Sole - Bottle of Humans (2000)

Label: Anticon

1. Dismantling of Soles Ego (3:03)
  2. I Don't Rap in Bumper Stickers (2:49)
  3. Tourist Trapeze (3:13)
  4. Famous Last Words (4:42)
  5. Bottle of Humans (6:28)
  6. Man and Woman (1:50)
  7. Center City (4:37)

met WHY?

8. Furthermore (4:03)
  9. Nothing Fell Apart (3:00)

met Sixtoo

10. Very Important Message (0:56)
  11. Sole Has Issues (5:55)
  12. Our Dirty Big Secret (4:11)

met Alias, Dose en The Pedestrian

13. Save the Children (4:24)
  14. Suicide Song (5:54)
  15. Year of the $Exxx $Ymbol (4:09)
  16. Understanding (4:49)
  17. MC Howard Hughes (3:41)
  18. Bottle of Leftovers (1:15)
  19. Home (3:37)
avatar van principal2000
1,5
Ik vind eigenlijk bijna alles matig aan dit album: de beats, de flows, de stemmen en het geheel. Ik geef daarom ook geen voldoende als score. Het album is me te chaotisch qua beats en de flows van de MC's zijn ook teveel offbeat om het genietbaar te vinden. Heel af en toe vind ik de beat wel goed (Suicide Song), maar dan duurt het nummer weer te lang en ben ik op de helft van het nummer er alweer klaar mee. Sommige nummers zijn wel okay, zonder echt goed te worden (Year Of The $exxx $ymbol, I Don't Rap In Bumper Stickers, Furthermore, Save The Children en Center City). Hier zitten er wel goede elementen in de beat, maar is het geheel net iets te rommelig of mist er iets. Bovendien vind ik de flow van de MC nog steeds matig en soms zelfs storend. Ik twijfel tussen 1,5* en 2* en ga nu zelfs voor de lagere score, want 1 goed nummer wat te lang is, is echt veel te slecht.