Tame Impala - Tame Impala (2008)

Australiƫ
Label: Modular

1. Desire Be Desire Go (4:11)
  2. Skeleton Tiger (4:25)
  3. Half Full Glass of Wine (4:27)
  4. Forty One Mosquitoes Flying in Formation (4:18)
  5. Slide Through My Fingers (3:20)
elrayo
Jammer dat dit album pas 1 stem heeft verdiend wel een beetje meer aandacht... Leuke psychedelische pop/rock!

(kun je ook meteen zien waar ik me avatar vandaan heb)

Je stemt zelf ook niet anders.

Maar inderdaad een erg lekker psychedelisch rockplaatje. Totaal anders dan je van een Modular-release zou verwachten ook.

elrayo
O, haha was ik nog vergeten ja... deze krijgt van mij ook 4 sterren!

boomkat
Ik begin ook maar ff met een 'veilige vier'

Lekker plaatje, 2x beluisterd, beetje 60's revival/ Cream achtig. Meer zinnigs kan ik er ook niet over zeggen

avatar van trebremmit
Heerlijke psychedelica met inderdaad een 60's geluid.

avatar van Stijn_Slayer
Vind deze EP eigenlijk nog wat matig. 'Desire Be Go' doet onder voor de albumversie. 'Skeleton Tiger' is eigenlijk een matige compositie, maar de psychedelische klanken tonen al wel aan dat de groep talentvol is. 'Half Full Glass of Wine' stelt niet zo veel voor en ik vind 'Forty One Mosquitoes Flying in Formation' eigenlijk ook niet veel meer dan een wat simpele rocker. 'Slide Through My Fingers' is leuk, maar wel erg cliché.

avatar van mk1992
'Desire Be Go' doet onder voor de albumversie.

Al opgevallen dat dit een EP is die twee jaar voor het album uitkwam? Als er twee jaar over een nummer heengaat mag je hopen dat het beter wordt, dat de EP versie dan minder klinkt is nogal evident.

avatar van Stijn_Slayer
Dat maakt allemaal niets uit. Dat ze toen minder goed waren is geen excuus.

avatar van trebremmit
Ik vind deze ep veel beter dan het album wat volgde.

avatar van mk1992
Stijn_Slayer schreef:
Dat maakt allemaal niets uit. Dat ze toen minder goed waren is geen excuus.

Maar dat kon je toch niet weten toen dit album uitkwam?
Wat jij doet is zeggen dat de eerste apple computer computer ruk is omdat ze later de Ipad maakten, en dat raakt kant noch wal.

avatar van Stijn_Slayer
Nee, dat is een vergelijking van niets. De eerste Apple computer kón niet (of nauwelijks i.v.m. kosten en technologie) beter zijn. Met muziek kan dat wel, tenzij er echt veel tijd of vernieuwingen tussen zaten. Ik beoordeel gewoon achteraf. De band was toen niet goed genoeg. Bij Apple was het de technologie.

Had het los daarvan zeer waarschijnlijk voor ik het album hoorde ook niet geweldig gevonden.

avatar van philtuper
Wat jullie ook zeggen. Ik vind dit net als trebremmit hun beste. Innerspeaker bevat ook nog wel wat sterke nummers maar kan me toch niet geheel bekoren, en Lonerism vind ik een tegenvaller. Die klinkt mij te gezapig als geheel.

avatar van Johnny Marr
Matige release. Half Full Glass Of Wine is natuurlijk briljant en één van hun allerbeste nummers, maar de rest kan me niet boeien. De albumversie van 'Desire Be, Desire Go' op InnerSpeaker is, zoals al gezegd is geweest, veel beter.