Thomas Bangalter - Irréversible (2002)

Frankrijk
Score
Label: Roulé

1. Irreversible (6:32)
  2. Tempus Edax Rerum (1:16)
  3. Symphony N° 9 in D Major - Adagio (Gustav Mahler) (Excerpt) * (1:50)
  4. Rectum (6:23)
  5. Night Beats (2:18)
  6. Stress (6:43)
  7. Paris by Night (6:08)
  8. Outrage (6:30)
  9. Outrun (5:43)
  10. Spinal Scratch (6:30)
  11. Extra Dry (4:58)
  12. Desaccords (3:49)
  13. Ventura - Into the Tunnel (5:48)
  14. Étienne Daho - Mon Manège à Moi * (3:52)
  15. Symphony N° 7 in a Major Op. 92 (Ludwig van Beethoven) (Excerpt) * (3:23)
  16. The End (1:15)
totale tijdsduur: 1:03:53 (1:12:58)
avatar van Goodfella
Ken alleen de track "Irriversible" als apart nummer. Damn, echt zo'n vreselijk eng ding is dat, brrr. Na de film ook onmogelijk om nog los te zien van de beelden in Club Rectum. Zo ontzettend angstaanjagend.. die sirene, die beats die er langzaam tussendoor komen.... oeff.

avatar van gemaster
Dit zal voor Onderhond wel heel moeilijk zijn. Zijn favoriete film heeft een soundtrack van 1 van de leden van Daft Punk.

avatar van Onderhond
Mijn favoriete film is Avalon, maar soit, plaat 3 in m'n top 10 is close enough. Verder heb ik ook niks tegen de mensen achter Daft Punk, wel tegen het project zelf. Heb de gehele soundtrack nog niet gehoord, wel het nummertje uit Club Rectum en één van de trackjes die tijdens het feestje gedraaid worden. Misschien maar eens achter de rest gaan.

Wel lief dat er hier mensen met me inzitten

avatar van titan
titan (crew)
Van de hele film is alleen deze soundtrack de moeite waard. 3,5*.

neo
Ik ken daarentegen de film weer niet, maar de muziek is dreigend, depressief met herhaalde tonen waar je gek van wordt.Toch aardig intrigerend.4 sterren

avatar van T.O.
Spinal Scratch is een clubhit van een aantal jaren geleden. Vet nummer

avatar van thyson
Die Beethoven Symphony No. 7 is absoluut "A Major Opus". Volgens mij één van de meest beklijvende muziekfragmenten ooit en heel aangrijpend en passend aan het eind van Irréversible.

avatar van Onderhond
Soundtrack maar een keertje ge .... zocht, en moet zeggen, het klinkt vaak erg lekker. Als dit half Daft Punk is, moet de andere helft verdomd slecht zijn .

Vooral Outrage is een geweldig lekker nummertje, naast Rectum natuurlijk. Zal wel ergens rond de 3.5* uitkomen vermoed ik.

avatar van gemaster
Goed dat hier weer eens een berichtje wordt geplaatst, dat herinnert mij om hem in de rotatielijst te zetten. Ik ken hier wel een paar nummers van en die vind ik erg gaaf.

avatar van gemaster
Uiteindelijk ook op de 3,5 uitgekomen. Enkele leuke clubtrackjes en een paar duistere beats, maar écht hoogstaand wil het nergens worden.

T.O. schreef:
Spinal Scratch is een clubhit van een aantal jaren geleden. Vet nummer

Lekkere disco/french house super!

Mojo Pin
Sterke soundtrack van een zeer beklemmende film. Alleen al dat geluid bij het introscherm van de DVD: om knettergek van te worden, zo dreigend.

Onderhond schreef:

ja, kan kloppen. De andere helft van Daft Punk heeft projecten als Le Knight Club, wat in de lijn van Daft Punk ligt. Dus je opmerking houdt mischien wel steek.
Gezien je smaak dan tenminste .

avatar van FunkyMonk
jacom schreef:
Lekkere disco/french house super!

Heeeerlijk nummer idd !! Had dit nummer al een aantal jaren; en tot voor kort pas teweten gekomen dat dit van de ene helft van Daft Punk is.

AFTP
Onderhond schreef:

Wat is er dan zo slecht aan D.P.? Dat ze ook zang hebben en niet puur en alleen piepjes?

avatar van kinjutsu
gemaster schreef:

Gisteren zowel de film als deze soundtrack gedownload. De film vond ik nogal aangrijpend en apart. Maar deze soundtrack is een stuk lichtere kost dan de film, met als hoogtepuntje Spinal Scratch

avatar van Snowblood
Zeer dreigende soundtrack, die omgekeerde sirene...

Film is steengoed, maar ook erg cruel, net als de soundtrack meerdere gezichten heeft vind ik.

Een van de weinige soundtracks voor mij die ook echt wat toevoegt aan een film. Net als in de film is de eerste helft vrij akelig en beklemmend. En de tweede helft is veel luchtiger en vrolijker. Als ik deze CD luister zie ik de film ook bijna voor me.

avatar van Hendrix4live
Wat heb ik toch met open mond naar de film gekeken. Maar ik kan me weinig muziek herinneren (afgezien de sirene, en bij het feest).

avatar van Nicolage Rico
De score had 0,5* hoger uit kunnen vallen als Symphony N° 7 in a Major OP.92 van Ludwig van Beethoven op de originele versie had gestaan. Had er gewoon wat soundtracks aan toegevoegd, zou ik zeggen.

Verder heerlijk dreigend (vooral Rectum is bangelijk), vooral de film goed ondersteunend (opnieuw Rectum). En daar draait het vooral om.

avatar van Nicolage Rico
Mooi woord, dat "vooral".

Arbeidsdeskundige
Dit is een overdonderende score waar bijzonder veel dreiging vanuit gaat.