The Verve - This Is Music (2004)

Alternatieve titel: The Singles 92-98

Label: Virgin

1. This Is Music (3:40)
  2. Slide Away (4:08)
  3. Lucky Man (4:52)
  4. History (5:31)
  5. She's a Superstar [Edit] (5:06)
  6. On Your Own (3:38)
  7. Blue (3:41)
  8. Sonnet (4:27)
  9. All in the Mind (4:19)
  10. The Drugs Don't Work (5:08)
  11. Gravity Grave (8:23)
  12. Bitter Sweet Symphony (6:01)
  13. This Could Be My Moment (4:01)
  14. Monte Carlo (5:00)
  15. I See the Door * (5:20)
totale tijdsduur: 1:07:55 (1:13:15)
Hmmm, dit riekt naar geldbejag. Gelukkig heb ik de albums al los gekocht.

Ruby1966
Ik heb hem op DVD gekocht. Eindelijk alle videoclips van The Verve !

Ah, ik wist niet dat er ook een DVD van was. Eigenlijk zouden alle bands een best of DVD met hun videoclips moeten uitbrengen. Ik wacht met smart op die van Pulp, Nine Inch Nails, etc.

fastpulseboy
die van pulp is er al een tijd.......
(het berichtje is van 2004...hmmm)

van deze heb ik ook de dvd, die oude videos zijn echt een stuk jeugdsentiment....blue en slide away toen heel vaak teruggekeken op mijn videoband van mtv's 120 minutes.

avatar van levenvergeten
Ik heb dit album en A Nothern Soul van the Verve, deze als eerste gekocht, maar hij geeft een overzicht van de verschillende periode, hij luistert verder goed weg.

tondeman
Track dertien had gewoon op urban hymns meoten staan. Zeer zeker een liedje dat niet ''des Verve's'' is, maar wel heel erg goed. wat een melodie en gitaarpartijen

Pim Latuny
Heerlijk bandje dit. Raar dat 'A Northern Soul' zo werd afgekraakt in muziekmedia. Vond de vondst van psychedelica en die stem echt fantastisch!

Heerlijke nummers, alleen hadden ze This Could Be My Moment weg kunnen laten van mij. Past niet int sfeertje vind ik

Lost Highway
Pim Latuny schreef:

Idd nooit op waarde geschat. Dit is een goede verzamelaar maar ik vind de band dermate goed dat ik de drie reguliere albums wil bezitten (en ook zijn solowerk).

avatar van Reint
Als je alle reguliere platen hebt, heb je dan ook al deze nummers?

fastpulseboy
ja behalve de laatste twee....
maar die kan je best missen

Ah ok.
Is Slide Away trouwens een cover van Oasis? Nee toch zeker?

Reint schreef:
Ah ok.
Is Slide Away trouwens een cover van Oasis? Nee toch zeker?

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!
tien keer beter

Pim Latuny
Vind ze allebei wel erg mooi.

tondeman
Die van oasis is natuurlijk veeeel beter

Pim Latuny
Akoestische versie van de Slide Away van Oasis is wel stukje beter.

avatar van Reint
Ik kan beide bands waarderen. Maar gezien hun banden/vriendschap met elkaar leek eht wel te kunnen.

avatar van TerryA
en info net ontvangen dat THE VERVE zijn weer bij elkaar ... they have just reformed. dus hopelijk ook een nieuwe album?

avatar van starsailor
Ze hebben nieuwe nummers opgenomen en komen met een reunite tour. Hopelijk doen ze ook NL aan.

Verstandig ook van Richard, want van het gros van zijn solowerk, kreeg ik een beetje een EO gevoel.....

TerryA schreef:

hahaha alweeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrr?????????

nou ja, ik hoop alleen dat ze dan, in navolging van andere bands, integraal hun hun beste plaat naspelen! Storm in heaven Rulesssss.

Kid A(cid)
tondeman schreef:
Die van oasis is natuurlijk veeeel beter

Ik vind zelfs Limp Bizkit beter dan Oasis.

avatar van TerryA
deze album (samen met DVD van alle singles) wordt weer uitgebracht op 3 december 2007 ... hun nieuwe album volgt begin volgende jaar

beaster1256
zeer goeie verzamelaar van the verve die met richard ashcroft een fantastische zanger heeft, ook de nummers zijn zeer brits en zeer goed

beaster1256
limp bizkit is een groepje voor morons !

Father McKenzie
beaster1256 schreef:
limp bizkit is een groepje voor morons !
Yep, Snipknot ook!

Blue - A Storm In Heaven
Sonnet - Urban Hymns
All in the Mind - nieuw
The Drugs Don't Work - Urban Hymns
Gravity Grave - Verve EP (Edit) /No Come Down (Live at Glastonbury)
Bitter Sweet Symphony - Urban Hymns
This Could Be My Moment - nieuw
Monte Carlo - nieuw

Samengevat: 4x Urban Hymns, 3 x A Northern Soul, 3 nieuwe nummers, 2 x A Storm in Heaven en 2 x de moeilijk te krijgen Verve EP en niks van de moeilijk te verkrijgen verzamelaar No Come Down. Waar koop je deze voor, voor de 3 nieuwe nummers en voor het beste van de andere studioplaten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de volgende volgorde:
1. Urban Hymns
2. Forth
3. A Storm in Heaven
4. A Northern Soul

avatar van Madjack71
Voor mij volstaat deze verzamelaar prima. Ik ben niet zo'n fan van deze sound van britpop. Hoor liever The Verve als Oasis, tenminste niet zo'n zeikstem, hoewel ik Ashcroft ook niet te lang moet horen.

Naast Bitter Sweet Symphony, blijk ik ook Lucky Man te kennen, wat een mooi nummer is en The Drugs don''t work, wat in hun context een contradictie is.
Bitter Sweet Symphony, bleek achteraf ook wel een Bittere nasmaak te hebben t.a.v een sample die ze gebruikt hadden van The Last Time. Wat mij i.i.g niet is opgevallen, veel eerder de Canon van Pachelbel.

Prima om in huis te hebben, maar hallelujah sferen roept het niet op. Wel lijkt het mij een prima band om op festivals te zien.

avatar van SoNick
Wow, gave muziek....te laat ontdekt.