M - Pop Muzik (1996)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Label: Music Club

1. Pop Muzik (4:56)
  2. Moonlight & Muzak (5:37)
  3. That's the Way the Money Goes (4:28)
  4. Moderne Man / Satisfy Your Lust (6:11)
  5. Woman Make Man (6:33)
  6. Official Secrets (2:18)
  7. Transmission (4:30)
  8. Keep It to Yourself (3:35)
  9. Abracadabra (2:56)
  10. Double Talk (3:27)
  11. Neutron (3:27)
  12. Dance on the Ruins (5:07)
  13. Smash the Mirror (4:01)
  14. Jive Shikisha (4:10)
  15. Black Connection (4:54)
  16. Africa Matanga (4:02)
  17. Are You Ready (4:59)
  18. Pop Muzik ['89 Remix] (4:05)
avatar van The Voice
Ik heb dit album ooit in een opwelling gekocht. Vind het af en toe nog wel eens lekker om te beluisteren.

In Nederland zijn er 2 singles die de hitlijsten hebben gehaald: Pop Muzik en Moonlight & Muzak.

Hoewel het eerste nummer beter scoorde in de lijst, gaat mijn voorkeur uit naar Moonlight & Muzak, vanwege de spacey sound.

avatar van matthijs
The Voice schreef:

Mee eens! Dat nummer op een feestje aanzetten, dan denken mensen, wat voor feestje is dit?

Ik ken alleen de twee hits van dit album, dus tracks 1 en 2. In die tijd was de opkomst van de 12 inch en hoorde je ook overal vreemde mixen van die nummers.
Een andere band uit die tijd die mij nu te binnen schiet is The Flying Lizzards die toen een hit hadden met een maffe versie van Money (That's What I Want). De single heb ik nog, beide kanten met Money en bliepjes gevuld.

avatar van matthijs
Ja, die Flying Lizzards kwamen heel hoog binnen in de top 40 met een allesbehalve commercieel deuntje, de eerste lo-fi single die ik me kan herinneren, wel leuk hoor.
"You love gives me such a thrill
But it won't pay my bill
I want ...
Moneeeeey!