Dub Buk - Idu Na Wy! (2003)

1 stem

Oekraïne
Label: Eastside

1. Idu Na Wy! (8:13)
  2. Slava Ukraini! (4:25)
  3. Vsyeboze (3:07)
  4. Lisova Piyva (5:51)
  5. Dym - Yego Znamya, Ogon - Yego Kon (11:11)
  6. Lyut Naszoi Vitchyzny (12:34)
  7. Mertva Troyanda (6:44)
  8. Geroyam Slava! (2:22)
avatar van lykathea
In de stijl van Temnozor. - Erg verfrissende black metal.

Ze doen bijna alles net wat anders, en dat valt vaak erg goed in de smaak. Zo zijn er de vocals die alhoewel voor menigeen nog steeds als oer-geluiden klinken, toch beduidend minder "screetch" achtig zijn, en meer melodisch dan agressief klinken.

Hier ligt de focus qua muziek ook heel erg op de keyboard, die haast gelijk staat aan de rest van de instrumenten. Ook het gebruik van een zachte haast rustgevende vrouwenstem aan 't begin van "Vsyeboze" is een leuke toevoeging.

Verder zijn er de gebruikelijke elementen, zoals drum en gitaarwerk, die gewoon goed uitgevoerd worden. - Alhoewel je toch wat meer gefocust moet luisteren om het drumwerk écht goed te kunnen beoordelen.

For better or for worse, ze zijn wel behoorlijk neo-nazistisch, wat vooral bij 't laatste nummer duidelijk wordt, wat een soort van homage aan de oude nazi-parade nummers is.

Een geweldig album, dat wat nieuw leven in een vrij dood lijkend genre blaast.

avatar van Spoelworm
ze hebben een nummer,dat heet cruelty. Die vind ik erg verslavend. mesyac pomsti heet die plaat

avatar van Spoelworm
idd jammer van het nsbm gehalte..ik vind de slavische inleg wel een mooie toevoeging aan het genre