Travis - The Invisible Band (2001)

Label: Independiente

1. Sing (3:48)
  2. Dear Diary (2:57)
  3. Side (3:59)
  4. Pipe Dreams (4:05)
  5. Flowers in the Window (3:41)
  6. The Cage (3:05)
  7. Safe (4:23)
  8. Follow the Light (3:08)
  9. Last Train (3:16)
  10. Afterglow (4:05)
  11. Indefinitely (3:52)
  12. The Humpty Dumpty Love Song (5:02)
  13. Ring Out the Bell * (3:42)
  14. You Don't Know What I'm Like * (2:54)
  15. Beautiful * (3:47)
Duurt The Humpty Dumpty Love Song echt 15 minuten? Ik heb hem gedownload en hij duurt maar 5 minuten ofzo

nee zit nog een hidden track achter, en een paar minuten stilte ertussen geloof ik

Aha ok, er zijn dus in feite 2 versies van

Nu 2 keer geluisterd en zeer onder de indruk!

Luistert allemaal lekker weg en vooral de nummers Sing, Side en Follow the Light zijn pareltjes! Ook Dear Diary, Safe en The Humpty Dumpty Love Song zijn erg mooie nummers.

4 sterren.

Travis ten voeten uit en in topvorm. 4/5

avatar van Music4ever
Schitterend album.
Album ligt erg goed in het gehoor.
Misschien niet echt super vernieuwend,maar dat hoeft toch niet per se? Het klinkt gewoon 'lekker' en nummers zijn stuk voor stuk erg mooi. De akoestische gitaren vind ik erg mooi,of wat te denken van de banjo in het nummer 'sing'. Het doet me een beetje denken aan het album 'Parachutes' van Coldplay. Hoewel ik Parachutes wel een klasse hoger vind zie ik wel overeenkomsten. Op beide albums staan veel ballads en er word veel gebruik gemaakt van akoestische gitaar.
Ik weet nog niet wat mijn stem is,denk 4* of 4,5* ster.

Wat een fantastisch album is dit! Waar "The man who" voor mij nog enkele mindere nummers heeft, vind ik op dit album echt elk nummer goed. Het is dan ook moeilijk om hier favorieten op te noemen, maar ik kies dan toch voor "Sing", "Side", "Flowers in the window", en "Indefinitely". Dit album is voor mij echt een meesterwerk en verdient niets anders dan vijf sterren!

avatar van musicfriek
Verbazingwekkend hoeveel mensen dit album beter vinden dan "The Man Who".... Die vind ik echt minstens tien keer beter dan deze! Dit album klinkt wat gladder en als ik het nu weer luister... Nummers doen me nu stuk minder dan destijds, terwijl ik van "The Man Who" nog steeds intens geniet. Maar waarschijnlijk zal ik een van de weinige zijn. Vandaar mijn stem van 4,5 naar 3,5...

avatar van HiLL
Wat een heerlijke popplaat is dit. Lekker niets aan de hand gehalte. En dat begint al bij nummer 1: 'Sing'. Wat een leuk liedje is dat toch. Lekker onschuldig..mooi gezongen en dat heerlijke banjootje he. Word er vrolijk van. Ja gewoon een goede, degelijk popplaat.

avatar van the viking
Wat ik ervan ken klinkt goed,maar even pindakazen om in de termen van Hill te spreken !Heb je trouwens nog naar Daniel Lanois gehengeld Hill ?

avatar van Music4ever
Idd, een heerlijk popplaat, één van mijn favoriete moet ik zeggen. Je hoort hier 4 heren die plezier hebben in muziek en die zetten dat om in 12 vrolijke popsongs vol met energie.

rodneyVL
Een album waar ik rillingen van krijg, in de meest positieve zin. Fran Healy heeft geen geweldige, maar wel prachtig klinkende stem en een nummer als dear diary vind ik werelds. Verder zijn mijn favo's Sing en Side 4,5 ster

rodneyVL
Een album waar ik rillingen van krijg, in de meest positieve zin. Fran Healy heeft geen geweldige, maar wel prachtig klinkende stem en een nummer als dear diary vind ik werelds. Verder zijn mijn favo's Sing en Side. 5 Sterren

avatar van Xel
1,0
Xel
Naar mijn mening niet een echt sterke plaat. Terwijl deze band toch een paar hele goede nummers heeft gemaakt. Sing is reuzesterk! Een favoriet, maar de rest valt in het niet ben ik bang.

EVANSHEWSON
rodneyVL schreef:

5 Sterren is mij te veel eer, maar 4 vind ik een rechtvaardig oordeel.

Favorieten zijn Sing, Last Train en Flowers in the Window. Travis zal nooit een Superband worden, maar heeft zo zijn verdienste; Het is in elk geval geen enerverende muziek en het brengt het zonnetje in huis !

zoals gezegd : 4 sterren dus ! ****

avatar van Peter88
Goede opvolger van The Man Who. Ik heb dit album leren kennen door de hit Sing, wat ik nog steeds een erg mooi nummer vind. De rest is ook erg goed.

4.0

Kevin-Raphaëll
travis is geen grootse groep maar het toont wel aan dat ze muziek kunnen maken

sing, side en flowers in the window zijn héél goed

een 4

avatar van Lepel
Zoet, zoeter, zoetst. Maar best lekker. De plaat is zeven jaar oud en wekt bij mij nu al een gevoel van nostalgie op. Jongens waren het, maar aardige jongens.

avatar van LucM
Dit album van Travis ligt rechtstreeks in het verlengde van hun vorige : pakkende en vriendelijke popsongs met een sobere gitaarbegeleiding. Muziek hoeft voor mij niet persé rauw en wild te zijn, ook rustige pop kan ik waarderen op voorwaarde dat het goed gemaakt is en dat is hier wel degelijk het geval. "Sing" en "Follow the Light" vind ik gewoon topklasse.

Mooie plaat met treurige gitaarliedjes. Deze Schotse band werd in 1999 na het verschijnen van hun 'tweede' The Man Who nog liefdevol omarmd door de Britse pers. Als een welkome tegenreactie op de sex, drugs and rock & roll van Oasis.

Maar een paar jaar later, na explosieve toename van soortgelijke acts is Travis niet meer in. Te soft.

Ze moeten het zelf maar weten, maar The Invisible Band is een blijvertje; mooi, simpel, tijdloos. Daar hoeven we niet moeilijk over te doen.

De singles Sing en Side trekken de kar en hebben het in zich om uit te groeien tot echte klassiekers.

Maar er staat nog veel meer moois op deze plaat. Flowers In The Window, Safe en Pipe Dreams bijvoorbeeld. Mooie akoestische liedjes met stuk voor stuk heerlijke intro’s. Een must voor de gitaartokkelaar.

Minpuntjes? Tja, de plaat is wat aan de lange kant. Op het einde heb je het wel gehad en begin je stilaan te snakken naar wat meer vuurwerk. Oasis of zo.

avatar van Madjack71
Travis is een band die mij wel aanspreekt. Vriendelijke en gemoedelijke muziek. De nummers zijn pakkend, klinken fris en transparant in geluid. Teksten zijn op een eenvoudige wijze doortastend. Met Sing bevat het zelfs een nummer die thuishoort in mijn; "Ik zet vandaag mijn vriendelijke glimlach op muziek top 10".
Dear Diary heeft een sfeer die ik wel prettig vind. Doet mij ook wel wat aan Diary van Bread denken, die ook een handje had van het maken van fluwelen liedjes.
Side, draagt op een eenvoudige wijze de ying en yang tegenstellingen uit, leuk nummer.

In tegenstelling tot sebas, heb ik juist dat ik opgebeurd word door deze gitaarliedjes. Het heeft een positieve vibe over zich heen.
Na regen komt zonneschijn.
Met Travis speel ik graag op Safe.

Ze kunnen trouwens best wel voor wat vuurwerk zorgen hoor. Ik heb hun versie van Killer Queen gehoord en die deed niet onder voor de uitvoering van Queen. Tevens deden ze een leuke versie van One more Time van Britney Spears. Waardoor je toch hoorde dat het in essentie geen slecht liedje is.

Symphatieke band en een mooie hoes.

guess who
boh, me vader legt dit soms op, en daarmee heb ik genoeg gehoord. niks voor mij

avatar van Madjack71
Ik kan mij voorstellen guess who, dat gezien je top 10, dit nogal soft is en teveel geitenwollensokken. Maar ja, geitenwollensokken kunnen ook lekker knus zitten.

guess who
Madjack71 schreef:

ja ik weet het, daarom zal ik ook niet stemmen, dat zou niet echt eerlijk zijn

avatar van Sgt. Revolver
Wat een betoverend mooi album. Uiteraard kende ik de single "Sing", maar er staat veel meer moois op het tweede Travisalbum dat ik heb aangeschaft. Het album begint al mooi, maar voor mijn gevoel wordt er, beter dan op "The Man Who", naar een climax toegewerkt. Het laatste nummer met prachtige vioolpartijen bezorgt mij kippenvel.

Misschien zijn de liedjes wel erg zoet, maar ik vind het allemaal prachtig.

Ik ken inmiddels twee albums van Travis, en hoewel ik "Turn" en "Why Does It Always Rain On Me?" de twee mooiste nummers van de band blijf vinden, vind ik "The Invisible Band" als geheel mooier dan "The Man Who". Voor nu: 4,5*

avatar van Mctijn
Gek dat iemand op The Cage stemt. Naar mijn mening hun beste nummer...

avatar van musician
Bent met vrij constante prestaties (schommelt hier tussen 3,33 en 3,80), maar geen uitschieters naar boven of naar beneden. 3,67 voor The Invisible band vind ik wat aan de lage kant.

Ik vind het album heel goed te doen, er zijn genoeg sterke momenten.
Misschien trap ik iemand op zijn ziel als ik Travis in dezelfde muzikale hoek zet als Colplay. Maar wellicht maak ik dat dan weer goed door te stellen dat ik Travis leuker vind dan Coldplay, al was het alleen vanwege de vocalen.

Echt een beetje een groeialbum. Ik heb het ook wel eens langere tijd niet meer gehoord. Maar als je het dan weer eens opzet valt het nooit tegen. Goed geschreven nummers.

avatar van Leeds
musician schreef:

Ik vind het album heel goed te doen, er zijn genoeg sterke momenten.

Ik vind Travis een hele goede band. Op deze plaat en de voorhanger zijn ze aan het pieken. Ach, gewoon leuke muziek!

avatar van otherfool
Een dozijn ronduit lieve liedjes van een lieve band, onzichtbaar of niet. Qua schattigheid kan er niks op tegen Flowers in the Window (echt zo'n lekker nummer vind ik dat) maar mijn stiekeme favoriet is toch het licht bezwerende Last Train, dat enige Bondsongesque kwaliteiten heeft. The Man Who vind ik over de hele lijn wel iets beter denk ik.

avatar van dix
dix
otherfool schreef:
...maar mijn stiekeme favoriet is toch het licht bezwerende Last Train, dat enige Bondsongesque kwaliteiten heeft.

U heeft een goed setje oren