Tori Amos - Tales of a Librarian (2003)

Alternatieve titel: A Tori Amos Collection

Label: Atlantic

1. Precious Things (4:29)
  2. Angels (4:27)
  3. Silent All These Years (4:10)
  4. Cornflake Girl (5:05)
  5. Mary [Re-Recorded Version] (4:42)
  6. God (3:54)
  7. Winter (5:43)
  8. Spark (4:13)
  9. Way Down (1:50)
  10. Professional Widow [Armand's Star Trunk Funkin' Mix - Radio Edit] (3:48)
  11. Mr. Zebra (1:05)
  12. Crucify (5:00)
  13. Me and a Gun (3:43)
  14. Bliss (3:35)
  15. Playboy Mommy (4:06)
  16. Baker Baker (3:12)
  17. Tear in Your Hand (4:38)
  18. Sweet Dreams [Re-Recorded Version] (3:39)
  19. Jackie's Strength (4:25)
  20. Snow Cherries from France (2:56)
avatar van musicfriek
Deze cd vandaag voor weinig geld aangeschaft, zal het eens goed beluisteren en dan kom ik met mijn waardering! Ben erg benieuwd naar deze verzamelaar, heb verder geen cd's van haar en ken ook alleen maar de nummers Cornflake Girl en het prachtige Winter.

musicfriek schreef:

Je moet je schamen

Maar bevalt het dan mag je alsnog mee naar de Ahoy

avatar van musicfriek
Zit nu deze weer te luisteren, wat een geweldige zangeres is Tori Amos toch. Persoonlijk favoriet is Jackie's Strength, zooooo mooi!

Enne, dat concert heb ik gemist geloof ik...

~Jewel~
Geweldig album! Met bijna al mijn favoriete nummers van Tori!:)
Bij deze cd zijn de nummers opnieuw opgenomen en dat vind ik bij sommige nummers positief, bij andere wat minder...
Sweet Dreams en Snow Cherries from France zijn echt prachtige!

avatar van Paalhaas
Opnieuw opgenomen? Echt waar? Dus deze moet ik ook eens gaan zoeken? Ik dacht dat het gewoon een 'Best of' was.

Wat een heerlijke muziek! Ik wist niet dat vrouwen zo mooi kunnen zingen en zo'n intelligente, grappige, zelfspottende teksten maken. Playboy mommy en God ontroeren mij immens.

Mooie cd, alleen jammer van deze versie van Professional widow. En ik mis Caught a Lite Sneeze, wat ik toch wel een van haar beste nummers vind!!

avatar van Darkzone
Paalhaas schreef:

Een paar nummers maar hoor. Mary is er iig niet op vooruit gegaan (was oorspronkelijk een b-kantje van een single van LE als ik mij niet vergis), maar Way Down heeft er een heerlijke gospel-einde bij gekregen.
En sommige nummers zijn nieuw (Angels en Snow Cherries From France).

Je moest wat inderdaad, dit was haar laatste cd bij deze platenmaatschappij. En ze wilde niet helemaal nieuwe muziek maken, maar ze moest nog 1 cd uitbrengen bij hun (stond in het contract), en ze wilde haar fans niet teleurstellen. Dus dit is een gulde middenweg, en zeker voor mensen die haar nog niet kennen, is dit wel "good-for-starters".:-)

Vind dit zeer veel mooie liedjes bijeen op een cd .
Silent all these years, winter , precious things zijn mijn favorieten .

~Jewel~
Deze cd zit toch eigenlijk wel gemiddeld een paar keer per week in mijn cd-speler. Het enige nummer waar ik niks mee heb is de remix van Professional Widow. Voor de rest zijn het allemaal juweeltjes!

avatar van Carolaah
Wat mij betreft mag deze cd bestempeld worden als haar beste.
Deze cd is in z'n geheel gewoon erg goed.
Daarnaast zijn er een paar tracks die gewoon uitermate goed zijn,
waaronder 'Winter.' Moet zeggen dat ik de cd een tijdje niet meer geluisterd heb, dus wie weet verandert mijn mening nog.
Al zal ik 'Winter' altijd uitstekend blijven vinden.

Voorlopig een 4,5.

tip_of.yourstar
Goede verzamelaar.
Alleen het idee om die Professional Widow remix midden tussen de andere nummers te plaatsen is onbegrijpelijk.

avatar van MusicFreak
Verschillende mooie nummers
Maar Precious Things blijft de beste, wat een apart mooi nummer

avatar van Fred Zed
Geweldige dame met een geweldig mooie stem, geweldig mooie cd ook, voor mij was deze cd de kennismaking met Miss Amos en net als goede vrienden die langs achter komen was ik met1 thuis na eerste keer beluisteren.

avatar van Darkzone
Voor het mooie hadden ze het schitterende Snow Cherries met Precious Things (beide songs werden afgelopen vrijdag met het Metropole Orkest gespeeld in de HMH) mogen wisselen van plek. En dan vooral vanwege de onheilspellende dreiging van PT en het zo goed als abrupte einde van de song.

Trouwens, voor mij heeft Snow Cherries een hernieuwde aandacht gekregen door de schitterende uitvoering met het Metropole Orkest tijdens dit unieke eenmalige concert van eergisteren. Vooral de eerste keer was subliem, ook al bleek aan het eind van de show dat ze de eerste paar nummers (w.o. SCFF) had 'verpest' en ze opnieuw gespeeld moesten worden.

Jocharo-T
Paalhaas schreef:
Sweet Dreams en Mary zijn de enige twee tracks die opnieuw zijn opgenomen. Angels en Snow Cherries From France zijn de twee 'nieuwe' songs. De rest zijn gewoon nummers van de reguliere albums.

Gelijk al openen met haar sterkste nummer; Precious Things.
Zou van Precious Things graag een coverversie van Kate Bush willen horen.
Running Up That Hill weer van Tori Amos.

avatar van Carolaah
Oef, dit album kost bijna niks meer.. tijdje geleden voor €3,00 gekocht..
Blijft een goede verzamelaar!

En ja ik zou Kate Bush ook wel eens wat van Tori willen horen zingen..

avatar van Twinpeaks
Deze ontbrak nog in mijn Tori collectie. Ik kende de "onbekende " nummers al wel , maar leuk voor de heb erbij op cd nu. Samen met een dvd met wat clips. Ook een prachtige hoes . die ik eigenlijk wel op lp formaat zou willen hebben. Gaat wel weer eens tijd worden voor een nieuwe plaat Miss Amos . Vort !
Vier en halve ster voor deze .