James Horner - Apollo 13 (1995)

Score
Label: MCA

1. Main Title (2:33)
  2. Lunar Dreams (2:39)
  3. All Systems Go - The Launch (10:19)
  4. Docking (2:21)
  5. Master Alarm (3:04)
  6. Into the L.E.M. (5:08)
  7. Darkside of the Moon (5:17)
  8. Carbon Dioxide (5:42)
  9. Manual Burn (1:52)
  10. Four More Amps (3:20)
  11. Re-Entry & Splashdown (9:06)
  12. End Titles (6:59)
neo
Vermijd alle uitgaves, behalve de promo die tenminste complete gewijd is aan Horner en niet een belachelijke mix van songs, dialogen en minimale score is. De elektronische gedeeltes zoals het koor passen perfect bij het patriottische thema. Annie Lennox heeft zo ook haar bijdrage, het beste te horen in ‘’The Dark Side of The Moon’’. ‘’The Launch’’ laat goed horen waartoe het voortreffelijke orkest in staat is als het aankomt op het massale inzet omwille van het main theme. 5 sterren

Vreemd, het plaatje werkt hier niet.

avatar van Jordy
Klopt, even corrigeren svp

ik heb de uitgave met score, dialoog en songs en eerlijk gezegd vormt het wel een mooi geheel!

Ik heb de score uitgave met de 12 nummers. Het is een heel mooi album. ik had hiervoor het album met de dialoogs gehoord en dat is een heel pak minder.

avatar van james_cameron
Weinig bijzonder score van Horner. De tracks met militaire percussie doen nogal denken aan zijn eerdere score voor Aliens, alleen was die heel wat beter. Hier en daar lijkt de soundtrack qua sfeer ook wel wat op Alan Silvestri's score voor The Abyss. Niet erg origineel dus. Het is allemaal degelijk genoeg, net als de film zelf, maar echt boeiend en/ of meeslepend wil het maar niet worden.

avatar van Theoden King
neo

Ik vind dit juist wel afwisselend. En "One small step.." had ik nog niet op cd

neo
Mij draait het vooral om luisterervaring. De score van Horner heeft een narratieve opbouw, die door liedjes zeer wordt aangetast. Dat geldt hetzelfde voor een compilatie met liedjes, wel al dan niet allemaal in de film gebruikt, gecombineerd met een enkele score stuk.

Zou je de liedjes wegnemen bij Apollo 13, blijven nog de absurde dialogen over. Vooral in het verleden scheen men zo nu en dan het idee op te komen om een herbeleving van een film te bewerkstelligen door ook dialogen toe te voegen (onder de muziek zoals in de film , of los). Een grove fout wat mij betreft die de kunst van een optimale, muzikale luisterervaring belemmert.