The Chemical Brothers - Singles 93-03 (2003)

Dance / Electronic
Label: Virgin

1. Song to the Siren (4:32)
  2. Chemical Beats (4:04)
  3. Leave Home (5:06)
  4. Setting Sun (4:01)

met Noel Gallagher

5. Block Rocking' Beats (4:54)
  6. The Private Psychedelic Reel (9:08)
  7. Hey Boy Hey Girl (4:51)
  8. Let Forever Be (3:42)

met Noel Gallagher

9. Out of Control (7:20)

met Bernard Sumner

10. Star Guitar (6:09)
  11. The Test (6:53)

met Richard Ashcroft

12. Get Yourself High (5:50)

met k-os

13. The Golden Path (7:23)

met The Flaming Lips

14. Not Another Drugstore [Planet Nine Mix] * (6:52)
  15. The Duke * (5:39)
  16. If You Kling to Me I'll Klong to You * (5:24)
  17. Otter Rock * (4:08)
  18. Morning Lemon * (4:37)
  19. Galaxy Bounce [Original Version] * (4:46)
  20. Loops of Fury * (4:43)
  21. Delik * (5:30)
  22. Electrobank [Live] * (7:51)
  23. Under the Influence [Mix 2] * (5:28)
  24. Piku Playground [Live] * (4:56)
totale tijdsduur: 1:13:53 (2:13:47)
Wel leuk (ook die mixCD), maar wat klinkt het nu al gedateerd allemaal... Elektrobank blijft mijn favoriete nummer, denk ik, al was het maar vanwege de geweldige videoclip.

Spijtig dat My Elastic Eye er niet op staat. Geweldige vette sound. Maarja, het was dan ook geen single.

avatar van andré
Vreemd dat op dit album 'Life Is Sweet', 'It Began In Afrika' en 'Music Response' ontbreken, ik meen dat dat ook singles waren geweest.

avatar van John Doe
Alleen ''Music Response'' zal ik dan echt vreemd vinden, want de rest is bij vaker draaien niet zo sterk. Ook de enige die ze nog live opvoeren naar mijn weten.

herman schreef:

Prachtige gevoelens komen er op als ik daar naar kijk idd.

Misschien paste het er gewoon niet meer bij en moesten ze keuzes maken.

Zie trouwens dat ik hier nog niet opgestemd heb. 3,5* dan maar.

Electro_
If You Kling to Me I'll Klong to You is een prachtig nummer!

29 juni in de HMH en wie is daarbij?......... Idd IKKE .
Het lijkt me zo mooi om deze gasten live te zien, helemaal los

avatar van Hans Brouwer
29 juni 2007 Dan schijn ik helaas met vakantie te zijn . Het ongetwijfeld geweldige concert van The C.B. in de HMH gaat dus aan mijn neus voorbij . Wat kan ik anders doen dan tijdens die, veel te lange, dodelijk saaie autorit naar Zuid Frankrijk deze verzamel cd van The Chemical Brothers te draaien. Het is maar een kleine pleister op deze gapende wond maar het is beter iets dan niets . Deze heerlijke verzamelaar "Singles "93-03" waardeer ik in ieder geval met 4* .

Ze blijven verrassen; ook de Singles na deze verzamelaar zijn van grote kwaliteit. Ze maakten in ieder geval de jaren 90 een stuk aangenamer.

avatar van FunkStarr
John Doe schreef:

Inderdaad jammer dat die er niet tussen staat, voor de rest echt een heerlijke verzamelaar. Wat ik ook jammer vind is dat het origineel van elektrobank er ook niet op staat. Door deze kleine minpuntjes een 4,0

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
"Music: Response" staat enkel op de Japanse versie van deze verzamelaar. Waarom mag (zoals bij 99% van de albums voor de Japanse markt) Joost weten.

tuktak
fijne verzamelaar die ik van the chemical brothers nog het meeste op zet. het nieuwe werk staat er niet op, en van de eerdere albums zijn dit gewoon betere nummers. niet compleet daarin, maar dat maakt mij niet zoveel uit. je kan niet alles hebben en dat het soms gedateerd klinkt, jah wat wil je, 15 jaar oud is ook gedateerd...

avatar van RogerV
Verzamelaar met een hoop vette nummers want de Chemicals waren gewoon vet.

Wel jammer dat het nogal beperkt is en er bijvoorbeeld geen remixen opstaan.

avatar van Darkzone
Het einde van The Golden Path is wel er-rug VALS gezongen, ongelofelijk.
Verder 'werkt' deze verzamelaar niet echt voor mij. Eerste 2 tracks zijn overbodig. Niet alle singles zijn sterk, ze hebben veel betere albumtracks. Tijd voor een (3-disc?) ultieme verzamelaar incl. goede remixen en toffe b-sides door elkaar.

avatar van pureshores
geen Life is sweet op deze verzamelaar maar die staat dacht ik wel op de latere best off box.
Deze 1e best off is leuk voor mensen die een introductie voor de Chemicals nodig hebben.

Ik denk dat ik Star Guitar als beste track kies-dat nummer heeft iets tijdloos en ik prefereer de broeders als ze de housekant opgaan