Tim Christensen - Superior (2008)

Denemarken
Label: Mermaid

1. One of These Days (0:49)
  2. Hard to Make You Mine (3:42)
  3. Superior (3:46)
  4. Wonder of Wonders (4:03)
  5. Two Is a Crowd (3:22)
  6. India (4:34)
  7. As I Let You In (3:45)
  8. Tell Me What You Really Want (3:58)
  9. Love Rears Its Ugly Head (4:06)
  10. Song for Shelly (4:37)
  11. Follow My Lead (6:14)
  12. Maggie My Dear (4:01)
avatar van musicfriek
Eindelijk een nieuw album!

avatar van lebowski
Ik heb het inmiddels twee keer beluisterd. Christensen gaat vloeiend verder waar hij met Honeyburst gebleven was, op zich prima dus. Toch hoorde ik iets te veel herhaling van zetten. Na 5 jaar stilte had ik op iets meer 'ontwikkeling' gerekend. Nevertheless: 4*. Het blijft een goede songwriter.

Het vorige album heb ik ontelbare keren gedraaid. Zijn concert was een enorme verrassing door de ruigheid er van (logisch gezien zijn vorige band, niet logisch gezien de cd Honeyburst).
Nu ik dit album hoor is er iets aan me dat knaagt: het begint allemaal heerlijk, ook al lijkt het zo enorm veel op het debuut.
Maar halverwege het album ontstaat er bij mij een dip waar Tim me niet helemaal uit weet te krijgen.
Is het omdat alles dan een beetje voortdreutelt? Deed het dat op Honeyburst dan niet? Ben ik gewoon al weer klaar met deze artiest?
Ik weet het niet eerlijk gezegd. Hoe mooi ik deze cd ook vind: ik sta niet echt te juichen en dat is toch een vreemde gewaarwording.
Kwaliteit is het zeker, prima nummers idem maar dan toch liever nog maar een keer Honeyburst want de titel van deze nieuwe gaat in vergelijk daarmee toch mooi niet op.

avatar van lebowski
Nee, ik heb hetzelfde gevoel, hoewel bij mij juist de tweede helft van de plaat de voorkeur geniet. Ik hoor af en toe stukjes muziek die wel letterlijk overgenomen lijken van Honeyburst, dat is het probleem.

avatar van muziekobsessie
Wanneer is deze uit gekomen, geheel onder de radar. Als de wiedeweer beluisteren. U hoort nog van me

avatar van muziekobsessie
Toch wel een lekker plaatje hoor, vooral Superior rocks your socks off. Staan inderdaad ook een paar mindere op alhoewel die na meerdere luisterbeurten beter worden. Ik blijf fan. Had ze ook in Rotown en Paard gezien, wel even andere koek live. Laat maar weer komen

avatar van drgonzo
De release van dit album is geheel langs mij heen gegaan, maar fijn dat er weer een is. En a.s. zondag in Paradiso! Kan ik hem eindelijk eens live horen!

avatar van chansadres
Word eindelijk uitgebracht in Nederland! Top album!

avatar van Paulus_2
Knap hoor wat Tim Christensen j.l. vrijdag in Tivoli Utrecht deed. Ik waardeer overigens zijn live optredens meer dan wat ik hoor op deze cd. Toch klinkt de cd heel goed. Ik snap de twijfels van sommige forumleden. Na een paar keer draaien gaat ie beter zitten.
Het is eigenlijk een soloproject van hem. Mischien moet ie toch weer in een band gaan zitten. Ik wil nog graag de Dizzy Mizzy Lizzy cd Rotator hebben. Die klinkt als een klok. Op YouTube kun je hem bijna helemaal horen.
Er was een 2 cd uitvoering van "Rotator" met op een cd een liveconcert.

Christensen live is rockmuziek. Met goeie bandleden en zijn gitaarduetten zijn heel fraai. Geen routineus gepiel. Op Bospop 2009 was hij voor mij dé verrassing.

avatar van monroe
Enkel het nummer Superior weet me te vermaken, de rest kabbelt in zo´n mate onopvallend voort dat ik tegen het einde van de cd het gros van de nummers al weer vergeten bent. Zal het in de toekomst nog wel eens een kans geven, maar momenteel ben ik verre van overtuigd.

avatar van Spanx
Voor mij de ontdekking van het jaar !!! (ook al is het jaar pas net begonnen), ook van vorig jaar erbij dan maar. Superior en India worden af en toe gedraaid op radio 2 en toen ik Superior voor het eerst hoorde was mijn interesse meteen gewekt, ik moest weten wie dit was. Naast superior zijn het vooral de prachtige ballads die mij raken zoals As I let you in, Wonder of wonders (beetje Herbert Grönemeyer achtig), India, Song for Shelly en Maggie my dear.
Zijn vorige albums heb ik ook al beluisterd maar daar vind ik juist weer niet veel aan, en ook Dizzy Mizz Lizzy is wel aardig maar met dit nieuwe album maakt Tim Christensen een reuze stap voorwaarts, is als componist volwassen geworden en verdient een internationale doorbraak.

avatar van likeahurricane
Leuke CD, iets minder dan de vorige Honeyburst.

Superior is het prijsnummer, luister maar naar de live uitvoering in Utrecht

Superior live

avatar van spaceman
Aardige plaat, maar toch minder dan Honeyburst. Beetje te braaf, richting middle of the roadmuziek. Die galmende kut van Celine Dion heeft niet voor niets een nummer van hem gecoverd. Neemt niet weg dat hij weet hoe je een song schrijft en arrangeert. Ik mis hier vooral zijn rockende kant, waarmee hij live ouderwets goed voor de dag komt. Volgende keer weer wat ruiger, Tim!

avatar van rkdev
Mooi vervolg op meesterwerk Honeyburst. Het album ligt zoals velen voor mij al hebben gezegd in het verlengde van dat album, maar dan net een tikkeltje minder. Toch bevat dit album weer enkele parels zoals Superior, Wonder of Wonders, India, Tell Me What You Really Want en Maggie My Dear.

Ondertussen is z'n nieuwe album The Damn Crystals uit. Ik zal 'm eens toevoegen.

rkdev schreef:

bedankt voor de info, ga 'm gelijk downloaden. Mooie hoes trouwens

Tomio
Na het geweldige Secrets on parade en het magistrale Honeyburst is dit album een zware teleurstelling. Het is niet meer boeiend en riekt naar zelfplagiaat, waarvan de titelsong een goed voorbeeld is. Jammer.