Converge - You Fail Me (2004)

Label: Epitaph

5. Hope Street (1:07)
  6. Heartless (2:28)
  7. You Fail Me (5:37)
  8. In Her Shadow (6:25)
  9. Eagles Become Vultures (2:10)
  10. Death King (2:08)
  11. In Her Blood (4:07)
  12. Hanging Moon (2:04)
avatar van manic
Redelijk kort maar verschrikkelijk krachtig album, dat vast nog groeit, er zit namelijk heel veel in. Het is veel lawaai met in lagen opgebouwde briljante riffs. Een waanzinnig strakke drummer smeedt de boel aan elkaar. De vocalen zijn van het type hysterisch geschreeuw, maar doen hun ding.
Release 21-09-2004 . Via ssk te pindakazen, maar voor een prikkie (12 eur) alvast te bestellen.

voorlopig ****

WAT EEN GESTOORDE SHIT *****

you fail me is echt een supergoed nummer
verassend langzaam maar toch.. krachtig?
komt misschien ook doordat hij heel hard schreeuwt

avatar van vanson
'you fail me' is werkelijk een klasse apart op dit album,
ben benieuwd naar 'Jane Doe', maar voorlopig ben ik (al snel) uitgeluisterd. Jammer dat er niet meer hoogtepunten op staan (of er moet een instrumentale versie van dit album uitkomen)

Subliem hardcore plaat. Ongelofelijk strakke productie waar de zang gelukkig niet teveel naar voren gemixt is. Korte, krachtige songs, die toch nog genoeg van elkaar verschillen om te kunnen blijven boeien. Enige minpunt op deze cd is het rustige middenpunt "In Her Shadow", het haalt echt de vaart uit de plaat. Verder enkel lof over deze klasseplaat, waarin de drummer toch een speciale vermelding krijgt. Zo waanzinnig goed en technisch ook helemaal in orde.

Woutt
Normaal is dit helemaal niet smaak, maar dit is een uitzondering. Krachtige, agressieve nummers en totale chaos. Heerlijk!

'k Weet er voor de rest weinig zinnigs over te zeggen, behalve dat dit wel 4,5* waard is.

avatar van cornucopia
ENERGIE!!

Declaration
Once in a while kan ik dit wel is opzetten,vooral Black Cloud is retestrak. *3,5

avatar van R2DeepThroat
Aggresief en goed, maar super slecht geproduceerd. Totaal niet clean, wat het album helemaal kapot maakt. Ook niet alle nummers waren goed, en had meer van dit album verwacht aangezien het hoog gemiddelde.

avatar van robbizzel
geweldige plaat, wat een sound!

sxesven
Geweldige plaat dit, inderdaad, en wat mij betreft misschien nog wel een tikkeltje beter dan Jane Doe. Vind deze iets urgenter en opgefokter, en dat kan ik goed waarderen. Ultrahoge pieken als Concubine - en vooral de maniakele vocalen als op die track - mis ik wel een beetje, en het vier versnellingen terugschakelen halverwege deze plaat was misschien ook niet helemaal nodig, hoewel Eagles Become Vultures er daardoor wel weer extra lekker hard inknalt. Verder een lekker ruige, vuige sound die Converge helemaal past. 4*

avatar van Johnny Marr
Dit bevalt me al veel beter dan Jane Doe. Het titelnummer en In Her Shadow zijn briljant en het epicentrum van het album. Snap de kritiek op In Her Shadow dan ook totaal niet, geweldig rustpunt wat dit album vol intensiteit wel nodig heeft IMO.