Vardis - 100 M.P.H. (1980)

Label: Logo

1. Out of the Way (2:55)
  2. Move Along (4:07)
  3. The Lion's Share (3:45)
  4. Situation Negative (3:34)
  5. Destiny (3:59)
  6. The Loser (3:54)
  7. Living Out of Touch (2:59)
  8. Let's Go (3:28)
  9. 100 M.P.H. (7:31)
  10. Dirty Money (2:31)
  11. If I Were King (4:12)
avatar van Rinus
Een heel eniergiek live album, wat tergelijkertijd het debuut was. Op vinyl.

Voor mij persoonlijk het meest opwindende live album aller tijden.
Vrij simpele hardrock/boogie nummers met werkelijk spetterende solo's van Steve Zodiac. Sommige nummers bevatten wel 2 of 3 solo's. Zodiac trekt een diep gitaarspoor door de hele LP met z'n scheurende Telecaster! In die tijd verscheen ook op de muren in Engeland op bescheiden schaal de leuze 'Zod is God'.(vrij naar Eric Clapton). 100 MPH is kortgeleden op cd uitgekomen via Krescendo Records. Aanschaffen, gitaarfreaks!!

avatar van cadaver69
Toppertje. Vet geluid. Aanstekelijke rock/metal. Draai hem nog steeds.

avatar van Dream Theater
Echt een leuke live plaat met snelle rock `n roll achtige hardrock en met inderdaad veel gitaarsolo`s. Lekkerste nummers op het eind Let`s Go,`100 M.P.H. Dirty Money en If I Were KIng.

avatar van jailhouserocker1
Ze zijn weer bij elkaar en zijn bezig met een nieuw album, wat volgend jaar uit moet gaan komen. Ook gaan ze weer optreden. Ondanks dat het geen topband was, toch wel iets om naar uit te kijken voor mij. Pure jeugdsentiment. Deze LP heb ik vroeger helemaal grijs gedraaid, vond hem geweldig.

Welcome to the Official Vardis Website | Vardis - vardisrocks.com