De Heideroosjes - Schizo (1999)

Punk / Rock
Label: Epitaph

1. Schizo (1:30)
  2. Watch Me Play (2:26)
  3. Dignity (2:22)
  4. Val Maar Dood (1:42)
  5. Time Is Ticking Away (3:07)
  6. Jerry Rules in the Land of the Free (2:52)
  7. What You Own Means Nothing (3:08)
  8. Regular Day in Bosnia (5:00)
  9. Fistful of Ideals (2:17)
  10. Boore Lul (3:06)
  11. Turn Around and Run (1:52)
  12. Inside My Head (You're All Dead) (3:18)
  13. P.C.P.O.S. (2:34)
  14. If Trust Is Broken (1:50)
  15. Iedereen Is Gek (Behalve Jij) (2:45)
  16. Wannabe (2:11)
avatar van nuf
nuf
luisterd erg lekker weg!

ook nederlandse nummers zijn leuk, goede afwisseling. maakt me wel vrolijk.

avatar van Eddie
Ik ken alleen iedereen is geg,dat is een erg leuk nummer.

avatar van Eddie
Heb onlangs de gehele collectie maar weer eens gecheckt en ik moetzeggen dat ook hun platen best wel te pruimen zijn, ik zal er geen groot fan van worden maar om zo af en toe een te horen best wel aardig. vooraal het limburgsche Boore Lul is een heel erg lekker nummer, waarom hebben ze dat niet vaker gedaan in hunmoerstaal zingen, zo sterk heb ik marco nog niet eerder horen zingen.

Alweer een paar jaar geleden dat ik deze voor het laatst heb geluisterd. Jammer dat ze toen gekozen hebben voor een commercielere weg en het nummer Iedereen Is Gek (Behalve Jij) sloeg natuurlijk alles. Voor de rest staan er een aantal redelijke nummers op zoals Time Is Ticking Away, Inside My Head (You're All Dead) en Fistful of Ideals. Ben ook meer te spreken over hun engelstalige nummers omdat Nederlands talige punk(teksten) (uitzonderingen nagelaten) mij niet echt kunnen boeien

Op een gegeven moment speelden die gasten op elk festival en zag je iedereen met de bekende "Im not deaf im ignoring you" Heideroosjes tshirts rondlopen. Had altijd al een beetje gemengde gevoelens bij deze band ze kwamen op de 1 of andere manier wat "gemaakt" over maar dat terzijde...

In Duitsland en Belgie zijn de jongens volgens mij bekender dan hier....en dat is helemaal niet erg...
Al met al geen slechte plaat van een Nederlandse pretpunk band maar zou toch eerder gaan voor Undeclinable ook onder hetzelfde "Epitaph" label.

3.0*

voor mij de beste Heideroosjes plaat, de meest toegankelijke ook waarschijnlijk

avatar van Tescootje
Ik vind de Heideroosjes geweldig.
Gewoon omdat het ontzettend simpel in elkaar is gezet maar er was denkwerk voor nodig.
Het is ook leuk omdat de liedjes nergens op slaan.