Elastica - Elastica (1995)

Label: Geffen

9. Blue (2:21)
  10. All-Nighter (1:33)
  11. Waking Up (3:15)
  12. 2:1 (2:30)
  13. See That Animal * (2:21)
  14. Stutter (2:22)
  15. Never Here (4:26)
  16. Vaseline (1:24)
avatar van Dielie
leuk plaatje, ik hou van Britten

Jammer dat het bij die ene goeie is gebleven.

Ze hebben nog een tweede uitgebracht; The Menace in 2002.

avatar van starbright boy
Maar dat is geen goeie. En trouwens ouder dan 3 jaar.

Klopt, ik vergisde me.

herman schreef:

Ze hebben nog een tweede uitgebracht; The Menace in 2002.

Daarom zei ik ook, die ene goeie . Weet iemand trouwens wat Justinneke tegenwoordig doet?

avatar van Dielie
Hmm nee, ik wist dat ze een tweede plaat gemaakt hadden, maar ben ze nooit tegen gekomen, ma ik vond Elastica zo een groepje die het moest houden bij één ijzersterke plaat. En zie, ze brachten een tweede uit en twas geen goeie.

Het tweede album ken ik niet, maar deze draai ik nogsteeds met enige regelmaat. Niemand die ik ken heeft overigens ooit van ze gehoord, dus ik denk niet dat hun impact op de britpop erg groot is geweest

avatar van Tekh
ik heb ze allebij en deze is geweldig en the menace met dat hondengeblaf op het begin daar houd het gelijk mee op

Ace
Is dit niet de band van mevrouw Frischman die ooit in Suede zat en het vriendinnetje is geweest van zowel Brett Anderson als Damon Albarn?

Ik zal dit ook eens checken, want de muziek zegt me even niets...

Ja, het is dat bandje.

Dit is een leuke frisse plaat, zul je je geen buil aan vallen.

avatar van timhardt
Zeer tof plaatje 4*

avatar van yeahyeahyeah
Erg leuk dit! Een stelletje opgefokte meiden die op hun potten en pannen staan te rammen. Niet alle nummers zijn even geweldig, maar Annie en Stutter zijn briljant.
3,5 voor het totaal.
Later niks meer van vernomen, jammer!

Ze hebben na 5 jaar nog een tweede plaat gemaakt, maar die heb ik zelf nooit gehoord.

avatar van c-moon
Tja.. slecht was het niet.. vooral de nummers "Line Up", "Connection", "Vaseline" en "S.O.F.T." vond ik wel erg lekker.. Maar het album an sich heb ik na de periode dat ik het recent in huis had nog maar zelden gedraaid.... die tweede plaat, The Menace? Dat wist ik zelfs niet eens dat er een tweede geweest is...

Elastica. 't Was zeker niet slecht, maar zoals dat vaak is, 't origineel (Blondie!!!!) - in hun 'hey days' welteverstaan) is o zo veel beter...

Tja.. en Justinneke daar hoorde ik vooral nog af en toe iets over ivm met de heren Albarn & Anderson...

avatar van Shelter
Ik had dit album ruim 10 jaar geleden van een vriend van mij geleend, die had het voor zijn verjaardag gekregen en vond er geen ruk aan. Ik weet niet wat het is, maar ik kan het steeds weer draaien en nummers blijven in je hoofd hangen. Als ik nu zou moeten zeggen waarom het zo'n goed album is, kan ik eigenlijk niks bedenken. Tekstueel zwakjes, muzikaal niet super bijzonder, zangkwaliteiten ook niet je van het... en toch is alles bijelkaar bovengemiddeld lekker om naar te luisteren.
Favoriete nummers: Annie, Car song, Blue, 2:1. Stutter.

avatar van SirNoodle
Shelter schreef:

Heb een beetje dezelfde mening. Nooit de hele fuzz/hype errond begrepen, het is ook niks wereldschokkends, maar er zit een zekere aanstekelijkheid in die het toch altijd leuk om te beluisteren valt. het is ook die aanstekelijkheid die ik mis op hun tweede album, en dan zie je dat de aantrekkingskracht volledig weg is.

Sommige bands zijn gemaakt om maar 1 album uit te brengen en dan voor eeuwig te blijven teren op die memorie...

Kosinski
Hier is het beste wel vanaf na 14 jaar, obligaat album dat toen hip was maar nu bijna oubollig klinkt.

3/5 naar 2/5

Ik doe er een halfje bij. Na 16 jaar nog steeds een heel leuke plaat. Met name de tweede helft staat vol met ontzettend leuke/goede liedjes.

avatar van Poeha
Stutter ken ik sinds vandaag en klinkt erg lekker. Eens zien of ik dit album snel op de kop kan tikken.

Dit album staat in de top 250 albums van de laatste 25 jaar van Q Magazine op nr. 184. Mijn mazzel: ik kende het nog niet, klinkt erg lekker, zeker als je van UK pop rock 'n roll (ik vind de term Britpop eigenlijk niet kloppen) houdt.

avatar van johan de witt
Eindelijk op Spotify.
Dat compenseert weer een beetje voor Neil en Joni

avatar van luigifort
Vooral die eerste hier zal iemand op MuMe niet erg vinden

avatar van steve harris
in het nummer waking up hebben ze naar de stranglers geluisterd dat is duidelijk !! het rifje van (no more heroes ) hoor ik meteen hierin terug .