop en New York house, al is dat "Chaka Khan"op het eind nu voor altijd in mn geheugen gebrand, welke versie je ook hoort. En Queen of the night vond ik wel een vlotte track (al was dat mede doordat de single release geremixed is door CJ Mackintosh, de albumversie is zo'n En Vogue Free your mind achtig nummer)

Dat nummer van Lisa Stansfield vind ik ook zeer lekker, 1 van haar betere. De rest van dit album is niet interessant en ook dat Soul System gedrocht tel ik daarbij

geplaatst: 11 januari, 21:20 uur [permalink]
Ik moet binnenkort voor mijn werk naar de musical The Bodyguard. Dat terwijl ik de muziek, met name I Will Always Love You, het meest afschuwelijke vind, dat ik kan bedenken. Ik krijg daar serieus fysieke afkeerverschijnselen van, dus dat wordt nog leuk...

avatar van nlkink

geplaatst: 12 januari, 06:48 uur [permalink]
Ik heb met je te doen. Ook ik moet eens per jaar met het werk van mijn vrouw naar een musical. Cats, Soldaat van Oranje, Pandora etc. etc. Deze heb ik (nog) weten te ontlopen. Hopen dat het zo blijft. Ik vond de film al niks aan. Als ze dan ook zo'n flutverhaal optuigen met mierzoete muziek haak ik helemaal af. Maar ja, wat wil je als je 'rockistisch' georienteerd bent, zoals mij onlangs werd verweten.