The Notorious B.I.G. - Notorious (2009)

Label: Bad Boy

1. Notorious Thugs (6:05)

met Bone Thugs-N-Harmony

2. Hypnotize (3:49)
  3. Notorious B.I.G (3:12)

met Lil' Kim en Puff Daddy

4. Juicy (5:01)
  5. Party and Bullshit (3:37)
  6. Warning (3:39)
  7. One More Chance / Stay with Me [Remix] (4:28)
  8. Jay-Z - Brooklyn Go Hard (3:58)

met Santogold

9. Jadakiss - Letter to B.I.G (4:00)

met Faith Evans

10. Kick in the Door (3:34)
  11. What's Beef? (5:12)
  12. The World Is Filled... (4:55)

met Too $hort, Carl Thomas en Puff Daddy

13. One More Chance / The Legacy [Remix] (4:30)

met CJ Wallace en Faith Evans

14. Danny Elfman - The Notorious Theme (2:07)
  15. Microphone Murderer [Demo] (2:04)
  16. Guaranteed Raw [Demo] (3:41)
  17. Love No Hoe [Original Demo Version] (3:55)
Mezelf
Enige leuke tracks zijn de tracks die al bestonden. De nieuwe remixen, nieuwe tracks enz. zijn niet te pruimen. Konden ze beter een Greatest Hits hiervan maken..

avatar van VforVictor
Voor de mensen die de film nog niet hebben gezien; hijs goed, Biggie is WEL goed gecast en het komt allemaal redelijk "echt" over. Natuurlijk ligt het er dik bovenop dat BIG een "goeie zak" was en is het allemaal wat meer rozengeur en manenschijn maar dat neemt niet weg dat de film zeer vermakelijk is. Puffy en 2Pac zijn minder goed gecast maar het gaat om het idee, het is inmiddels een hollywood film. Voor alle fans; zeker checken !

FightForMore
Ik vind de unreleased tracks wel nog dope (zeker Microphone Murder, met een beat van de Big Daddy Kane), Party and Bullshit ook, maar die vind je op meerdere albums en de remixes zijn aardig, maar niet waanzinnig goed.

De hele goede tracks zijn de tracks die ik al langer ken en al meerdere malen heb gehoord, dus zo speciaal zijn ze niet meer op deze soundtrack. Het nummer van Jadakiss vind ik ook heel goed, dankzij deze track (ik heb natuurlijk er voor al veel nummers van deze man gehoord) behoort Jada bij m'n top nieuwe generatie rappers. Het nummer van Jay-Z is matig, maar meer kan ik niet verwachten van hem. What's beef vind ook nog redelijk dope.

Het enige nummer die ik echt niet kan aanhoren, is die met de featuring van Bone Thugs 'n Harmony, maar die groep haat ik gewoon.

Dit album is geen must-have, misschien voor de mensen die juist beginnen te luisteren naar hem.

avatar van KILLERBEE99
Staan wel wat leuke nummers op, vooral Juicy blijft gewoon een heerlijke track.