Low - Songs for a Dead Pilot (1997)

Label: Kranky

1. Will the Night (3:06)
  2. Condescend (5:10)
  3. Born by the Wires (13:27)
  4. Be There (4:43)
  5. Landlord (6:47)
  6. Hey Chicago (2:40)
avatar van itchy
Born By the Wires, de ultieme geduld-test, het audioequivalent van de Chinese watermartelmethode. Ik vind het schitterend, maar niet te vaak draaien want dan verliest het zijn kracht (eens per half jaar is zat).

Vreemd pas 1 reactie.
Moeilijke plaat van Low, electronish soms avantgarde en soms een "gewoon" liedje.
De afsluiter Hey Chicago is magistraal, 1 van de hoogtepunten in het oeuvre van Low en in de 90's, zo zingen engelen.
R.I.P. Mimi

avatar van dix
dix
En ook net opnieuw uitgebracht op vinyl, de eerste postume re-release van Low.

Bij mij zit ie samen met die Kerstrelease op een Japanse uitgave. Een onmogelijke combi die ik over een week of zes dan toch maar eens integraal ga draaien.

avatar van Minneapolis
dix schreef:
En ook net opnieuw uitgebracht op vinyl, de eerste postume re-release van Low.

Weet je toevallig of daar een plan plan achter zit in de zin van; er volgen meer?
Ik zit nogal te wachten op een betaalbaar exemplaar van het debuut (hoe toepasselijk de titel) LP of cd.

avatar van dix
dix
Minneapolis schreef:

Op de site van de band is verder geen beweging te zien. Hoop doet leven.